باهنر: احزاب و نامزدها تصور نکنند اگر در بوق نارضایتی بدمند چند رای حلال بدست می‌آورند

محمدرضا باهنر با اشاره به زمان ثبت نام و تایید صلاحیت‌ها و عدم تایید صلاحیت‌ها، گفت: نگران هستم احزاب تصور کنند اگر در بوق نارضایتی بدمند می‌توانند بر این موج سوار شوند و رای بیاورند.

محمدرضا باهنر رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در همایش فصلی خانه احزاب ایران در وزارت کشور اظهار داشت: افتخار می‌کنم که خانه احزاب بعد از ۲۰ سال آغاز به کار کرده به نقطه مطلوب رسیده و همگرایی را در جریانات سیاسی کشور دنبال می‌کند و توقع از آنان نیز همین است.

وی افزود: خانه احزاب باید باشگاهی باشد که همه در آن حرف بزنند و گفت و گو کنند. بالاخره با همت سه جریان سیاسی کشور فراکسیون‌های سه‌گانه شکل گرفت؛ بنابراین توصیه می‌کنیم فعالیت هم‌زیستی مسالمت‌آمیز احزاب را پیگیری کنند.

اهم اظهارات محمدرضا باهنر را به نقل از فارس و مهر بخوانید: 

- (با بیان اینکه امروز زمینه‌های نارضایتی در کشور زیاد است): امروز متاسفانه عده‌ای از ما در بوق نارضایتی و افزایش آن می‌دمیم. 

- در مجلس اول آن‌چنان چهره‌های کاریزما حضور داشتند که پس از اتمام آن دوره در بعضی از حوزه‌های انتخابیه هیچکس به جز نماینده وقت حاضر نمی شد نامزد شود، چرا که افراد دیگر خود را در قامت نمایندگی مردم نمی‌دیدند که البته امروز حماسه می‌آفرینیم.

- بنده شنیده‌ام که پیش‌بینی می شود برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس بیش از ۱۵ هزار نفر می‌خواهند نامزد شوند که این برای کشور چالش بزرگی ایجاد می‌کند.

- احزاب و نامزدها تصور نکنند که اگر در بوق نارضایتی بدمند می‌توانند چند رای حلال بدست می‌آورند. باید تلاش کنیم انتخابات را به صحنه همگرایی دوستی و اقتدار تبدیل کنیم.

- اولین مسئله در انتخابات پیش رو باید مشارکت باشد و مشارکت با همگرایی شکل می‌گیرد نه واگرایی. 

- برخی شایعات در فضای مجازی غوغا می‌کند. چندین سال قبل در فضای مجازی نوشته بودند: «باهنر سلطان چای ایران است»؛ البته آن زمان که این حرف‌ها را می‌زدند مثل الان در فضای وب نمی‌ترکید وگرنه ما هم الان در کنار سلطان ارز و سکه بودیم. بنابراین فضای مجازی مثل شمشیر دو لبه است. ما باید برای جلب اعتماد و اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر کمک کنیم. 

- فکر نکنید با تخریب دیگران می‌توان از نردبان بالا برویم.

- مشکل مجلس فعلی این است که فراکسیون اکثریت وجود ندارد و نمایندگان قدرتمند در مجلس کم نیست اما تاریخ نشان داده که دولت‌های ائتلافی خیلی قوی نخواهند بود.

- خیلی حرف‌ها را لازم نیست از تریبون بزنیم بلکه در جلسات خصوصی می‌توان آنها را مطرح کرد. با همت هر سه جریان سیاسی، فراکسیون‌های سه گانه در این جهت کمک می‌کنند و توصیه می‌کنیم همزیستی مسالمت‌آمیز احزاب را پیگیری کنند. 

- وعده هایی در حوزه های انتخاباتی داده می شود که اصلا عملی نیست. گفته می شد مجلس و احزاب همان ابتدای مجلس لیستی از انواع مطالبات مردم اعم از شدنی و نشدنی تهیه می کنند. یعنی از همان ابتدا لیست بلندبالایی از مطالبات نشدنی مردم تهیه می کنند. ما باید تلاش کنیم انتخابات را به یک صحنه همگرایی و افزایش اقتدار و دوستی تبدیل کنیم و هر کسی بر نقاط قوت خود سوار شود.

اختلافات و سهم‌خواهی را کم کنیم

هم چنین ایسنا نوشت؛

سید کاظم اکرمی در همایش فصلی خانه احزاب ایران گفت: با وجود اینکه همه انتقاداتی به وضعیت فعلی کشور دارند، اما می‌دانیم که تمامی تلاش برای حفظ انقلاب اسلامی است که باید همه پای کار باشیم. همه می‌دانیم چه کسانی در آن طرف مرزهای ایران به دنبال تشدید اختلافات و سوءاستفاده از آن هستند تا پرچم سبز محمدی را پس و پیش کنند وگرنه با این همه نیروهای مسلمان هیچ قدرتی نمی‌تواند به این کشور تجاوز کند. همه با عنایت به وجود مردان بزرگ کشور را به پیش می‌بریم و امیدواریم شاخ استکبار را بشکنیم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم پرهیز از اختلافات، خودبینی، خودخواهی، گروه‌محوری، سهم‌خواهی و رها کردن مردم گفت: باید تلاش کنیم در هر گروهی اختلافات، خودخواهی و سهم‌خواهی را کمتر کنیم. توجه این ملت به ما است. اگر همه به این نکته توجه کنیم حاصل رفتارهای ما مبتنی بر توجه به عزت اسلام، قرآن کریم، محمد و آل محمد خواهد بود.

وی تاکید کرد: رفتار و صحبت‌های ما باید طوری باشد که مردم بیشتر به سمت اسلام و قرآن و تشیع سوق پیدا کنند. باید از خودخواهی و گروه‌محوری کم کرده و نگاهمان به اسلام و انقلاب باشد. انتقادات را بشنویم ولی این صدا منعکس شود که ما همه یک صدا فریاد زنده‌باد انقلاب اسلامی را سر داده و به فکر مردم هستیم. به نحوی کار کنیم که مردم در انتخابات آینده پای صندوق‌های رأی آمده تا گره‌ها کمتر شود.

۲۱۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    5 0
    نارضایتی چطور به وجود میاد ؟