پیش‌بینی بیمارستان‌های محلی برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر

ایسنا نوشت: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در حال تدوین سندی با عنوان " سطح بندی تخت‌های بیمارستانی" جهت مدیریت خدمات سرپایی و بستری است و بر اساس این سند برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، بیمارستان محلی در نظر گرفته خواهد شد.

 قاسم جان بابایی در مراسم سومین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور فعال است که به مردم خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی ارائه می‌دهند.

وی با بیان این که ایجاد مراکز بهداشتی درمانی و یا بیمارستان های محلی در شهرهایی با جمعیت کم می‌تواند میزان بهره‌مندی و رضایت مندی از خدمات را افزایش دهد، تاکید کرد: ضریب اشغال تخت، گردش تخت و بیمارپذیری از جمله عوامل مهمی هستند که در توزیع بیمارستانی باید لحاظ شود.

جان بابایی گفت:  اختلاف جدی در متوسط اقامت بیمارستان های کوچک بخش دولتی و خصوصی وجود دارد. بیمارستان های خصوصی با تعداد تخت کمتر موفق تر هستند چرا که بیشتر بیماران سرپایی و عمل جراحی محدود را پذیرش می کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر در اکثر بیمارستان‌های کشور خدمات بهداشتی، درمانی ارائه شده ما در سطح خوبی است و هیچ تفاوتی با بیمارستان‌های موجود در کلانشهرها ندارند.

وی افزود: وزارت بهداشت در حال تدوین سندی با عنوان " سطح بندی تخت‌های بیمارستانی"، جهت مدیریت خدمات سرپایی و بستری است. بر اساس این سند برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، بیمارستان محلی در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: در شرایط کشور ما با توجه به اینکه ۹۰ درصد خدمات به مردم به صورت سرپایی و ۱۰درصد به صورت بستری است، اگر در شهرهای کوچک خدمات سرپایی مدیریت شود، بالاترین میزان رضایت با کمترین هزینه‌ها فراهم خواهد شد.
 

جان بابایی با تاکید بر اینکه توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور در راه‌اندازی بیمارستان‌های محلی مهم است، گفت: از آنجایی که تراکم جمعیتی و پراکندگی در نقاط محتلف کشور متفاوت است باید شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور را در نظر گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سرمایه‌گذاری در خصوص تجهیزات با تکنولوژی بالا یکی از موضوعات بسیار مهم است، میزان سرمایه‌گذاری و بیمارپذیری برخی دستگاه‌ها مانند سی‌ تی اسکن، ام آر آی و شتاب دهنده‌های خطی کشور متفاوت است و نیازمند ایجاد مکانیسمی است که براساس شاخص‌ها سرمایه‌گذاری مطلوبی در مناطق نیازمندتر صورت گیرد.

۲۳۵۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1305891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =