جزییات سفر به عراق با خودروی شخصی/ بنزین در عراق لیتری چند است؟

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تعیین مهلت برای تردد خودروهای شخصی از مرز عراق، هزینه‌های کاپوتاژ خودرو و دریافت مابه‌التفاوت بنزین خبر داد و گفت: رانندگانی که خودروهای خود را کاپوتاژ کرده‌ و برای اربعین می‌خواهند با وسایل نقلیه شخصی‌شان به عراق بروند، تنها تا ۱۶ مهر ماه امسال می‌توانند از مرز عبور کنند و برای برگشت نیز از چهارم آبان ماه می‌توانند به ایران بازگردند.

 برخی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در این مراسم و رفتن به عراق از خودروهای شخصی خود استفاده می‌کنند و برای این کار وسایل نقلیه‌شان را کاپوتاژ می کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودروهای شخصی با تغییر پلاک‌شان به پلاک بین‌المللی و دریافت دیگر مدارک لازم که هر کدام هزینه‌های خودش را دارد، می‌توانند از مرزهایی که این سرویس را کنترل می‌کنند، عبور کنند.

مهران قربانی گفت: آن‌ دسته از زائرانی که خودرهای خود را کاپوتاژ کرده‌اند و می خواهند برای سفر به کربلا از وسیله نقلیه شخصی خودشان استفاده کنند، باید در بازه زمانی اعلام شده این کار را انجام دهند، چرا که امسال در ایام پیک، خودروهای شخصی نمی‌توانند از مرز عبور کنند.

اربعین

وی افزود: بر اساس تصمیم اخیر اتخاذ شده خودروهای شخصی کاپوتاژ شده تنها تا ۱۶ مهر ماه می‌توانند به عراق وارد شوند و برای برگشت نیز از چهارم آبان ماه می‌توانند به کشور بازگردند چرا که تردد خودروهای شخصی از ۱۶ مهر ماه تا ۳ آبان ماه ممنوع است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره هزینه کاپوتاژ خودرو نیز اعلام کرد: گرچه هزینه‌های کاپوتاژ ارتباطی به سازمان راهداری ندارد اما برای خودروهای سواری، کاپوتاژ یکساله حدود ۱.۵ تا دو میلیون تومان هزینه دارد و این هزینه‌ها را به گمرک می‌پردازند.

قربانی با بیان اینکه قیمت بنزین در عراق لیتری ۵۰۰۰ تومان است، گفت: برای خودروهای کاپوتاژ شده که می خواهند وارد کشور عراق شوند، میزان سوختی که این خودروها دارند، محاسبه شده و مابه‌التفاوت قیمت بنزین آن با عراق را محاسبه کرده و کمی کمتر از این مابه‌التفاوت را از راننده دریافت می‌کنند که البته این وجه باید به حساب شرکت ملی نفت واریز شود.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =