۱ نفر
۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
لندن ادعای واشنگتن را تکرار کرد

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار ادعای همتای آمریکایی خود درباره حملات شیمیایی خرداد ماه گذشته در سوریه افزود که دولت لندن عمیقا نسبت به این تحولات نگران است.

به گزارش روز جمعه وزارت امور خارجه انگلیس، «دومینیک راب» گفت: دولت لندن نگرانی های خود را با سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی در میان گذاشته و به همکاری با شرکای خود برای معرفی، رسوایی و حساب‌کشی از مسوولان این حادثه ادامه ‌می‌دهد.

 

پیش از این «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، حملات شیمیایی شهر ادلب را بهانه جدید برای تحت فشار قرار دادن و تحریم بیشتر سوریه دانست.

وی روز گذشته(پنجشنبه) با بیان اینکه فشارها به سوریه ادامه خواهد یافت، گفت: واشنگتن برای تحقیقات بیشتر در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه ۴.۵ میلیون دلار اختصاص داده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری هفتاد وچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: ایالات متحده به این نتیجه رسیده که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در حملات ماه می (خرداد) در حمله به شهر ادلب از گاز کلر استفاده کرده است.

واشنگتن پیشتر در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در واکنش به آنچه «اطلاعات تایید شده مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی» عنوان شد به خاک سوریه حمله کرد.

ارتش آمریکا آوریل ۲۰۱۷ در واکنش به «حمله شیمیایی ارتش سوریه به خان شیخون» با شلیک ۵۹ موشک کروز «تاماهاوک»، پایگاه هوایی الشعیرات واقع در استان حمص را هدف حمله قرار داد.

این حملات درست یکسال بعد و این بار با همراهی بریتانیا و فرانسه تکرار شد که بهانه اصلی آن حمله شیمیایی به دوما واقع در غوطه شرقی بود.

در این حمله بیش از یکصد موشک به سوی سوریه شلیک شد و سه نقطه عمده از خاک این کشور از جمله یک مرکز تحقیقاتی در نزدیکی دمشق و زرادخانه شیمیایی ارتش سوریه در حمص هدف قرار گرفت.

فروردین گذشته یک تهیه‌کننده شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد که تصاویر پخش‌شده از این شبکه در مورد حملات شیمیایی به شهر دومای سوریه در فروردین سال گذشته، ساختگی بوده، اما پس از آن حساب توئتیری وی به طور غیر طبیعی از دسترس خارج شد و روی تنظیمات «خصوصی» قرار گرفت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =