۲ نفر
۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
عبدالله عبدالله اعلام پیروزی کرد

فارس نوشت: عبدالله عبدالله در یک نشست خبری گفت: در وضعیت موجود، انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دور دوم نمی‌رود و تیم ثبات و همگرایی حکومت آینده را تشکیل می‌دهد.

در حالی که حدود 20 روز به اعلام نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده، «عبدالله عبدالله» رییس اجرائیه افغانستان، مدعی پیروزی خود در انتخابات شد.

وی امروز در یک نشست خبری گفت: رای ما در این انتخابات بالاست. نتایج را کمیسیون اعلام می‌کند، اما ما با رای بالا به صحنه آمدیم.

عبدالله افزود: ما در یکی دو روز گذشته مشغول بررسی نتایج بودیم و به این نتیجه رسیدیم که رای بالایی داریم. اگر جلوی تقلب‌ها گرفته شود، رای ما بیشتر هم می‌شود.

وی ادامه داد: در وضعیت موجود، انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم نمی‌رود و تیم ثبات و همگرایی حکومت آینده را تشکیل می‌دهد.

عبدالله همچنین تاکید کرد: بعضی از مقامهای حکومتی مستقیم در روند انتخابات مداخله کرده‌اند که به زودی به جزای خود خواهند رسید.

وی با قدردانی از نیروهای امنیتی در طول برگزاری انتخابات افغانستان، از قهرمانی مردم بخاطر شرکت در انتخابات نیز قدردانی کرد.

عبدالله همچنین گفت: در مورد نظر دیگران (امرالله صالح) صحبتی نمی‌کنم، اما این را می‌گویم که رای سالم و پاک مردم سرنوشت افغانستان را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به مشکلاتی نظیر عدم بایومتریک بودن برخی از آرا گفت: مشارکت مردم در سطحی که توقع می‌رفت نبوده اما شرایط امنیتی کشور را باید در نظر گرفت، با وجودی این همه مشکلات این تعداد شرکت‌کننده رقم قابل ملاحظه‌ای است.

عبدالله همچنین ادامه داد: بخاطر مصلحت‌های دفعه پیش قربانی دادیم. دفعه گذشته بخاطر مردم و کشور یک تقلب کار مشهور و یک دروغگو مشهور را به‌عنوان رئیس جمهور قبول کردیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نیروهای حمایت قاطع چیزی را در مورد تقلب در دسترس ما قرار نداده گفت: ما از طریق ناظرین و ثبت ویدیو، تقلب‌ها را مشاهده کردیم.

به گزارش فارس، روز شنبه (6 مهر) چهارمین دوره انتخباتی ریاست جمهوری افغانستان در ولایات مختلف این کشور برگزار شد.

این ادعا در حالی از سوی عبدالله مطرح شد که بر اساس اعلام کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان هیچ نامزدی حق اعلام پیروزی خود در انتخابات را پیش از اعلام نتیاج نخواهد داشت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    1 3
    خدا کنه عبداله رییس جمهور بشه..با احمدشاه مسعود نزدیک بود
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    1 1
    این بنده خدا هم نگفته که قطعا پیروز شده و گفته که کمیسیون انتخابات اعلام می کند اما بر اساس شواهدی که من دارم رای بالایی برای من ریخته شده.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    3 1
    اعلام پیروزی نکرده. گفته رای ما بالاست و منتظر اعلام نتایجه. کاملا طبیعیه.
  • حجت IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    2 1
    زنده باشی عبدلله
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    0 0
    دموکراسی واسه این منطقه از جهان نیست.یارو‌کراواتیه اعلام پیروزی کرده حکمتیار رادیکال هم همینجور اشرف هم همین