شرط شرم آور آمریکا برای عیادت ظریف از تخت روانچی

دولت آمریکا درخواست وزیر خارجه ایران برای عیادت از سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد را با یک شرط وقیحانه رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید تخت روانچی سفیر کشورمان در سازمان ملل متحد از حدود سه ماه پیش برخی معاینات نشان داده است که او به سرطان مبتلا شده است.

فرناز فصیحی خبرنگار نیویورک تایمز در توئیت خود نوشت: مجید تخت روانچی، سفیر ایران در سازمان ملل، به سرطان مبتلاست و در بیمارستانی در نیویورک  بستری است. محمد جواد ظریف برای عیادت باید اجازه بگیرد تا بتواند از منطقه مشخص در نیویورک خارج بشود. دولت آمریکا میگوید اول یک زندانی آمریکایی در ایران را آزاد کنید تا اجازه سفر به بیمارستان بدهیم.

علیرضا میریوسفی رایزن کشورمان در سازمان ملل در کامنتی برای این روزنامه نگار که نوشته است هیات ایرانی چند بلوک می توانند تردد کنند نوشت: تنها چند دقیقه تا سازمان ملل فاصله دارد

همچنین یک نشریه آمریکایی روز جمعه به نقل از مقام‌های آمریکایی و ایرانی مدعی شده دولت «دونالد ترامپ» درخواست وزیر خارجه ایران برای دیدار با «مجید تخت روانچی»، نماینده ایران در سازمان که در بیمارستانی در نیویورک بستری است را رد کرده است. 

نشریه «فارن‌پالیسی» با اشاره به محدودیت عبور و مرور وضع‌شده برای مقام‌های ایران جهت تردد در نیویورک نوشته است: «وزیر خارجه ایران تلاش کرد با مجید تخت روانچی که بیرون از محوطه نزدیک به مقر سازمان ملل در بیمارستانی در نیویورک  بستری است ملاقات کند، اما دولت آمریکا این درخواست را رد کرد.»

یک سخنگوی مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: «ظریف مایل به عیادت از یکی از همکارانش است که بهترین خدمات درمانی در جهان برخوردار است.»

وی اضافه کرد: «ایران سال‌ها است به غلط چندین نفر از شهروندان آمریکا را زندانی کرده است. خانواده‌ها و دوستان آنها از اینکه نمی‌توانند آزادانه با عزیزانشان ملاقات کنند در عذابند. ما به اطلاع هیئت ایران رساندیم که اگر ایران یکی از شهروندان آمریکا را آزاد کند برای آنها مجوز سفر صادر خواهد شد.»

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا کیانفر US ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    14 12
    محمدجواد ظریف وزیر خارجه گفت: با اینترنت از آقای تخت‌روانچی عیادت کردم حالشان بهبود یافته انشاالله به زودی به منزلشان تشریف می‌برند. آقای ظریف، خدا ننه بزرگ آمریکا را بیامرزد که اینترنت را اختراع کرد مفت و مجانی در خدمت بشریت قرار داد و باعث رشد فرهنگ تکامل تمدن و تعالی انسان گردید اما به فیلتر کنندگان هرچه بگویی کم گفتی. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،