مدیریت بحران به سبک آقای کاپیتان

سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس با وجود اینکه روزهای سختی را سپری می‌کند اما هنوز که هنوز است نقش یک رهبر و بزرگتر واقعی را برای تیمش بازی ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روزهای سخت سیدجلال حسینی؛ این جمله ای است که از آن در طی هفته های اخیر برای توصیف وضعیت کاپیتان پرسپولیس زیاد استفاده شده. جلال حسینی که در هر سه قهرمانی گذشته پرسپولیس به عنوان کاپیتان در هفته آخر جام را بالای سر برده، فصل جدید را با سودای تکرار این اتفاق برای چهارمین بار پیاپی و چسبیدن به صفحات تاریخ فوتبال ایران شروع کرد. البته که جلال حسینی در حال حاضر هم اسمش در تاریخ فوتبال ایران به عنوان یکی از پرافتخارترین ها جای دارد و از این به بعد او بیشتر برای شیرین تر کردن روزهای آخر حضورش در مستطیل سبز تلاش می کند. در حالیکه خیلی ها تصور می کردند جلال حسینی در انتهای فصل گذشته از فوتبال خداحافظی کند، او ماند تا بار دیگر توانایی های خودش را به رخ بکشد. این بار اما همراه با چالشی مهم تر.

تغییر سرمربی در پرسپولیس و نوع نگاه گابریل کالدرون به یک بازیکن 37 ساله مطمئنا با چیزی که در ذهن برانکو ایوانکوویچ بود فرق می کرد و در نهایت همین اتفاق باعث شد وضعیت این روزهای جلال حسینی یکی از اصلی ترین سوژه های فوتبال ایران شود. اگرچه جلال در اوایل دوران حضور برانکو در پرسپولیس هم با او کم و بیش چالش داشت اما بعد از گذشت یک فصل و کسب اولین قهرمانی کمتر کسی می توانست تصور کند کاپیتان شماره 4 پرسپولیس از ترکیب دور بماند. این همان چیزی بود که به برانکو ثابت شد. جلال بارها در بازی های آسیایی و حساس لیگ برتری پرسپولیس را نجات داد و باعث شد برانکو از تصمیمش بابت در گود نگه داشتن کاپیتان پا به سن گذاشته اش پشیمان نشود.

در شروع فصل جدید بازی ها نیز اوضاع تقریبا همینطور بود. جلال در کنار شجاع خلیل زاده زوج خط دفاعی پرسپولیس بودند اما در این فصل برخلاف فصول گذشته سایه یک مدافع جوان و البته ملی پوش روی نیمکت، روی سر کاپیتان سنگینی می کرد. وقتی هم که موضوع مصدومیت حسینی مطرح شد، جا برای ورود کنعانی زادگان به ترکیب باز شد و خط دفاعی کالدرون کم کم به زوج شجاع و کنعانی عادت کرد. پرسپولیس دربی را هم با همین زوج پشت سر گذاشت. از سپاهان هم با همین زوج شکست خورد و در روز محرومیت شجاع مقابل شهرخودرو هم حضور جلال در کنار کنعانی اتفاق نیفتاد.

مصدومیت تنها دلیل غیبت جلال حسینی از سوی خودش و کادرفنی باشگاه اعلام شده و دیگر کسی خیلی پیگیر حساسیت نبودن او نمی شود. شاید چون زوج کنعانی و شجاع خوب کار می کنند و البته شاید مهم تر به این دلیل که کاپیتان این روزها نیمکت نشین اهل حاشیه سازی نیست. حتی وقتی به قول کالدرون حرف های او در خصوص جلال در رسانه ها بد نقل شد و منظور او مستقیما کاپیتان 37 ساله تیمش نبوده، باز هم سیدجلال کوچکترین واکنش حاشیه سازی از خود نشان نداد. این شیوه ای است که جلال حسینی سال هاست پیش گرفته. کسی یادش نمی آید آخرین باری که سید پرسپولیسی ها به طور جدی با یک نفر از درون تیم وارد چالش منفی شد دقیقا چه زمانی بود. جلال حسینی این روزها هرچند سخت اما نیمکت نشینی را تحمل می کند و هر از گاهی دوباره حرف های مخصوص خودش را به زبان می آورد و از سختی مسیر تیمش می گوید. از جوان های تیم و اصلی ترین رقیبش حمایت می کند و در مصاحبه هایش مدام از احترام به نظر سرمربی می گوید. این ها شاید دقیقا معنای مدیریت بحران باشند. بحرانی که با چنین رفتاری از سوی کاپیتان پرسپولیس می تواند به طور کامل از ذهن هواداران پاک شود و آنها فقط دلخوش به حضور جلال باشند؛ چه روی نیمکت و چه در درون زمین.

43 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =