انتقاد مرضیه برومند از بی‌توجهی به نوجوانان در سینما

مرضیه برومند از بی‌توجهی به نوجوانان در سینما انتقاد کرد و گفت: «متاسفانه ما نسل نوجوان را فراموش کرده‌ایم، درباره آن‌ها فیلمی نساخته‌ایم و سعی نکردیم مشکلاتشان را مطرح کنیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ویژه برنامه موزه سینما به مناسبت هفته کودک عصر روز چهارشنبه ۱۷ مهر برگزار شد. در این مراسم که با استقبال کودکان و خانواده‌های آن‌ها همراه بود هنرمندانی همچون مرضیه برومند، رضا فیاضی، گیتی خامنه، الهه رضایی و امیرحسین صدیق با کودکان و نوجوانان و پدران و مادران آنها درباره لزوم توجه به کودکان و همچنین اهمیت خلق آثار هنری ویژه آنها گفت‌وگو کردند.

مرضیه برومند با اشاره به اهمیت سینمای کودک گفت: «من عضو شورای رده بندی سنی فیلم‌ها هستم و توجه زیادی به موضوعات مناسب برای کودکان دارم. من معتقدم کودکان را باید از دیدن فیلم‌هایی که مناسب آنها نیست، منع کرد.»

او با اشاره به اینکه سینمای کودک از سینمای نوجوان کاملا جدا است و این دو مقطع سنی آثار مخصوص به خودشان را دارند، ادامه داد: «متاسفانه ما نسل نوجوان را فراموش کرده‌ایم زیرا مشکلات آن‌ها با خط قرمزهایی روبرو است که امکان نمایش دادن آن‌ها در فیلم‌ها با مشکلاتی دارد و به همین دلیل اغلب صورت مساله پاک می‌شود. ما برای نوجوانان و درباره آن‌ها فیلمی نساخته‌ایم و سعی نکردیم مشکلاتشان را مطرح کنیم.»

کارگردان فیلم سینمایی «شهرموش ها» ادامه داد: «باید برنامه‌های آموزنده و مهارت آموز و مسابقات علمی‌مان را بیشتر کنیم. به کودکان توصیه می‌کنم نیازهایشان را مطرح کنند تا به گوش مسئولان برسد. متاسفانه سالن نمایش فیلم مخصوص کودکان و نوجوانان در کشور کم داریم و نهادهای مختلف باید به افزایش این سالن‌ها کمک کنند.»

در پاسخ به سخنان برومند، حامد رهنما، مدیرکل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد که سالن این کانون در خیابان خالد اسلامبولی تا آخر آذر تجهیز و به سالن ویژه برای کودکان اختصاص پیدا خواهد کرد.

در ادامه این برنامه جمعی از کودکان نخبه از تالارهای موزه سینما بازدید کردند. این در حالی است که  برنامه‌های هنری و نمایشی محیطی ویژه کودکان در فضای باز موزه سینما اجرا  شد. در انتهای این مراسم هم  فیلم‌های «عموسیبیلو» و «رهایی» در سالن سینمافردوس برای مخاطبان و مهمانان به نمایش درآمد.

این رویداد فرهنگی وهنری باهمکاری مشترک موزه سینمای ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته جهانی کودک در موزه سینما برگزار شد.

در این هفته فیلم‌های خاطره انگیز سینمای کودک و نوجوان در موزه اکران شد و «مسافر» آخرین فیلم از این گروه ساخته عباس کیارستمی امروز پنجشنبه ساعت ۱۸ در سالن فردوس موزه سینما به‌نمایش در می‌آید.

۵۷۲۴۳
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =