استراماچونی هم مثل منصوریان جبران می‌کند؟

وقتی آندرا استراماچونی برای هدایت استقلال راهی تهران شد، هرگز تصور نمی کرد شروع کارش در جمع آبی پوشان تا این حد ضعیف و پرحاشیه باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرمربی سابق اینترمیلان در استقلال با مشکلات عجیبی مواجه شده و همین باعث شده نتواند نتایج مناسبی بگیرد ولی نوع بازی این تیم هواداران را به آینده استقلال با سرمربی ایتالیایی امیدوار می کند؛ به بهانه شروع ضعیف استقلال در لیگ نوزدهم، نگاهی داشتیم به نتایج این تیم در پنج هفته ابتدایی چهار دوره اخیر لیگ. این گزارش نشان می دهد تیم استراماچونی شبیه تیم علیرضا منصوریان در لیگ برتر شانزدهم نتیجه گرفته است؛ سه امتیاز از 5 مسابقه و یکی از بدترین شروع های لیگ در تاریخ باشگاه استقلال.

لیگ هجدهم؛ شروعی متعادل

استقلال لیگ هجدهم را با وینفرد شفر در حالی آغاز کرد که نفرات اصلی این تیم مانند امید ابراهیمی، سرور جپاروف، مامه تیام و سیدمجید حسینی از جمع آبی های پایتخت جدا شده بودند و همین موضوع کار شفر را برای شروع فصل سخت کرده بود. شاگردان شفر در پنج هفته ابتدایی نتایج مناسبی نگرفتند و همین موضوع از عوامل اصلی از دست رفتن قهرمانی بود. استقلالی ها در پنج هفته ابتدایی مقابل پیکان، ذوب آهن و فولاد مساوی کردند، تراکتور را شکست دادند و از پارس جنوبی شکست خوردند تا با تنها شش امتیاز در رده هفتم قرار بگیرند و در پایان فصل در شرایطی که شفر دیگر روی نیمکت استقلال نبود، آبی ها در مکان سوم جدول قرار گرفتند.

لیگ هفدهم؛ یکی از بدترین شروع ها

یکی از بدترین شروع های تاریخ استقلال در لیگ برتر مربوط به لیگ هفدهم بود که در نهایت به برکناری علیرضا منصوریان هم انجامید. استقلال فصل را با چند خرید خوب و ترکیبی مناسب آغاز کرد ولی منصوریان نتوانست نتایج مناسبی کسب کند ولی در ادامه و با حضور شفر نتایج این تیم بهتر شد؛ با این حال آبی ها با نتایج ضعیفی که در ابتدای فصل گرفتند هرگز نتوانستند به صدر جدول نزدیک شوند و به رتبه سوم رضایت دادند. شاگردان منصوریان در پنج هفته ابتدایی مقابل تیم های نفت آبادان، سایپا و پدیده شکست خوردند، با استقلال خوزستان به تساوی رسیدند و تنها تراکتور را شکست دادند تا در رده نازل چهاردهم قرار بگیرند.

لیگ شانزدهم؛ شبیه لیگ نوزدهم

بدترین شروع تاریخ استقلال در لیگ برتر با علیرضا منصوریان و در لیگ شانزدهم رقم خورد که این تیم با کسب تنها سه امتیاز از پنح مسابقه ابتدایی در رده پانزدهم قرار گرفت؛ شروعی که کاملا شبیه نتایج این فصل استراماچونی است. استقلال مقابل نفت تهران، پیکان و ماشین سازی مساوی کرد و مقابل استقلال خوزستان و نفت آبادان شکست خورد و در رده پانزدهم قرار داشت. تیم منصوریان در نیم فصل دوم وضعیت بهتری پیدا کرد و حتی قهرمان نیم فصل دوم هم شد ولی نیم فصل اول ضعیف استقلال اجازه قهرمانی را از این تیم گرفت. مهم ترین ویژگی مشترک استقلال لیگ شانزدهم و تیم این فصل تغییرات پرتعداد بود که باعث شد هماهنگی تیم کمی طولانی شود.

لیگ پانزدهم؛ نتایج درخشان تیم مظلومی

لیگ پانزدهم، فصلی بود که استقلال توانست لیگ را به خوبی آغاز کند و در رده های بالای جدول قرار بگیرد. در این فصل هدایت این تیم بر عهده پرویز مظلومی بود. استقلال فصل را با چهار پیروزی مقابل سیاه جامگان، ملوان، استقلال اهواز و گسترش فولاد آغاز کرد و تنها مقابل ذوب آهن شکست خورد؛ همین نتایج استقلال مظلومی را به صدر جدول رساند و این تیم تا پایان نیم فصل اول با یک حاشیه امتیازی مناسب حتی به مقام قهرمانی نیم فصل اول هم رسید ولی در ادامه و با نتایج ضعیف صدر را از دست داد و در نهایت به عنوان سوم رسید.

43  41 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =