نماینده خوب باید با خانواده‌اش به استادیوم برود/چاپلوسی ممنوع است/ولایی باشید و پاکدست/ویژگی «نماینده تمام عیار» از نگاه کاربران خبرآنلاین

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم و حاشیه های مجلس دهم، خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران خود خواست نظرشان را درباره ویژگی‌های یک نماینده خوب، کارآمد و تمام عیار اعلام کنند.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها نام نمایندگان مجلس در صدر اخبار حاشیه‌ای رسانه‌ها قرار گرفته است، از مطرح شدن نام دو نماینده به عنوان متهم در پرونده اخلال در بازار خود تا سرقت جنجالی از منزل یک نماینده مجلس دیگر. جلسات علنی مجلس نیز از حاشیه به دور نیست و گاه و بیگاه با ادبیات تند برخی نمایندگان و حتی «دیکتاتور» خطاب کردن رئیس مجلس به حاشیه کشیده می شود. اتفاقاتی که شأن و جایگاه نمایندگی و مجلس را زیر سوال می برند.

در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران خود پرسید؛ «از نگاه شما ویژگی های یک نماینده خوب، کارآمد و تمام عیار چیست؟» سوالی که پاسخ‌های متفاوت و بعضی کنایه‌آمیز مردم مواجه شد که نشان از نارضایتی مردم از عملکرد نمایندگان مجلس دارد.

از مدرس تا لاریجانی، نمایندگان تراز مجلس ایران

در طول تاریخ مجلس ایران، نمایندگانی بودند که با شخصیت‌های کاریزماتیک و البته محبوب خود منشا اثر زیادی در مجلس بوده‌اند. مخاطبی به نام حسنعلی با ذکر نام شهید مدرس به عنوان یک نمونه تمام عیار برای نمایندگی مجلس نوشت: «به نظرم نماینده تمام عیار نمونه‌اش توی مجلس در تاریخ ایران زیاده، میشه از شهید مدرس و افراد امروزی مثل علی لاریجانی، باهنر و حتی علی مطهری نام برد.» 

فرد دیگری هم که نامش را منتشر نکرده است در پاسخ به حسنعلی نوشته است: «مطهری یه دونه است.»

خدمت به مردم را عار نداند

مخاطبان خبرآنلاین ویژگی‌های زیادی برای نماینده کارآمد برشمردند. یکی از انقلابی بودن نوشت و دیگری از نترس بودن. پاکدست بودن، منتقد بودن و چاپلوس نبودن.

کاربری که نامش را منتشر نکرده است، نوشته است: «مومن، متعهد، انقلابی، ولایی، ساده زیست، استکبارستیز، پاکدست، بصیر، جهادگر و مرزبندی شفاف با دشمنان اسلام و ایادی داخلی آنها نظیر اصحاب فتنه و جریان انحرافی.»  

ایمان هم درباره ویژگی‌های یک نماینده کارآمد و تمام عیار می نویسد:«نماینده‌ای که در بدو ورود به مجلس عکس یادگاری نگیرد با خانواده خود به استادیوم برود. حقوق دریافتی از مجلس را برابر با حقوق اداره کار تنظیم کند. در صف پرداخت حقوق ابتدا اطمینان حاصل کند که کارگران فلان منطقه حقوق خود را دریافت کرده‌اند. برای کسی رانت بازی نکند. دفتر حوزه انتخابیه خود را در منطقه محروم بگذارد تا مردم دسترسی آسان‌تری به او داشته باشند. خدا ترس و شجاع باشد.»

مخاطب دیگری است که با اشاره به سابقه کاری و فعالیت های فردی که می‌خواهد نماینده مجلس شود، نوشت: «نماینده خوب کسی که حداقل ۲۵ سال کار اجرایی کرده باشه تا وقتی نماینده شد، بتواند از وضعیت کشور خبر داشته باشد و دوم ساده زیست باشد که این در ۲۵ سال خدمت قبلی قابل اثبات هست که آیا سالم بوده یا نه.»

سعید ترک کاربر دیگری بود که درباره ویژگی‌های یک نماینده مجلس نوشت: «خدمت به مردم را عار نداند به خاطر محکوم شدن به پوپولیسم. در مقابل فساد و نفوذ بیگانگان روشمند و قاطعانه عمل کند و از ویروس‌های مرض کلاس بازی و خوش‌بینی به غرب و غربی‌ها دور باشد. منافع کوتاه مدت و بلندمدت کشور را به خوبی تشخیص داده و برنامه ریز و پیگیر باشد. ادبیات نو در گفتار و کردار نمایندگی مجلس در راستای عمل‌گرایی و خدمت به مردم ایجاد کند. خلاصه هر آنچه که این مجلس ندارد را داشته باشد.»

کنایه به نمایندگان مجلس

در میان کاربران دسته‌ای هم بودند که به نظر می‌رسید از مجلس ناامید هستند یا با کنایه درباره آن حرف می‌زنند. علی برای خبرآنلاین نوشت: «به نظر من هیچ کدام نماینده‌ها برای مردم کاری نمی‌کنند و بیشتر برای منافع خود و اطرافیانشان کار می‌کنند.» 

امین، کاربر دیگری با اشاره به ماجرای سرقت از منزل نماینده خوی به کنایه نوشت: «به نظر من یه نماینده خوب باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار و حداقل ۲۰۰ عدد سکه توی خونه‌اش نگهداره تا اگر اتفاقی افتاد بتونه بره اونور آب و زندگی خوبی برای خودش رقم بزنه.»

مخاطب دیگری هم که نامش را منتشر نکرده است با کنایه نوشت: «۱ به فکر مردم منطقه خود نباشند. ۲ تا می‌توانند برای خود و آقازاده‌شون رانت دریافت کنند. ۳ مسافرت خارجی زیاد بروند. ۴ تو مجلس فقط دعوای اصلاح طلب و اصولگرا راه بندارن و سرملت شیره بمالند.»

شما می‌توانید نظرات کاربران خبرآنلاین را ذیل این خبر اینجا بخوانید.

۲۱۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307710

برچسب‌ها