کیهان: مشکل زنان،امنیت شغلی و جهیزیه دختران و اجرای قانون مرخصی زایمان است،نه ورود به ورزشگاه

کیهان نوشت:این روزها موضوع «ورود زنان به ورزشگاه» پس از یک دوره حاشیه‌سازی پردامنه و تمرکز عجیب مسئولان حوزه زنان بر آن به جای عمل به وظایف اصلی، در حالی در آستانه اجرا قرار گرفته که گشت و گذاری در سطح جامعه و گفت‌وگو با زنان و دختران فاصله این طرح با مطالبات واقعی آنها را به عیان نشان می‌دهد.

با نگاهی به وضعیت واقعی زنان در کشور می‌توان گفت علیرغم بهبود قابل توجه شاخص‌های مربوط به حوزه خانواده و زنان، اما همچنان این حوزه نیاز به توجه جدی دارد. افزایش تعداد دانش آموختگان زن از ۶ درصد به ۴۵ درصد، افزایش نرخ باسوادی زنان از ۲۴درصد به ۸۲ درصد، افزایش میزان امید به زندگی در زنان به 80 سال و بهبود شاخص‌هایی همچون تامین اجتماعی زنان، رفع محرومیت، تامین بیمه،‌اشتغال، مشارکت زنان در انتخابات، حضور زنان در فعالیت‌های خیریه و داوطلبانه، فعالیت زنان در حوزه فرهنگ و ارتباطات نشان‌دهنده بهبود کلی وضعیت زنان در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. در کنار این شاخص‌ها و پیشرفت‌ها اما هنوز هستند حوزه‌هایی که شاهد وجود مشکلات و نیازهای مرتفع نشده زنان در آنها هستیم.

تقلیل ساعت کار زنان شاغل، بازنشستگی پیش از موعد، ممنوعیت کار شبانه، حضور نمایندگان زنان کارگر در شورای عالی کار، اجرای کامل طرح مرخصی 9 ماهه زایمان و... از جمله درخواست‌های مهم زنان شاغل است. همچنین فراهم شدن زمینه ازدواج آسان و خدمات مناسب برای فرزندآوری بی‌دغدغه، توجه به بهداشت و درمان، معیشت و سطح زندگی زنان و خانواده‌ها،‌اشتغال مناسب با کرامت زنان و توجه به زنان بی‌سرپرست یا بد سرپرست و... از دیگر موضوعات حوزه زنان است که نیازمند توجه ویژه و سرمایه‌گذاری دولت است.

اما با وجود این نیازها و مطالبات، این روزها پس از یک دوره حاشیه سازی و تمرکز عجیب مدیران حوزه زنان بر روی طرح ورود زنان به ورزشگاه به جای وظایف اصلی، ظاهرا این موضوع در مسیر اجرا قرار گرفته و در بازی آینده تیم ملی فوتبال زنان به ورزشگاه می‌روند.
دیروز خبرنگار کیهان با حضور در سطح شهر و بازار تهران به گفت‌وگو با تعدادی از بانوان پرداخت تا مطالبات آنها را بشنود و نظر آنها در مورد ورود زنان به ورزشگاه را جویا شود.
ورود یا عدم ورود زنان به ورزشگاه دردی از مشکلات را دوا نمی‌کند
یک بانوی شاغل به خبرنگار کیهان گفت: «به نظرم مهم‌ترین مشکل حوزه زنان نداشتن امنیت شغلی است. من به عنوان یک متاهل و شاغل می‌بینم که زنان شاغل در محیط‌های کاری با انواع تضییع حقوق مواجه هستند». به گفته وی، به علت عدم وجود ساختارهای حمایتی از زنان شاغل، بسیاری از حقوق آنها نادیده گرفته می‌شود. این خانم 38 ساله معتقد است: «ورود و یا عدم ورود زنان به ورزشگاه دردی از مشکلات من را دوا نمی‌کند. وقتی من از کوچک‌ترین حق خود یعنی بهره‌مندی از مرخصی زایمان نمی‌توانم استفاده کنم، مسئله ورود به ورزشگاه برایم اهمیتی ندارد».
افزایش مرخصی زایمان زنان به 9 ماه از جمله مشکلاتی است که تاکنون به صورت کامل به مرحله اجرا درنیامده است. علی‌رغم تاکید فراوان قانون‌گذار بر اجرای این قانون با هدف تحکیم بنیاد خانواده، اما مسئولان حوزه زنان و خانوده در دولت بارها اعلام کرده‌اند برای اجرای آن منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه هستند!
ورزشگاه رفتن برای زنان بی‌سرپرست نان و آب نمی‌شود
در گوشه دیگری از بازار بزرگ تهران اما زنی با دو فرزند خود نشسته است. وی در پاسخ به سؤال ما مبنی بر اولویت‌بندی مشکلات حوزه زنان می‌گوید: «من نمونه یک مشکل زنانه هستم. همسرم حدود پنج سال پیش فوت کرده و علی‌رغم مراجعه مکرر به مراکز حمایتی اما نتوانستم از کمک‌های دولتی برای داشتن یک زندگی متوسط بهره‌مند شوم». وی که اصرار داشت عکسی از او نگیریم ادامه داد: «بعد از مرگ همسرم به ناچار روی به تکدی‌گری آوردم تا بتوانم هزینه‌های اولیه زندگی را تامین کنم. من نمی‌دانم ورزشگاه رفتن زنان خوب است یا بد، ولی می‌دانم که این چیزها برای زنان بی‌سرپرست نان و آب نمی‌شود».
حمایت از زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست از جمله بندهای ماده 80 برنامه توسعه است که معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری را ملزم کرده برای اجرای آن با وزارت رفاه همکاری کرده و برنامه‌ای را تدوین کند. در نهایت شاهد هستیم که کل فعالیت این معاونت طی 6 سال گذشته به نوشتن طرح جامع توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار محدود بوده و در وبگاه این معاونت نیز هیچ گزارشی از فعالیت‌های مرتبط با این موضوع وجود ندارد.
بهایی به ارزش کار زنان خانه دار داده نمی‌شود
وقتی به خانمی 35 ساله که با فرزند خود در میان بازار نشسته و منتظر همسرش است، می‌گوییم مهم‌ترین مشکل حوزه زنان چیست، بلافاصله پای زنان خانه‌دار را به میان می‌کشد. وی می‌گوید: «همسر من در یک نهاد دولتی شاغل است ولی خودم علی‌رغم تحصیلات تکمیلی و سابقه کاری چند سالی است که در خانه هستم. من از صبح تا شب در خانه حضور دارم و سعی می‌کنم فضای خانه را برای آرامش همسر و پسرم آماده کنم ولی در نهایت می‌بینم که جامعه ارزشی برای کار من به عنوان یک خانه‌دار قائل نیست».
وی بااشاره به مشکلات زنان خانه‌دار ادامه می‌دهد: «اکثر زنان خانه‌دار دچار بیماری‌هایی همچون دیسک گردن و کمر و آرتروز هستند. از طرف دیگر برخی از زنان خانه دار به عنوان یک انسان چون منبع مالی مستقل ندارند احساس سرخوردگی می‌کنند و بعد از فوت همسرشان دچار مشکلات اقتصادی فراوان می‌شوند». این خانم با شنیدن مسئله ورود زنان به ورزشگاه‌ها می‌گوید: «این مسائل برایم مهم نیست. دغدغه‌های امثال من مهم‌تر از این تفریحات اقشار پولدار است».

درگیر تهیه جهیزیه به جای رفتن به استادیوم
دخترخانمی که 25 سال سن دارد و به همراه مادرش برای تهیه جهیزیه به بازار آمده است، وقتی با سؤال ما مواجه می‌شود که چقدر برای حضور در ورزشگاه علاقه‌داری، می‌گوید: «من در منطقه دوری از بازار زندگی می‌کنم و قرار است بعد از ماه صفر مراسم ازدواجم را برگزار کنیم. الان چندین ماه است که باوجود مشغله زیاد خودم و خانواده به بازار می‌آییم تا بتوانم نیازهای خود را با قیمت کمتری تهیه کنم».
مادر این دختر جوان با نشان دادن فاکتور خرید می‌گوید: « آقای روحانی قول می‌دهد اگر من و دخترم به ورزشگاه برویم، جهیزیه دخترم را ارزان‌تر تهیه خواهم کرد؟ این موضوع برای پولدارها است و امثال من به فکر بدبختی‌های خودمان هستیم. دولت اگر خیلی به فکر من که زن هستم، است باید زمینه ازدواج جوانان را تسهیل کند تا مادرانی مثل من شب و روز فکرمان مشغول نباشد. الان خیلی از دختران هستند که از ترس هزینه‌های ازدواج در خانه مانده‌اند و غصه می‌خورند؛ اگر دولت راست می‌گوید به فکر این دختران باشد تا ورزشگاه رفتن آنها».
23302
کد خبر 1307770

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 55
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    تو اين خراب شده اصلا زن مشكله کیهان جان عوام فریبی نکن هنوز زن بعنوان انسان نیست ۱۴۰۰ساله زن رو نتونستن هضم کنن جنس مرد
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      زنان ایرانی وقتی بحث آزادی های اجتماعی و حجاب و ورزشگاه رفتن و موتور سواری مطرح میشه غربی میشن و اندازه زن غربی آزادی میخوان. وقتی صحبت مهریه و نفقه گرفتن و تامین مسکن میشه کاملا مسلمان و سنتی و شرقی میشن. وقتی صحبت حق سر کار رفتن میشه کاملا غربی میخوان باشن. وقتی صحبت از این میشه که زنان شاغل غربی به اندازه مردانشون در مخارج و مسکن سهم دارن؛ کاملا شرقی و ایرانی میشن!!! همیشه هم خر را میخوان هم خرما را. هم امتیازات زن غربی را میخوان داشته باشن هم امتیازات زن سنتی ایرانی را. همزمان نه مسئولیتهای زن غربی را میخوان داشته باشن نه وظایف و مسئولیت زن ایرانی را!!
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      9 70
      در کشورهای پیشرفته هم زن بودن مشکله فقط مختص ایران نیست . اگر زن زن نباشد مرد هم مرد نباشد انسان بودن مشکل خواهد شد .... آمارهای تجاوزات جنسی در اروپایی که همه مون خرابش هستیم طی مستندات خود غربیها موید همین مسئله هست .
    • امین FI ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      2 0
      بی نام ۱۰:۳۷ . میشه یکی دوتا از این مستندات رو بفرمایید ما هم ببینیم.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    کیهان کاملاً راست می گوید. مشکلات مهمتر زنان همین ها هستند. کیهان مبارزه برای حل این مشکلات را شروع کند، لعنت بر ما اگر از کیهان حمایت نکنیم. «دو صد زرزر چون نیم کردار نیست.»
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      28 33
      کیهان رییس جمهوره که این چیزا دستش باشه؟؟؟:؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    بجث ورود زنان به استادیوم ها را فیفا فشار اورد و بهتره جناح های مختلف الکی موج سواری و تایید یا انتقاد نکنن چون اصلا دست شماها نبود.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      3 4
      یعنی چون فیفا گفت ما هم بگیم چشم
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    لطفا بجای زنان برای آنان نسخه نپیچید.زنان ناقص العقل ونابالغ نیستند که مردان بخواهند مشکلات آنان را حل کنند.یکی از مشکلات خانمها این است که مردان بجای آنها وبرای آنها تصمیم می گیرند.بگذارید خود آنان مشکلات ونیاز های خود رامطرح وحل کنند.
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    خب حالا اگه مردی چرا توی این ۴۰ سال همین مشکلات رو که می گی حل نکردی؟! پس بذار همین یه دلخوشی رو زن ها داشته باشن
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    باید این شیوه مغلطه را کنار بگذارید، این که بخواهید با ترفند استناد به یک سری از ضرورتها بر روی ضرورت دیگری که باب میل شما نیست قلم بکشید. زنان مانند مردان در همه زمینه ها حقوقی دارند که باید رعایت شود.
  • کارشناس IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    79 4
    نه کیهان جون اینا مشکلات همه است که گفتی دیگه همه حقوق وهم میخوایم
  • ایران بانو IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    نمیشه که همه مشکلات رو نادیده گرفت کیهان جان .شما هم یکی از مشکلات ما هستی ولی حذف نشدی. ورود به استادیوم هم یه حق مسلم برای خانم هاست که باید بهش برسن. مشکل نبوده موضوعی بوده که به لطف کسایی مثل شما به مشکل تبدیل شده.
  • ایران بانو IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    63 15
    نمیشه که همه مشکلات رو نادیده گرفت کیهان جان .شما هم یکی از مشکلات ما هستی ولی حذف نشدی. ورود به استادیوم هم یه حق مسلم برای خانم هاست که باید بهش برسن. مشکل نبوده موضوعی بوده که به لطف کسایی مثل شما به مشکل تبدیل شده.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    60 4
    این عذر بدتر از گناهه...
  • عطا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    17 55
    ما هنوز نفهمیدیم که ویژه گی زن چیست و ویژه گی مرد چیست فکر میکنیم هر کاری که مربوط به مردها است زنها هم باید انجام
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      32 12
      خوب به لحاظ تنویر افکار عمومی میشه شما لطف بفرمایید دسته بندی کنید ما زنان بدونیم چی مربوط به ماست چی نیست پیشاپیش سپاسگذارم!
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    81 4
    شما که مشکلات زنان را میدانید تا حالا کاری هم کردی یا مثل همیشه فقط حرف؟
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    68 7
    کیهان واقعاً استاده که چطور تمام مشکلات را یه جوری به دولت مستقر ربط بده در حالی که این مشکلات از قدیم بوده و نقش این دولت در بوجود آمدن آنها بیشتر از نقص قوانین و سایر قوا نبوده است. همه این مطالب رو می نویسند تا این رو مخفی کنند که بیشترین حقی که کیهان و همفکرانش برای بانوان قائلند ازدواج حتی قبل از سن بلوغ و دوران کودکی ، شوهرداری و بچه آوریه و بقیه همه برگرفته از قوانین غربیه . البته کیهان فراموش کرده نقش برجام را در نقض حقوق خانمها مطرح کنه!
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    کیهان گل گفتی . دغدغه ی ورود به ورزشگاه فقط دغدغه ی یه مشت دختر و زن بی عار و بی درده که نه مشکل مالی دارن و نه مشکلات معمول خانواده ها رو درک میکنن والا اگه یه درصد زنهای شهر ما به مساله ورود به ورزشگاههای مردان هم فکر کنن ما حرفمون رو پس می گیریم ولی به یک درصد هم نمیرسن ! همین دخترها که الان دغدغه ی ورزشگاه رو دارن هم بیشترین دغدغشون شکستن گوشه ی ناخن انگشت کوچیکشون یا رنگ لاک دستشونه !
    • nima FR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      50 2
      یعنی تمام اون آقایون و پسرها یی که میرن استادیوم یه مشت پسر و مرد بی درده که نه مشکل مالی دارن و نه مشکلات معمول خانواده ها رو درک میکنن!!! درست می فرمایید ورود به ورزشگاه نباید دغدغه باشه ، یه امر عادیه، دخترای ما باید خیلی راحت بتونند وارد ورزشگاه ها بشند، ولی متاسفانه شده دغدغه!!!
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      23 0
      ادب مرد/زن به ز دولت اوست! اینکه یک انسان(زن/مرد) نیاز به شغل و درآمد و بدیهیات داره شکی نیست اما اینکه انسان نیاز مادی داره که اونم برآورده نشده پس نیاز تفریحی و شادی رو باید درش رو گل گرفت رو اصلا قبول ندارم!
    • GB ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      3 0
      ادب رو که خیلی وقته لولو برده
    • فرزاد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      4 0
      دوست عزیز شما گویا تا حالا استادیوم نرفتی 90 درصد افرادی که استادیوم میرن از قشر ضعیف جامعه هستند وگرنه که اون خانمی که لکسوس سوار میشه حاضر نیست بره رو صندلی های کثیف و خاکی تو استادیوم بشینه
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    17 25
    چرا بهتان میزنی کیهان؟!! ایران 85 میلیون جمعیت داره.حالا این وسط کلا 3 میلیون نفر بیکار هستند و دنبال شغل!!! اصلا اهمیتی نداره و نباید بخاطر مطالبات 3 میلیون نفر کار مملکت لنگ بمونه!!!!!!! بنظر من که یقین دارم به نظر کیهان نزدیک هست اینه که دولت اصلا نباید دنبال رفع موانع کار و بیکاری و کاریابی برای اون3میلیون باشه. درود بر کیهان.درود بر مدیرمسئول باکفایت کیهان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    87 4
    ...دست فیفا درد نكنه كه با چماق ایستاد بالاسر شون تا یه كار كوچك در حق زنان انجام بشه . زنان خواسته های خود را فریاد میزنند ولی كیهان میگه نه من میگم خواسته شما چی هست و چی نیست...
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    11 51
    کاملا درسته. یه مصاحبه با مردم کنید تا مشکلاتشون رو بفهمید. اصلا حالا که ورود خانومها حل شده مثلا چه معضلی توی جامعه ما درست شده؟ شلوغ بازی در مورد موتورسواری و حتی تا حدی حجاب هم کاملا از این دست عوام فریبی هاست.
  • DE ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    7 11
    تاسف...
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    27 20
    مشكل من اينه كه اصلا كار پيدا نكردم كه بعدش از مرخصي زايمان استفاده كنم... به نظرم زنهايي كه ميرن مرخصي زايمان بايد اخراج بشن و زنهايي كه كار ندارن به جاشون استخدام بشن... هركي بچه مي خواد بمونه خونه... هم خدا و هم خرما نميشه...
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    67 1
    اگر قراره اینجوری صغری کبری کنید ما هم بلدیم : " مشکل زنان،امنیت شغلی و جهیزیه دختران و اجرای قانون مرخصی زایمان است،نه چاپ نشدن نشریه کیهان " پس اگر کسی جلوی چاپ کیهانو گرفت کیهان معترض نشود.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    69 2
    اتفاقا مسببب مشکلاتی که گفتی همانهایی هستند که نمی ذارن خانمها برن ورزشگاه
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    4 34
    بعضی ها انگیزه شون از منفی دادن چیه؟
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      7 6
      افسران جنگ نرم با حقوق و مزایای مکفی
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    74 5
    بدترین و نا بخردانه ترین نوع استدلال : "اگه زدیم تو گوشتون هم چیزی نگید: چون مشکل اصلی شما اقتصاده نه اینکه ما زدیم تو گوشتون". جالب هم اینجاست که همونایی که اقتصاد رو به اینجا رسوندن همونایی هستن که تو گوشتون می زنن .
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    78 5
    همون فرهنگی که نمی ذاره زن بره استادیوم همون فرهنگیه که باعث همون مشکلاتی که گفتی شده
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      2 33
      چه موضع دقیق و کارشناسانه ای !!!! خلط بحثی از این عمیق تر ؟؟؟؟؟ چقدر ما قوه درک مون پایینه .
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      20 0
      ناشناس 11:06 باهاتون موافقم واقعا قوه درکتون پایینه
  • شمس تبریزی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    24 20
    با این مثبت و منفی ها به راحتی میشه به جامعه مرد سالار ما پی برد.واقعا جای تاسف داره که هنوز عصر حجری زندگی میکنیم .از دید اغلب مردهای ایرانی زن یه ماشین زایمانه و یه کلفت بشوره بسابه بپزه.دیدن فوتبال نه نه نه موتور سواری آخ آخ ...بهتره این افکار کهنه رو دور بریزید .برای خیلی از آقایون اگه امکان داشته باشه تعویض روغنی هم زن میارن اینجور مواقع خوب هستن ولی لگه حق و حقوق بخوان میشه کامنت های الان.عینک بدبینی رو بردارین
  • فرهاد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    42 5
    تو همین سایت خبرآنلاین هر خبری که از کیهان منتشر میشه با نقد و کامنتهای منفی خوانندگان روبرو میشه یعنی هر چی کیهان میگه مردم مخالف اونن و می بینیم که مردم چقدر آگاهانه در برابر مطالب ضد مردم کیهان شریعتمداری موضع می گیرن . این سوال همیشه مطرحه اگه مردم ما اینقدر آگاهن پس چرا اوضاع مون اینه.شاید جواب این سوال تو کامنتهای این خبره.کامنتها و لایکها و دیس لایکهای ضد زنی که البته کمه و تو اقلیت ان ولی هستن و تاثیر گذار.ما مردمی آگاه و روشنفکر هستیم که به دنبال حل مشکلات خودمون هستیم.خودمون یعنی جنس خودمون،صنف خودمون،تیم خودمون،شهر خودمون و هر چی خودمون .اما به ما چه جنس دیگری،صنف دیگری،تیم دیگری، شهر دیگری. خودمون فقط خودمون
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      7 11
      عزیز من کل این خبرگزاری سر جمع و نهایتا روزی ده هزار نفر بازدید کننده داشته باشه که کلا لایک و دیسلایک ها ی همین خبر رو نگاه کنی میبینی که نهایتا به صد نفر هم نمیرسه بعد جنابعالی از نظرات صد نفر، از جامعه هشتاد میلیونی برآورد میگیری؟!
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    57 3
    نظرات کیهان ملغمه ای از خشم و خنده را بر انسان مستولی میکند واقعا کیهان مردم را چه فرض میکند که هزار صغرا و کبرا ردیف کرده تا بگوید ورود به استادیوم علاج کار زنان نیست و جهیزیه و مرخصی زایمان و مشکلات دیگر آنها را حل نمیکند ،با این منطق ساده لوحانه رفتن زنان به سینما ، مدرسه ،کتابخانه ،دانشگاه ،سر کار ،ساندویچ فروشی و مسافرت هم مشکلاتی از آن دست را حل نمیکند پس باید زنان را از تمام اینها محروم کرد؟و در آخر دغدغه کیهان مشکلات اقتصادی زنان و مردان و کلا جامعه نیست چنانچه هیچوقت نبوده ، فقط میخواهد دلایل صدتا یه غاز ردیف کند که استادیوم برای زنان خوب نیست ،خدارو شکر که این یک اجباراست
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      4 32
      زنان جامعه ما از هیچ چیز محروم نیستند .. با این اشک تمساح بهانه ندهید دست یک عده کاندیدا مجلس و ریاست جمهوری تا بر اساس توهمات رای جمع کنند .
  • امیر ارسلان IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    35 8
    ایران بهشت زناست... تو زندگی مشترک کجای دنیا انقدر مسئولیت و تعهد گردن مرد ریختن و زن تنها وظیفش امور زناشوییه و هر وقت نخواست میتونه تمکین نکنه و بره خونه باباش و مهریه چند صد میلیونی رو بزاره اجرا... یه خورده به فکر مردای بدبخت باشید که دیگه نه دیگه جایگاه دارن نه احترام...
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      15 0
      من با استادیوم رفتن خانوما موافقم ولی اینکه فکر کنیم دراین کشور خانوما مظلوم مطلق و آقایان ظالم بالفطره هستن راه به خطا رفتنه! حرفهای شما هم درسته و دغدغه خود منم هست خانومایی که برابری میخوان نباید «برابری انتخابی» بخوان این خطای فکری امروز جامعه زنان ماست اینکه در بعضی حقوق هنوز در حقشون اجحاف میشه شکی نیست ولی اینکه وقتی پای «وظایف» میرسه سکوت میکنن و همه مشکلات رو میندازن گردن مرد ها اینم اجحاف محسوب میشه!
  • محمد IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    2 36
    چه عجب کیهان یه حرف درست زد!!
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    35 0
    شما مشگل کوچیکه رو حل کن باقیش پیش کش.شعار نده .تفرات امثال شما تو بزرگترین مشگل زنان است.پوپولی
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    26 2
    رییس شریعنمداری کیه؟ چراتوبیخش نمیکنه
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      13 4
      اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    31 1
    کیهان نیست که شورای تشخیص مصلحت مردمه . کلا باید هر کاری میکنم اول مراجعه کنیم به کیهان . هر چی شریعتمداری بگه اون درسته . هیچ ربطی هم نداره با اینکه این همه شعار احترام به زنان میدیم ولی تنها کشور دنیا هستیم که زنها رو به ورزشگاه راه نمیدیم . با تاسف برای این افکار .....
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    17 2
    اینکه حق مرد هم هست ۴تا زن بگیره یادت رفت
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
      0 2
      خداوند در خلقت این امتیاز و ویژگی را به مرد داده. مشکلی هست؟!
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    17 5
    مگر اينها نائب برحق خانمها هستند كي به اين اقا وكالت داده
  • وحید IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    4 0
    یکی از مشکلات کشور رواج دروغگویی است و کیهان از مصادیق آن است.
  • فرزاد IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    15 0
    اگر ورود زنان به ورزشگاه مهم نیست پس چرا اینهمه مقاومت میکنید بزارید برن استادیوم اتفاقی نمی افته بعد خیلی جالبه خودش اعتراف میکنه میگه مدیریت ما چنان خرابکاری تو مملکت کرده که استادیوم رفتن توش گمه!!!!
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    17 1
    فرضاً مشکل زنان ورزشگاه نیست، مشکل شما با ورزشگاه چیست؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین