شما نظر دهید/ راه مقابله با حوادثی مثل سقوط جرثقیل‌ها چیست؟

ناایمن بودن محل کار، سقوط مصالح و جرثقیل‌ها در ساختمان‌های نیمه‌کاره، بارها و بارها جان کارگران و حتی مردمان رهگذر از کنار این ساختمان‌ها را گرفته است. 

به گزارش خبرآنلاین، امروز ظهر یک جرثقیل ۱۶۰ تنی که متعلق به بخش خصوصی است و در شهربازی پارک بسیج واقع در شرق تهران مشغول به کار بود به روی یک دستگاه سمند تاکسی سقوط کرد و سه نفر در پی این حادثه کشته شدند اما این اولین بار نیست که چنین اتفاقی رخ داده است؛ ناایمن بودن محل کار، سقوط مصالح و جرثقیل‌ها در ساختمان‌های نیمه‌کاره، بارها و بارها جان کارگران و حتی مردمان رهگذر از کنار این ساختمان‌ها را گرفته است. 

شما برای پیشگیری از این حوادث چه راهکاری را پیشنهاد می‌دهید؟ به نظر شما نظارت بر عملکرد پیمانکاران ساختمانی چاره کار است؟

می‌توانید نظرتان را در قالب کامنت زیر این مطلب بیان کنید.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1307308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    63
    فقط کافیست شهرداری همان اندازه دقت و استفاده از مدرن ترین تجهیزات برای درآمد از مردم را در انتخاب و نظارت بر پیمانکاران داشته باشد
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
      11
      باید جلوی مهاجرت شهرستانیها به کلانروستای تهران گرفته بشه و اونایی هم که مهاجرت کردن یکی یه ب کمپلکس با ب 12 بهشون زد و برشون گردوند شهرای خودشون تا از دلشون دربیاد و ناراحت نشن
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
      11
      من امروز اونجا بودم و وقتی جرثقیل داشت سقوط میکرد به عابرا هشدار دادم که فقط یه خانوم جوون به موقع متوجه شد و از اونجا دور شد که بعد واسه تشکر پیش من برگشت
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
      8
      الان سر و کله پرستویی و علی کریمی با عکس جرثقیل و یه پست جدید پیدا میشه !
    • حسین زاده IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
      36
      تا وقتی قراره بیمه خسارت بده ... همینه. مثل ماده ۱۰۰ شهرداری ک میگه برو ساخت و ساز غیرمجاز کن بیا جریمه بده
    • بى نام IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      8
      عوامل مختلفى دخيل است كه از مهمترين انها عوامل اقتصادى و نظارتى هست ماشين آلات سنگين و تجهيزات مربوط به انها عمدتا از خارج از كشور وارد ميشوند فلذا با توجه به ارزش پول كشور خريد و نوسازى انها در شرايط فعلى كار دشوارى است دوستان أهل فن ميدانند در حال حاضر بسيارى از ماشين آلات صنعتى وارد شده به كشور بصورت دست دو وارد ميشود و بسيارى از افراد به واسطه صرفه ى اقتصادى از لوازم يدكى أستوك استفاده ميكنند(جالبه يدونين بسيارى از رانندگان ماشين هاى سنگين لاستيك ماشين را مجددا اج تراشى ميكنند) از طرفى شهردارى ها كه نميتوانند نياز پيمانكاران خود را تامين كنند از نظارت دقيق بر روى عملكرد انها خوددارى ميكنند
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    44
    ما نظر بدیم؟ خودشون نمیدونن باید چیکار کنند؟
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    36
    فقط برای پول با پیمانکارا قرارداد نبندیم
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    37
    قانونامون خیلی سادست کافیه اجرا شه
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    16
    هرکاری میکنن امیدوارم دیگه جون کسی اینجوری گرفته نشه
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    66
    وقتی با رشوه میشه مهندس و ناظر و بازرس و همه رو خرید نظر ما چه دردی رو دوا می‌کنه؟
  • CZ ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    40
    وزارت کار باید حواسش باشد، شهرداری مسوول است، چرا هرکسی پیمانکار شده؟ چرا نظارتی نیست؟
  • CZ ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    26
    قانون را در این زمینه اجرا کنند، شهرداری به فکر جان مردم باشد
  • علی US ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    16
    از خودمون شروع میشه، قانون ایمنی کار داریم خیلی هم کامل است منتهی من و شمایی که باید اجرا و رعایتش کنیم هممون معتقدیم ایشالا اتفاقی نمی‌افته و مرگ مال همسایه است. در کشورهای پیشرفته زیر فضای حمل با جر‌ثقیل کلا محدوده ممنوع است مثلا. همه هم جدی انجامش میدهند و اگر رعایت نکنند هم شدیدا تنبیه میشوند. ایمنی باید مطالبه عمومی باشه، در ایران دور زدن قانون زرنگی محسوب میشه...
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    8
    این سوال رو باید از متخصص بپرسی نه از افراد عادی
  • بیژن IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    4
    راه حل اینه که شرکت هایی که مجوز بازرسی جرثقیل میگیرند، قبل از صدور گواهینامه کارکرد ایمن، بازرسی های موردنیاز و متعاقب آن اطمینان از رفع عیوب مشاهده شده در بازرسی و درنهایت تست های مربوطه را انجام دهند و از صدور گواهینامه بدون بازرسی از جرثقیل و در ازای دریافت پول خودداری کنند.
  • کاربر IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    5
    کارگران ارزان نداشتن مهارت و تجربه فرجام کار میشود ...دیه !!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    12
    جون ملت دوزار ارزش داشته باشه شهر تهران شده کارگاه سلختمانی تهران نفرت انگیزترین شهر جهان در. یه شهر. روی گسل رو یه وجب زمین اپارتمانه که به اسمون میره تا جیب شهرداری پلید. تهران پرشه هوای شهرو حراج زدن از کله سحر تا نصفه شب شدت سروصدای ساختمان سازی ملتو دیوانه کرده کافیه شهرداری متوقف کنه این ساخت و ساز بی رویه رو همینجوری اینهمه خونه خالی هست بسه ما گفتیم قالیباف بره بهتر میشه بدتر. شد از اروپا یاد بگیرید. که تخریب ساختمون نیست
  • AE ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    10
    سلام متاسفانه در کشور ما عمق بی مسولیتی وحشتناک هستش. توی این کشور اگر حوادث رو بشماریم متوجه می شیم چه خبره. تصادف، انفجار لوله گاز، سقوط سنگ نمای ساختمان، غرق شدن ملت تو استخری که نجات غریق داره یا غرق شدن رودخانه ای ملت رو با قایق می برن، سقوط هواپیما، حوادث ساختمان سازی و غیره. ما توی اجرای پروژه ها نیز همین آمار رو داریم یه سد یا نیروگاه با کارخانه یا پروژه عمرانی می خوایم کار کنیم حتما باید چند نفر آسیب ببینن. دلیلش به نظر من فساد هستش. متاسفانه فساد هستش که باعث تورم می شود و باعث میشه هزینه های کنترل کیفیت در اجرا نادیده گرفتار بشه. عامل مهم فساد هم عدم خصوصی سازی واقعی، رانت و سایر مواردیکه همه می دونن. متاسفانه به سود زیاد و هنگفت رسیدن اونم توی زمان کوتاه یه فرهنگ شده و جای انجام کار صحیح رو گرفته. بعضی از مردم ما الان بجای اینکه سعی کنن کشور خودشون رو بسازن دوست دارن زود پولدار بشن و برن یه کشور دیگه. اگر مسائل رو کالبد شکافی کنیم متوجه می شیم خیلی از مسائل زنجیر وار به هم ربط دارن.
    • DE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      0
      آخ گل گفتی. خیلی از مردم چه بخوان بیان خارج از کشور چه نخوان دوست دارن زود پولدار بشن. من ایران که بودم زیاد کار می کردم. حتی بیشتر از ساعت کاری ام ولی حقوق اضافه کاری زیادی هم نمی دادن. الان که اومدم اروپا همچنان در حین دانشجو بودن دو شیفت کار می کنم.الان به نسبت ایران درامد خیلی بهتری دارم اما زحمت هم زیاد می کشم. روزی حداقل ۱۲ ساعت کار می کنم.مردم فرهنگ دیر اومدن و زود رفتن رو بزارین کنار. به خاطر خودتون. به خاطر همه مون.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    12
    کار رو میدن به هر کی که ارزانتر انجام بده ( مناقصه ) ریشه بسیاری از معضلات همینه. فقط قیمت مهم نیست بلکه اول تخصص بعد قیمت نرمال
  • کیوان طهماسبی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    9
    بتده مهندسی با کارشناسی ارشد و نمره ممتاز از دانشگاه تهران میباشم و چند سالی است که با سابقه ۲۰ سال بیکارم و شهر متاسفانه توسط جوان های کم سواد و بی تجربه و پول پرست اداره میشود و این هم یکی از نتایج آن
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      1
      خب دانشجوهای ممتاز همه فرار مغزها شدن شما جا موندی
    • ابراهیم IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      0
      دوست عزیزتوتنهانیستی مملکت ماپرهست ازجوانان تحصیلکرده امابیکارودنبالشغلهای کاذب اماعزیزدل تجربه ثابت کرده که همین جوونهاوقتی واردسیستم شدنددیگه حاجی حاجی مکه چون روال وسیستم حاکم مجبورشان میکنه اوناهم برایه لقمه نون کاری راکه نبایدبکنندانجامش میدن البته افرادپاکدست کم نیستندتومملکتمان ولی سرتوچاه میبرندوگمنامند
  • PL ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    8
    راهش نظارت کارفرما و سرعت عمل پیمانکاره ..... الآن پروژه پل گیشا به امان خدا رها شده و بعد از برداشتن سازه پل دست به هیچ کاری نزدن... شهرداری هم عین خیالش نیست .... لابد یک سری هم این وسط دارن جیباشون رو پر میکنن ....
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    8
    بیشتر قوانین ما مربوط به سال ها پیش است که به اقتضای زمان خود تدوین شده و نیاز به بازنگری دارد. مثل قوانین شهرداری ها و بانک ها و ...
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    5
    در این مملکت به اسانی جان مردم از دست می رود و هیچکش پاسخگو نیست باید با وضع مجازاتهای بسیار سنگین برای کسانی که جان مردم را می گیرند جلوی این حوادث را گرفت در همین چند هفته اخیر چند حادثه منجر به مرگ انسان های بی گناه شد مثل سقوط کودک 8 ساله صخره نورد در سالن صخره نوردی اصفهان برق گرفتگی نوجوان در گیتهای ازادی کشته شدن دختر جوان در حادثه قرار دادن بلوک های سیمانی وسط جاده در شب و حالا سقوط جرثقیل
  • DE ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    8
    هیچ کاری همینطوری ادامه بدن خوبه
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    4
    اگه بخایم مثل مسولان مشکل رو از ریشه حذف کنیم بهترین کار حذف جرثقیله
  • محمدرضا IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    7
    بلند کردن دستها به سوی آسمان و توسل جستن به قادر متعال پیش از ترک منزل در این شهر.
  • ابراهیم IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    2
    جرثقیل ها بایستی از بعد ایمنی ،توسط شرکت های خصوصی دارای مجوز ،سالیانه مورد بازرسی قرار گرفته و برای آنها گواهینامه سلامت صادر گردد . مسئولیت نظارت بر فعالیت های پیمانکاران دارای جرثقیل ،به شرکت های ایمنی خصوصی که دارای مجوز و تخصص در این زمنه هستند واگذار شود (در صورتیکه پیمانکار فاقد واحد ایمنی باشد) .نظارت عالیه برفعالیت دو شرکت فوق الذکر بهعده واحدهای ایمنی شهر داریها و یا سازمان دیگری که این مسئولیت را به پذیرد خواهد بود .در صورت بروز حادثه ،شرکت صادر کننده گواهینامه سلامت جرثقیل ، شرکت ایمنی ناظر برفعالیت و واحد ناظر عالیه مسئولیت خواهند داشت . بسیار مهم است که شخص مسئول ایمنی و ناظر عالیه ایمنی از نظر تخصصی ،دارای صلاحیت لازم برای این کار باشند. نبایستی اجازه داد پیمانکاران یکی از کارگران فاقد صلاحیت لازم را بعنوان مسئول ایمنی انتخاب و با گذاردن یک کلاه قرمز ، او را به عنوان مسئول ایمنی معرفی نمایند.
  • کارگرماهشهر IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    1
    اگرجک هابیرون کشیده شودوزاویه ووزن باررعایتشودهیچ اتفاقی نمیوفتدهرچقدربوم عمودترباشدوزن بیشتربلندمیکندجدول باردرجرثقیل هانصب شده بیشتربه خاطرنزدن جک میباشدکه حادثه رخ میدهد
  • US ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    2
    استاندارد
  • هومن AU ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    3
    راننده جرثقیل باید دارای گواهینامه مخصوص از مرجع ذی صلاح باشه
  • GB ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    2
    تو کشور ما چیزی که اهمیت نداره جان انسانها هستش توی حوادث اولین چیز که میپرسن میگن بیمه داشت بعد از مدتی هم فراموش میشه داستان تا اتفاق بعدی
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    0
    یک عده رو استخدام کنیم تا جرثقیل ها رو نگه دارند؟ این بهترین راهی بود که به فکر من رسید. کارآفرینی هم می شه
  • DE ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    3
    درمنطقه ولنجک نبش خیابان شهیدامیرآبادی وگلستان پنجم زمین بزرگی است که سالهاست باقصدظاهری ایجادمرکزدرمانی ازسازمان زمین شهری گرفته شده وچون قصدواقعی هتل سازی بوده ومنع قانونی داردواجازه نداده انداکنون بیش ازدهسال است رهاشده جرثقیل بزرگی داردکه هروقت بادشدیدوطوفان میشودبه حرکت درمیآیدوساکنین اطراف آن امنیت ندارندبارهابه شهرداری منطقه وناحیه مربوطه گزارش شده اعتنائی نکرده اندعنقریب بدلیل فرسودگی باعث ایجادد فاجعه ای میشوذ
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    7
    راه مقابلش برکناری شهردار تهران است.
    • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
      4
      این همه شهردار رفت و آمد چیزی تغییر کرد. لابد یادتان رفته زمان شهردار قبل سازه های پل صدر روی دو تن از شهروندان افتاد. یا این همه خراب شدن ساختمان به علت گودبرداری غیر اصولی.
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    0
    کمتر سودجوئی کردن و استفاده از آدم متخصص در هر امری، در کل اول اصلاح کردن خود بعد دیگران
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    1
    از جرثقیل استفاده نکنیم
  • حسن علی رنجبر IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    1
    با سلام بنده کارشناس ارشد مدیریت HSE هستم با سالها سابقه تجربه و تدریس در زمینه ایمنی پاسخ به سوال شما در این چند سطر نمی گنجه اما اگر واقعا علاقمندید تا پاسخ این سوال رو پیدا کنید شماره تماس من 09174853928 لطف کنید با من تماس بگیرید
  • ما مردم تهران IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    4
    اول از اینکه شهرداران محترم که اجازه داده اند کنار کارگاه آنها زندگی کنیم سپاسگزاریم. دوم شهرواندان محترم متعهد میشوند بیشتر احتیاط کنند و جلوی اسباب و ابزار ساخت و ساز شهردار و پیمانکاران محترم را نگیرند.
  • ابراهیم IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
    0
    تنهاراهش ایجادیک ماده صددیگه هست حالااسمش راهرچی میخوان بذارن تازه یه بنرنصب میکنندکه خطرسقوط مصالح حواستون باشه ملت شهرداری اصلافقط درکاغذونوشته به ایمنی محل کارپیمانکاران دقت میکنه ولی درعمل هیچ امنیتی برای ملت درساخت وسازهااعمال نمیشه چهارتاداربست روهم میزارندوده تاحلب شیروانی که مثلا مااصول ایمنی رارعایت کردیم