هیئت کره شمالی برای مذاکره وارد استکهلم شد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: کیم میونگ جیل مذاکره کننده ارشد کره شمالی روز پنجشنبه برای از سرگیری مذاکرات در مورد خلع سلاح هسته ای با آمریکا وارد استکهلم شد.

هیئت کره شمالی به ریاست کیم ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه در پروازی از پکن در فرودگاه استکهلم-آرلاندا به زمین نشست.

استفن بیگون مذاکره کننده آمریکایی هم قرار است به زودی به پایتخت سوئد سفر کند. کره شمالی پیشتر اعلام کرد دو طرف قرار است پیش از مذاکرات کاری دو طرف در روز شنبه، روز جمعه دیداری مقدماتی داشته باشند.

این نخستین دور مذاکرات رسمی میان آمریکا و کره شمالی از زمان دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ رهبر کره شمالی در ماه فوریه در ویتنام است که بدون توافق پایان یافت.

دو طرف قرار است در مورد درخواست آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای کامل و تایید شده کره شمالی و خواسته پیونگ یانگ برای کاهش تحریم‌ها و تضمین امنیتی به توافق دست یابند.

این گفتگوها در حالی برگزار می‌شود که کره شمالی سه روز پیش موشک دریا به زمین بالستیکی راهبردی را در سواحل شرقی خود آزمایش کرد. پس از این آزمایش ترامپ اعلام کرد مذاکرات طبق برنامه ریزی انجام خواهد شد.

هیئت کره شمالی در استکهلم به سفارت کره شمالی رفت. کیم میونگ جیل در پکن به خبرنگاران گفت: در مورد نتیجه مذاکرات خوش بین است. وی گفت: از آنجایی که طرف آمریکایی نشانه جدیدی فرستاده است من انتظارات بسیاری دارم و نسبت به نتیجه خوش بین هستم.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =