حسین دهدشتی با دو سئوال از وزیر رفاه پرسیده چرا در قانون تامین اجتماعی، حق دریانوردان برای سخت و زیان آور بودن شغلشان، رعایت نمی شود؟

حسین دهدشتی نماینده آبادان، دو سئوال از وزیر رفاه و تامین اجتماعی تقدیم هیات رئیسه کرده و پرسیده چرا در قانون تامین اجتماعی، حق دریانوردان برای سخت و زیان آور بودن شغلشان، رعایت نمی شود؟

به گزارش خبر آنلاین، هفته آینده صادق محصولی، وزیر رفاه باید در مقابل نمایندگان مجلس حاضر شود و برای 17 سئوال، پاسخ دهد. دو فقره از این سئوالات را نماینده آبادان مطرح کرده و پرسیده چرا با وجود تصویب ماده 75 قانون تامین اجتماعی، ابهامهای این قانون درباره سخت و زیان آور بودن مشاغلی مانند دریانوردی، مانع از احقاق حقوق این قشر شده است.

این نماینده در بخش دیگری از سخنانش به خبر آنلاین گفت: "در حال حاضر، تنها زمانی که شاغلان به این شغل، در روی دریا حضور دارند، جزء ایام سخت و زیان آور شغلشان شمرده می شود و زمانی که برای استراحت، یا مرخصی و درمان به ساحل می روند یا شناور، مشکل دارد و برای تعمیرات در بنادر متوقف شده است، صندوق تامین اجتماعی از محاسبه این ایام در روزهای کاری دریانوردان، خودداری می کند."

بنا به گفته دهدشتی، در حال حاضر، پرونده های زیادی برای اعتراض به احکام بازنشستگی صادره از تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری وجود دارد که به دلیل ابهام در ماده 75 قانون نظام تامین اجتماعی است.

این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرد با توجه به تمایل وزارت رفاه و تامین اجتماعی، به زودی ابهامهای این قانون رفع شود و افراد مشمول استفاده از قوانین مشاغل سخت و زیان آور، پس از 20 سال خدمت در این مشاغل، بازنشسته شوند.

گفته می شود اگر چنانچه یکی از این 17 سئوالی که از سوی نمایندگان برای پاسخگویی محصولی اعلام وصول شده، باعث قانع نشدن نماینده پرسشگر شود، طبق آئین نامه داخلی مجلس، وزیر مربوطه برای طی مراحل بعدی استیضاح به هیات رئیسه معرفی می شود، چون تاکنون صادق محصولی، 2 بار در سئوالات گذشته، نتوانسته نمایندگان پرسشگر را قانع کند.

44/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =