ضرورت تدوام برگزاری کنگره شعر محرم/ شعر و شاعری باید هدفمند باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد:شعر و شاعری باید هدفمند باشد، شعر اگر جهت دار و هدف‌ داشته باشد، وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی برگزاری این رویداد در کهن شهر اولین ها را اقدامی شایسته دانست و افزود: این رویداد یک حرکت عالی از سوی بسیج هنرمندان بوده که امید است شاهد برگزاری همه ساله آن باشیم.
وی افزود: شعر شمشیر بدون نیام بوده و همیشه بر دل ها اثر گذاشته  به طوریکه همواره در طول تاریخ آثارش نشان داده شده و جایگاه والایش را به همگان شناسانده است.
حجت الاسلام برگی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: شعر و شاعری باید هدف‌مند باشد، شعر اگر جهت دار و هدف‌ داشته باشد، وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن خواهد بود و از سوی دیگردر ترویج روحیه، نشاط و علم تاثیر فراوانی از خود به جای  خواهد گذاشت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری کنگره شعر محرم، خاطرنشان کرد: محرم و امام حسین (ع) مسئله‌ای که نه تنها ائمه و اهل بیت، بلکه خداوند هم عنایت ویژه‌ای به آن دارد، شعر گفتن برای محرم، سبک‌های مختلفی دارد که یکی از آنها، نشان دادن مظلومیت اباعبدالله (ع) و ظلمی است که در حق ایشان اتفاق افتاده است.
حجت الاسلام برگی با اشاره به جمله ای از سخنان گهربار امام راحل(ره) افزود: همانگونه که حضرت امام می گفتند «گریه برای مظلوم، فریاد در مقابل ظالم است»؛ الان هم شعر برای مظلوم، فریاد در مقابل ظالم است، فریاد در مقابل ظلم و ظالم، فقط مختص فریاد در مقابل یزید نیست، این یعنی فریاد در برابر یزیدیان زمان و ظلم آنها است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما شعرای زیادی در گذشته داشتیم که در خفگان شعر می‌گفتند و حالا باید آنها را به نسل فعلی معرفی کرده و نامشان را برای آیندگان به میراث بگذاریم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =