احداث پارک ملی «ایران کوچک» در کرج در مراحل پایانی قرار دارد

فارس نوشت :رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: نخستین پارک ملی با نام ایران کوچک در استان البرز در حال ساخت است و در مراحل پایانی قرار دارد.

پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج  گفت: نخستین پارک ملی در استان البرز با نام پارک ایران کوچک در ضلع جنوب شرقی میدان جمهوری به مساحت حدود هفت هکتار در حال احداث است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اینکه این پارک به نوعی پارک اقوام خواهد بود عنوان کرد: هدف اصلی از ساخت این پارک توسعه سرانه های فضای سبز و گردشگری بوده و در درجه دوم، استان البرز به پارکی که جریان های فرهنگی و هنری در آن جاری باشد نیاز داشت. ساخت این مجموعه از خرداد ماه سال ۹۷ با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

بضاعتی پور از پیشرفت ۶۰ درصدی این پارک خبر داد و بیان کرد: سکونتگاه های اقوام ایرانی شامل سکونتگاه های استان های یزد، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، بندر ترکمن، خراسان، فارس، خوزستان، البرز و دیگر استان ها در این مجموعه بازسازی، احیا و احداث می شوند.

وی اظهار کرد: ماکت بناهای ارگ بم، مسجد فهرج یزد، بازار سعدالسلطنه قزوین، روستای اورامان کردستان و کندوان آذربایجان توسط معماران داخل استانی طراحی شده و مراحل ساخت آن ها در دست اجراست. همچنین روستای خزری، آب انبار، مسجد سهره یزد و بازار صدرالسلطنه به صورت سازه در ایمن محوطه ساخته می شوند و علاقه مندان می توانند همزمان با بازدید از این مجموعه ها از غرفه های موجود در آن ها نیز سوغات متخلف استان های کشور را خریداری کنند و هدیه دهند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج نورپردازی ویژه و ساخت بزرگ ترین آمفی تئاتر در مجموعه پارک های کرج را از ویژگی های این پارک عنوان کرد و افزود: این مجموعه با یک ذوق و سلیقه و معماری خاص و زیبای هنری در حال ساخت است. برای ساخت این مجموعه از معماران داخل استان البرز استفاده می شود.

بضاعتی پور توضیح داد: در حال حاضر حدود ۷۰ نفر نیرو، کارشناس، معمار، شهرساز و کارگر معمولی به طور مستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت هستند و به دلیل اینکه قطعات اولیه بسیاری از سازه ها در خارج از این پارک ساخته و سپس برای مونتاز وارد محوطه می شود، حدود ۱۰۰ نفر نیرو نیز به صورت غیرمستقیم درگیر این پروژه هستند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج مطرح کرد: بنا داریم همه روزه در این آمفی تئاتر جریان های هنری و فرهنگی مرتبط با اقوامی که در پارک سکونتگاه دارند برپا شود و هر روز مختص یک قومیت باشد تا از تمام شهرهای کشور بتوانند از آن بازدید داشته باشند زیرا این پارک در مقیاس ملی ساخته می شود.

بضاعتی پور با بیان اینکه هیچ جریان عمرانی، فرهنگی و هنری بدون در نظر گرفتن فاکتورهای اقتصادی نمی تواند به حیات خود ادامه دهد تصریح کرد: در سال های نخست باید به فکر جذب توریست و بازدیدکننده بود و نباید نگاه درآمدی به آن داشت.

در صورت حمایت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج این مجموعه در فروردین ماه سال ۹۹ به بهره برداری می رسد و افتتاح آن‌ ایجاد تحولی بزرگ و مبارک را در استان به دنبال خواهد داشت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =