۲ نفر
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
ترامپ: پری گفت من زنگ بزنم!

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ که به اتهام کمک‌خواهی از دولتی خارجی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آتی با تحقیقات استیضاح روبروست، بار دیگر دموکرات‌ها را به مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ و انتخابات ۲۰۱۶ متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در پیامی توییتری نوشت: نه تنها دموکرات‌های بیکاره در انتخابات ۲۰۲۰ دخالت می‌کنند بلکه همچنان در انتخابات ۲۰۱۶ هم دخالت دارند. آن‌ها باید کارشان را متوقف کنند!

دموکرات‌ها هفته گذشته یک تحقیقات استیضاح بر پایه شکایت یک افشاگر از جامعه اطلاعاتی آمریکا تنظیم کردند که در آن، ترامپ به "سوء استفاده از قدرت برای مجبور ساختن یک کشور خارجی به مداخله در  انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا" متهم است. ترامپ ارتکاب هرگونه خطا را رد می‌کند و تحقیقات مذکور را تلاشی برای "کودتا" و "شکار موهومات" توصیف کرده است.

این تحقیقات و شکایت افشاگر، روی تماس تلفنی ماه ژوئیه دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی متمرکز است. ترامپ از این رهبر خارجی خواسته بود تا درباره جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ تحقیق کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه همچنین از افشاگر مذکور، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا انتقاد کرد. او نوشت: برداشت فرد به اصطلاح افشاگر از تماس تلفنی فوق‌العاده من خیلی با حقیقت فاصله دارد و حتی به آن نزدیک هم نیست. شف و پلوسی هرگز فکرش را هم نمی‌کردند که من متن تماس تلفنی آن روز را منتشر کنم. آن‌ها را شگفت‌زده کردم، آن‌ها را گرفتار کردم. این تقلبی علیه مردم آمریکاست!

ترامپ همچنین عصر شنبه تحقیقات استیضاح خود را با رسوایی ایمیلی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین و رقیب انتخابات او در انتخابات ۲۰۱۶ مقایسه کرد. رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: پس هیلاری کلینتون حقه‌باز می‌تواند ۳۳ هزار ایمیل را پس از دریافت احضاریه از کنگره ایالات متحده پاک کرده و نابود کند اما من نمی‌توانم یک تماس تلفنی مناسب با رئیس‌جمهوری اوکراین داشته باشم؟ شکار موهومات!

دونالد ترامپ همچنین از دومین مقام اطلاعاتی ناشناس که گفته می‌شود شکایتی علیه رئیس‌جمهوری آمریکا تنظیم کرده است و قصد دارد در کنگره درباره تماس‌های او با رئیس‌جمهوری اوکراین شهادت بدهد، انتقاد کرد. او در پیامی نوشت که این مقام، که هویتش هنوز معلوم نیست، عضوی از توطئه "دولت عمیق" است که به گفته او کارش تضعیف ریاست جمهوری است.

در همین حال پایگاه آکسیوس گزارش داد، دونالد ترامپ به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که ریک پری،‌ وزیر انرژی آمریکا او را متقاعد کرد تا تماس تلفنی جنجالی با زلنسکی را انجام دهد. یک منبع مطلع گفته است: ترامپ در جمع اعضای حزبش گفت "خیلی‌ها نمی‌دانند اما من حتی نمی‌خواستم این تماس را برقرار کنم. تنها دلیل من این بود که ریک پری از من خواسته بود. موضوع چیزی درباره یک تاسیسات گاز طبیعی مایع بود."

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =