۳ نفر
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
دریغ از یک شهردار ترافیکی در خرم آباد

چند سالی است درباره وضعیت نابسامان ترافیک شهر هشدار داده اما چون هیچ یک از شهرداران شهر ترافیکی نبوده و به این مبحث ورود جدی نداشته و روز به روز بر مشکلات آن افزوده اند.

اگر در یکی دو سال آینده کل بودجه ترافیک تهران را هم به شهر خرم آباد اختصاص دهند جوابگو نیست. در حال حاضر مباحث شهری باید از طریق علمی حل شود.اگر بگوئید انجام شده بیاید و نشان دهید. برای اثبات این سخنان به مشکلات حل نشده توجه کنید.مسئول این همه سرعت گیر غیر استاندارد کیست؟ مسئول نبود جای پارک مناسب و هجوم خودروها به داخل کوچه ها کیست؟ مسئول عدم خط کشی خیابان های سطح شهر کیست؟ مسئول این همه بریدگی و دور برگردان غیر استاندارد که عامل بیشترین تصادف و ایجاد ترافیک در شهر هستند کیست؟

تاکید بر پاسخگویی مسئولان مربوطه

چه کسی مسئول ساماندهی ترافیک آرامستان های شهر است؟ مسؤل حمل ونقل عمومی شهر کیست؟ مسئول آینده نگری جهت خرید تجهیزات برای طرح ترافیک یا زوج و فرد کیست؟ چه کسی مسئول ترافیک وحشتناک اطراف پارکینگ باغ فیض و آسفالت نشدن آن است؟ مسؤل این هم چاله چوله در سطح شهر کیست؟ مسؤل ایراد خیابان شهدای غربی که در حال حاضر عامل ترافیک شده چه کسی است؟ مسئول این همه یکطرفه کردن خیابان های سطح شهر کیست؟

مسئول پل های مهندسی نشده احداث شده بر روی خرم رود کیست؟مسئول ترافیک سنگین در ایام آخر سال و اول مهر کیست؟مسئول پل های هوایی عابر پیاده نامناسب کیست؟ مسئول تعریض خیابان انقلاب درمحدوده اسد آبادی و خیابان ۱۷شهریور کیست؟ مسؤل نبود جای پارک خودرو در اطراف دریاچه کیو در شب ها تابستان کیست؟ چه کسی مسئول ترافیک وحشتناک برج های دو قلو میدان کیو در آینده است؟ مسؤل آموزش و فرهنگ سازی ترافیک شهر کیست؟

ضرورت الگوبرداری از طرحهای سایر شهرها

حال شاید بگوئید این مشکلات گریبانگیر همه شهرها شده است.این مسأله را قبول دارم اما حتی در شهرهای کوچک تر از ما برنامه ریزی کرده اند.حال چند مثال برای روشن شدن مطالب فوق را یادآور می شوم. در ملایر برای ایام خاص مانند آخر سال و اول مهر طرح ترافیک اجرا می شود.در همدان داخل شهر از حمل ونقل عمومی بوسیله ون استفاده می کنند در اراک در روز پنج شنبه آخر سال چنان برنامه ریزی می کنند که مانند یک روز معمولی است.در اصفهان پیاده روی و دوچرخه سواری را اجرا کرده اند.در همین اندیمشک چنان پل هایی طراحی و ساخته اند که ما در خواب هم نمی بینیم.

حال یادآوری این نکته ضروری به نظر می رسد که برنامه ریزی برای ترافیک خرم آباد، تهران، پاریس و پکن هیچ فرقی ندارد. چون امروزه استفاده از خودرو چنان با سرنوشت شهروندان گره خورده که هیچ تفاوتی وجود ندارد. پس ترافیک یک علم است که شما ندارید. ای کاش در سال‌های آتی که مطمئنا شهر گرفتار ترافیک غیر قابل حل خواهد شد همه شهرداران این چند سال را بیاورند و از آنها بخواهند که برای ترافیک شهر چه کرده اند.

* کارشناس حمل و نقل و ترافیک شهری

46

کد خبر 1307028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =