۴ نفر
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کمال وندی: گام چهارم در راه است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که گام‌های بعدی تهران در صورت عدم اقدام طرف‌های مقابل در راه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهروز کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی با بیان این که تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی در پاسخ به اقدام یک طرفه خروج آمریکا از توافق و بمنظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است، تاکید کرد: گام‌های بعدی در صورت عدم اقدام طرف‌های مقابل در راه است.

 

به گزارش بامداد یکشنبه سازمان انرژی اتمی، مراسم افتتاحیه دوره آموزشی حقوق هسته ای ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸ با حضور مسئولان و متخصصان حقوقی در سالن دکتر حسابی سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد. این دوره که بدنبال هماهنگی‌های بعمل آمده با اتحادیه اروپا برگزار می شود بمدت  ۵ روز ادامه خواهد داشت.

در افتتاحیه این دوره کمالوندی معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس، «کیجو نوروانتو» سفیر فنلاند در ایران و «استفان کلمنت» رئیس هیات اتحادیه اروپا در سازمان های بین المللی سخنرانی کردند.

کمالوندی در ابتدای این مراسم با تأکید بر برنامه همکاری بین ایران و اتحادیه اروپا، تمرکز بر ایمنی هسته ای و پروژه های مربوطه و برگزاری ۳ دوره سمینار سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا گفت: به رغم تمامی معضلات و مشکلات، با هدف بهبود همکاری‌ها و تبادل اطلاعات در راستای اجرای پروژه‌های مربوط به ضمیمه سوم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همکاری‌ها ادامه دارد.

وی برگزاری دوره‌های حقوقی و تخصصی را نقطه عطفی دانست و ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها در راستای تبادل اطلاعات حقوقی مربوطه بویژه در ارتباط با موضوع حل معضل خلع سلاح بسیار حایز اهمیت است.

معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس در ادامه سخنانش افزود: در سطح بین المللی حقوق هسته ای باید واجد الزاماتی به مثابه قانون اساسی جهانی باشد، به گونه ای که برای همه کشورها حقوق و تکالیفی مشابه و بدون تبعیض قائل باشد از جمله این موارد خلع سلاح به عنوان خواسته جهانی است که جهان را در ابهام و آینده تاریکی فروبرده است.

کمالوندی در ادامه با بیان این که شعار ما آن طوریکه رهبری معظم انقلاب فرموده‌اند فناوری هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچکس است، اظهار کرد: با توجه به تحولات اخیر، تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی، بعد از یک صبر استراتژیک یکساله در پاسخ به اقدام یک طرفه خروج آمریکا از توافق و بمنظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است.

  وی با یادآوری این که در صورت عملکرد مشابه طرف مقابل، ایران آماده بازگشت می باشد، تاکید کرد: در غیر این صورت کاهش تعهدات، تداوم خواهد داشت.

یادآور می شود دوره ۵ روزه حقوق هسته ای با سخنرانی‌هایی در مورد مسائلی ون حفاظت در برابر اشعه و ایمنی هسته ای، چارچوب‌های ملی و بین المللی ایمنی هسته ای، کنوانسیون حفاظت فیزیکی از مواد هسته ای ، تهیه پیش نویس قوانین هسته ای، کنوانسیون‌های بین المللی و اصول مسئولیت در موضوع هسته ای، چرخه سوخت هسته ای و اقتصادی انرژی هسته ای ادامه خواهد داشت.

مدرسین دوره از صاحب نظران حقوق هسته ای در سطح آژانس بین المللی انرژی اتمی و اتحادیه اروپا برگزیده شده‌اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =