تزریق ۳۳۳ میلیارد تومان برای اتمام خط یک متروی تبریز

شهرداری تبریز از ابتدای امسال ۳۳۳ میلیارد تومان برای اتمام خط یک قطار شهری تبریز تخصیص داده که این میزان بیشترین کمک به طرح مترو در طول یک سال محسوب می شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، پروژه قطار شهری تبریز در شرایطی به عنوان مهم ترین پروژه عمرانی شهر مطرح است که شهرداری تبریز در سال ۹۸ بیشترین کمک را برای تکمیل خط یک این پروژه مهم نسبت به تخصیص سال های گذشته داشته است.

قطار شهری از مهم ترین پروژه های عمرانی شهر تبریز در دو دهه گذشته است که همواره در اولویت اول شهرداری و شورای شهر تبریز قرار گرفته است.

پروژه قطار شهری تبریز با وجود اینکه در زیر زمین انجام می شود و شاید پیشرفت اجرایی و فیزیکی آن نیز چندان ملموس نبوده و به چشم نیاید، اما با این حال فقط طی شش ماهه نخست امسال، رقمی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان بصورت نقدی و غیر نقدی از سوی شهرداری تبریز به این پروژه اختصاص یافته است.

همچنین طی همین مدت، رقمی معادل ۱۵۴ میلیارد تومان از بابت فروش اوراق مشارکت به پروژه قطار شهری تبریز تخصیص داده شده است.

با در نظر گرفتن این ارقام قابل توجه، به ویژه در شرایط فعلی تنگنای اقتصادی کشور، مشخص می شود که شهرداری تبریز، امسال بیشترین کمک مالی را به تکمیل خط یک پروژه قطار شهری در مقایسه با سال های گذشته داشته است.

پروژه قطار شهری تبریز از سال ۸۱ آغاز شده اما متاسفانه پیشرفت آنچنانی در سالهای گذشته نداشته است. با این شرایط اما طی یک سال اخیر پیشرفت این پروژه که بزرگ ترین پروژه عمرانی شهر تبریز به شمار می رود، به واسطه برنامه ریزی دقیق مجموعه مدیریت شهری و تامین و تزریق مناسب منابع مالی، بسیار مطلوب بوده است.

خط یک قطار شهری تبریز دارای ۱۸ ایستگاه است که کار ساخت ۱۲ ایستگاه آن بطور کامل پایان رسیده و برنامه ریزی شده تا ایستگاه های باقی مانده نیز تا پایان سال تکمیل شود.

تلاش می شود تا پایان سال جاری و با اتمام خط یک قطار شهری تبریز، روزانه به صورت متوسط ۱۵۰ هزار نفر مسافر جابجا و از خدمات این طرح بهره مند شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =