بن علوی در مجمع عمومی خواستار مذاکره درباره خلیج فارس شد

ایسنا نوشت: وزیر خارجه عمان اعلام کرد، کشورش به تامین امنیت دریانوردی بین‌المللی در تنگه هرمز توجه داشته و بر ادامه مذاکرات برای اجتناب از تنش در منطقه تاکید دارد.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در سخنرانی خود در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: ما خواهان احترام به خطوط جدا کننده دریانوردی در تنگه هرمز هستیم و از تمام تلاش‌ها و مذاکرات برای اجتناب منطقه از تنش حمایت می‌کنیم.

وی افزود: باید چارچوب مور نظر برای آینده روابط دو طرف اسرائیلی و فلسطینی و کشورهای منطقه چارچوبی کامل باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عمان خاطرنشان کرد: باید اساس این روابط تقویت ارزش‌ها، همزیستی و منافع مشترک بین تمام ملت‌های منطقه با هدف تحقق صلح، امنیت، آسایش و بهبود اقتصادی برای همه باشد.

یوسف بن علوی حمایت خود را از تمام تلاش‌ها جهت دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران یمن اعلام کرد و از تمام طرف‌های یمنی خواست منافع کشور را ترجیح دهند.

وزیر خارجه عمان تصریح کرد: عمان توافق مرحله گذار در سودان را تایید می‌کند و با هرگونه مداخله در امور داخلی کشورهای مخالف است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1304888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    0 0
    عراق و عمان دوستان منطقه ایی دو طرف پادر میونی کنند ایران و عربستان را آشتی بدن هم اقتصاد و هم امنیت و حج عمره درست می شه جنگ تا قیامت ادامه خواهد داشت نه سودیری ها و شمرانی ها ایران را نابود می کنند نه ایران اونا را کوتوله سیاسی آخر عمرش باقیات صالحاتی برای جوانان بیکار بگذاره و جنگ را به روابط اقتصادی بدل کنه شمخانی یا خاتمی را مسئول رفع تنش کنه