نیلسو؛‌ استارتاپ ایرانی در مقیاس جهانی

.

ماجرای پلتفرم هوشمند نیلسو از آنجایی شروع شد که یک مهندس جوان در شرکت ایران‌خودرو که علاقه زیادی به تحولات حوزه تجارت الکترونیک و کسب‌وکارهای اینترنتی داشت پی به حوزه‌های بکر و جذاب این حوزه کاری در ایران برد که هنوز دست نخورده باقی مانده است.

منصور محمدزاده با مطالعات و تحقیقات گسترده در این حوزه که حتی به تحصیل دانشگاهی نیز منتهی شد به دنبال سازوکاری بود تا تجربه موفق استارت‌آپ‌های بزرگ دنیا در ایران به نتیجه برسد و حتی قدمی نیز از آنها فراتر نهاده ایده‌های نابی را برای مشکلات تجارت الکترونیک به کاربران عرضه کند. الهام بخش برای هموطنانش که ایران را برای کار و کارآفرینی مناسب نمی‌دانستند.

سابقه تحقیقات ایشان به سال‌ ۱۳۸۵ برمی‌گردد. پس از بررسی‌های گسترده و کسب تجربه در زمینه تجارت الکترونیک در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۹۰ او توانست عوامل متعدد و تاثیرگذار در این حوزه را شناسایی و به ارائه راهکارهای بی نظیر جهت تغییر فرآیندهای مرتبط با تجارت الکترونیک در کشور بپردازد. عواملی که هریک به سهم خود باعث شکست استارت‌آپ‌های زیادی در سطح جهانی و داخلی شده بودند. عوامل مهمی همچون مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان، خرده‌فروشان، عمده‌فروشان، واردکنندگان ، صادرکنندگان و ... از یک سو و از سوی دیگر متغییرهای تاثیرگذار و تاثیرپذیری مانند تکنولوژی، درآمدها، هزینه‌ها، حمل و نقل، توسعه زیرساخت‌ها، افزایش سطح دانش عمومی، افزایش رفاه و امید به زندگی در جوامع، اصناف، کسبه، اتحادیه‌ها و ... اهم این عوامل است.

ایشان در سال ۹۱ نخستین گام خود را با هدف راه‌اندازی یک کسب‌وکار بازرگانی کلید زد و رفته رفته فعالیت خود را به سمت تجارت بر بستر اینترنت سوق داد و با ارائه یک طرح تجاری جامع توانست در بهمن ‌ماه سال ۹۷ با مشارکت یک سرمایه گذار به رویای ۱۳ ساله خود جامه عمل بپوشاند و از سابقه ۲۰ ساله خود در ایران خودرو برای همیشه خداحافظی کند.

گفتنی است آقای محمدرضا مرزبان یکی از تجار موفق کشور نیز که خود شیفته دنیای کسب‌وکارهای اینترنتی بود، با تشویق آقای محمدزاده مشارکت در این طرح را پذیرفت و صاحب ۲۰ درصد از سهام شرکت شد.

با سال‌ها تجربه مدیریتی و مطالعات هدفمند در زمینه استارت‌آپ‌های اینترنتی و جمع کردن یک تیم جوان و پیشرو در اوایل بهمن ماه ۹۷ نخستین حلقه تیم موسسین شرکت نیلسو تشکیل شد.

 

نیلسو متولد شد

درست زمانی که افراد زیادی از سرمایه‌گذاری روی جوانان فراری بودند و به فکر ذخیره سرمایه بودند، کسب‌وکار جدیدی به نیت اشتغال‌زایی برای جوانان و قدرت بخشیدن به مردم در کشور کلید خورد که در کوره عمل و تحقیق و کوشش سال‌ها پخته شده بود.

نیلسو توانست در همان ابتدای عمر خود توجه بسیاری از صاحب نظران این حوزه را به خود جلب کند و افراد بسیاری که به سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها امیدی نداشتند با رصد پیشرفت‌های این تیم به دنبال سرمایه‌گذاری در این ایده نوین برآمدند.

نخستین فرزند استارت‌آپ نیلسو (نیسلو شاپ) فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو است که توانست در همان ابتدای کار خود با برندهای بزرگ و به نامی در دنیای لوازم یدکی و قطعات خودرو همچون ایساکو کیش، سامفر، تکستار، شیدکو، نورگستر صنعت، تام فیلتر، PMQ، GTS، صنایع اتومبیل صنعتگر، وایکو و ... وارد مذاکره شده و دراکثر موارد این مذاکرات منجر به عقد قرارداد گردید.

سه دپارتمان دیگر مجموعه نیلسو به نام‌های نیلسومگ، نیلسوتی‌وی و نیلسوگالری پس از نیلسوشاپ به این سوپر اپلیکیشن افزوده شدند. نشریه مجازی نیلسو که با نام تجاری نیلسومگ شناخته شده است با همکاری با تنی چند از اهالی قلم توانست جای خود را در دنیای مطبوعات الکترونیکی باز کند و با تحلیل جدیدترین اخبار و مقالات علمی و تخصصی داخلی و خارجی به بازیگری اصلی در افزایش سطح سواد جامعه پا به عرصه دیجیتال بگذارد.

رسانه تصویری نیلسو که نام تجاری آن نیلسو تی‌وی است رسالت خود را در ایجاد حس خوب زندگی برای مخاطبان گرامی می‌بیند و مجموعه‌ای کامل از ویدئوهای مخاطب پسند در کنار محتوا آموزشی و تخصصی در حوزه‌های گوناگون را عرضه می‌کند که نام این برند را بر سر زبان‌ها انداخته است و توانسته در حوزه‌های تخصصی مختلف تنی چند از اساتید خوش فکر و پیشرو را به تیم خود بیافزاید.

نیلسوگالری هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و در حال پیوستن به این سوپر اپلیکیشن است. نیلسوگالری قرار است به مرجعی جامع و واحد به منظور خرید و فروش آثار هنری بدل گردد.

اما دو دپارتمان دیگر نیلسو با نام‌های نیلسوخانه که ماموریت اصلی آن مبدل شدن به بازاری هوشمند برای کسب‌وکارها خانگی است و نیلسو بار که قرار است انقلاب شگرفی در حوزه حمل و نقل رقم بزند، تا پایان سال جاری به پلتفرم نیلسو خواهند پیوست.

پلتفرم هوشمند نیلسو از تمامی متخصصین حوزه IT و کسب‌وکارهای اینترنتی، تولیدکنندگان، تامین کنندگان، خدمات دهندگان و سرمایه گذاران که تمایل دارند سهمی در تغییر چرخه تجارت الکتروینک و سنتی در سطحی گسترده دارند دعوت به همکاری می نماید. حمایت شما به ما قدرت می بخشد.

در پایان از کلیه بزرگوارانی که این خبر مهم را مطالعه کردند و به اطلاع دوستان و آشنایان خود رساندند صمیمانه تشکر و قدردانی کرده و خواهشمندیم در صورت تمایل  با مراجعه به وبسایت نیلسو و ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود، ما را در جهت بهبود کیفیت خدمات یاری رسانند.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307756