گسترش همکاری فنی و حرفه ای و پارک علم و فناوری البرز

فارس نوشت: طی نشست مشترک رئیس پارک علم و فناوری استان و اداره کل فنی و حرفه ای البرز مقرر شد همکاری های آن ها در راستایرفع معضل بیکاری و ارتقای مهارت جوانان گسترش یابد.

غیاثی تبار، مدیرکل فنی و حرفه ای استان البرز در نشست مشترک با مسؤولین پارک علم و فناوری استان که در محل اداره کل فنی و حرفه ای البرز برگزار شد، ضمن معرفی ظرفیت ها، پتانسیل و طرح های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رفع معضل بیکاری و ارتقای مهارت جوانان و اقشار مختلف جامعه خواستار استفاده از ظرفیت های مشترک در قالب انعقاد تفاهم نامه و قرارداد آموزشی شد.

عطاء اله ربانی، رئیس پارک علم و فناوری استان البرز نیز ضمن تقدیر از فعالیت های مراکز آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ارتقای مهارت جوانان،  مهمترین دغدغه امروز شرکت ها و صنایع را کمبود نیروی ماهر دانست و یکی از راهکارهای اساسی جهت رفع این مشکل را استفاده از ظرفیت های مراکز آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز همکاری های مشترک آموزشی و استفاده متقابل از توان علمی و اجرایی را لازمه ارتقای مهارت مخاطبین دو دستگاه و همچنین شرکت های دانش بنیان عنوان و بر لزوم کمک به افزایش مهارت ایده پردازان و کارآفرینان در جهت تجاری سازی ایده ها تأکید کرد. 

در این جلسه طرفین نسبت به تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه های مهارتی و فنی تأکید کردند و در زمینه های بازدید مؤسسات و شرکت های تولیدی و خدماتی دانش بنیان طرف قرارداد با پارک علم و فناوری البرز از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان و مطالعه و بررسی ایجاد مرکز رشد علم و فناوری در یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان به عنوان مراکز اقماری پارک علم و فناوری به صورت پایلوت به توافق رسیدند و مقرر شد در قالب تفاهم نامه بین دو طرف، موضوعات اجرایی شوند.

تبادل اساتید و مدرسین متخصص، همکاری مشترک در برگزاری رویدادهای استارتاپی تخصصی و نیز برگزاری دوره های آموزشی مشترک و استفاده از فضاها و امکانات موجود در جهت برگزاری استارتاپ ها به منظور پیاده سازی ایده های نو و تبدیل به پروژه های اشتغالزا و برپایی رویدادهای مشترک جهت معرفی کارجویان ماهر به بنگاه های اقتصادی از دیگر موضوعات توافق شده میان طرفین بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =