۰ نفر
۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
دست مریزاد دوستان وزنه‌بردار

تیم ملی وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های جهانی به مقام چهارم رسید.

رقابتهای جهانی پاتایا با کسب عنوان چهارمی تیم ملی ایران به پایان رسید. شاید اگر روز اول عنوان می شد این تیم کم تجربه جز چهار تیم اول جهان خواهد بود، خیلی ها باور نمی کردند، اما توقعات از این تیم همان روزی بالا رفت که محمد حسین برخواه در نشست خبری قبل از اعزام عنوان کرد ما برای قهرمانی و شکست دادن چین به تایلند می رویم.
فارغ از درخشش در اوزان غیرالمپیکی، عملکرد بروبچه های تیم ملی در  شش روز نخست آنقدر خوب بود که همه باور کردیم می توان چشم به سکوی جهانی داشت. البته برخواه هم همچنان روی حرفش بود. او طی مصاحبه ای در جریان رقابتها گفت: اگر اشتباه نکنیم، می توانیم قهرمان جهان شویم!
شاید اولین اشتباه کادر فنی همینجا بود. با نادیده گرفتن قدرت رقیبی چون چین و البته بالا بردن انتظارات از یک تیم نسبتا کم تجربه. با این حال کادر فنی زحمتش را کشید،  تا جایی که کسب عنوان نایب قهرمانی در گرو مهار یک وزنه نسبتا سبک در فوق سنگین قرار گرفت، وزنه دویست و بیست پنج کیلوگرم محسن دادرس.
شکی در دانش فنی محمدحسین برخواه، علی اکبر خورشیدی فر و علی جباری نیست. آنها جز مربیان تاپ کلاس هستند اما هر مربی بزرگی هم یک روز بد دارد. برای کادر فنی ما، روز بد، دقیقا روز آخر رقابتهای جهانی بود، روزی که ایستادن روی سکوی تیمی به انتخاب وزنه  و جدول خوانی ارجحیت پیدا کرد و تمرکز مربیان و ورزشکاران را بهم ریخت.
محسن دادرس اگر ده بار دیگر روی تخته پاتایا برود، با این وزنه ها اوت نمی کند. علی داودی هم اگر قرار نبود قربانی امتیاز تیمی شود، وزنه هایی می زد بالاتر رکوردهای جهانی  خودش در جوانان. اما نه دادرس طعم رقابت را کشید و نه داودی. در واقع هم سکوی جهانی از دست رفت و هم مدال احتمالی در فوق سنگین.
در چینین فضایی اگر انتقادی به عملکرد کادر فنی وارد است صرفا به خاطر همین روز بدی بود که آنها سپری کردند. آنچه در کامنت های پرشمار اهالی وزنه برداری در این پیچ منعکس شد هم بازتاب اتفاقات روز پایانی بود، وگرنه زحمات کادر فنی در مسابقات اخیر و طی دو سال گذشته برکسی پوشیده نیست. هیچ یک از ما از نفراتی چون حافظ قشقایی، علی میری، محمد زارعی، سید ایوب موسوی و رضا دهدار انتظار درخشش در صحنه جهانی نداشتیم و اگر آنها درخشیدند بخش زیادی از آن به دلیل زحمات کادر فنی در ماه های اخیر بود.
به هر سه بزرگوار خسته نباشید و دست مریزاد می گویم. کسی منکر زحمات و توانایی های شما نیست. در واقع اگر نقدی مطرح می شود جنبه تخریب ندارد و فقط برای این است که بدانیم کجاها اشتباه داشتیم.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =