تبریک محمد حسن کرباسیان به مناسبت روز جهانی پست

محمد حسن کرباسیان مدیرعامل اولین اپراتور خصوصی پست ایران ( پست اول )، ضمن تبریک هفدهم مهر ماه روز جهانی پست، به دایر کردن یک شبکه ساخت یافته میان فعالان پستی اشاره نموده و بیان کرد:

به رغم اینکه پست اول، بنا به مجوز دریافتی و حقوق قانونی ناشی از آن، می توانسته در یک بازار شبه انحصاری و دارای حق حفاظت دولتی مستقیما به فعالیت پستی بپردازد، اما با نگاه توسعه بلند مدت ، توسعه شبکه را به فعالان پستی موجود سپرده تا با استفاده از نرم افزارهای موجود بتوانند از هم افزایی یکدیگر بهرمند گردند. در این روش هر یک از فعالان پستی می توانند با عقد قرارداد با اپراتوراول پستی با برند خود، خدمات پستی را در هر یک از مراحل قبول، جمع آوری، آماده سازی، تجزیه، ارسال و توزیع  انجام داده یا به دیگر فعالان پستی برون سپاری نمایند .

وی اظهار کرد نگاه اپراتور اول به امتیاز حاکمیتی، انحصار نیست بلکه تقویت فرصتهای هم افزایی است.

اپراتور بر این باور است که : کارکرد قرارگرفتن در جایگاه اپراتور اول، توسعه و تقویت فرصتهای مشارکت و هم افزایی میان کلیه فعالان پستی از طریق استاندارد سازی فعالیت ها و توانمند سازی فعالان پستی است که در این خصوص با ایجاد اتصال و یکپارچگی میان آنها در قالب شبکه فراپست، دموکراتیک بودن، فراگیربودن و بی طرف بودن را به عنوان آرمان اصلی شبکه مد نظر قرارداده است .

کرباسیان در خصوص اثرات حضور اپراتور در اقتصاد ایران اظهار کرد: ارتقا دسترسی، تخصصی شدن فعالیت های پستی در حوزه عرضه و تقاضا، سودآوری خدمات پستی و نوآوری خدمات پستی، ارتقا رضایت شهرندان ، کمک به توسعه کسب و کارهای اینترنتی، ایجاد بازارهای تازه، تکمیل زنجیره خدمات دولت الکترونیکی و .... را میتوان با حضور اپراتور خصوصی اول در بازار جدید تجربه کرد .

همچنین در خصوص مزیتهای عضویت در شبکه فراپست گفت: اعضا شبکه فراپست بر بستر جریان مرسولات، جریان اطلاعات، جریان مالی و تامین تجهیزات به صورت یک اتحاد استراتژیک فعالیت خواهند کرد. بر پایه‌ی این اتحاد، هم‌افزایی توانایی‌های متنوع اعضا کوچک و بزرگ در شبکه منجر به افزایش درآمد فعالان پستی به دلیل توسعه‌ی بازار ، معرفی بیشتر به جامعه‌ی هدف و ساماندهی بازار خواهد شد. کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت اعضای شبکه و حمایت‌های قانونی و صنفی اپراتور به ویژه در موارد خاص و بحرانی و بهره‌مندی از دانش فنی ، مدیریتی جدید و  زیرساخت نرم افزاری توانمند و جامع اپراتور ، از مزایای دیگر عضویت در شبکه‌ فراپست می باشد.

در پایان کرباسیان اظهار کرد اپراتور در طول سال گذشته برای ایفای این نقش مهم زیرساختهای نرم افزاری و تجارت الکترونیکی لازم را فراهم نموده و طی مراسمی در 22 مهر ماه 98 از آن رونمایی خواهد کرد .

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1308486