۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
سامانه‌ای برای رفع نیازهای مسکنی

این روزها که اقتصاد بین‌الملل و در پی آن اوضاع بازارهای مختلف در کشور در تلاطم است، همواره شاهد تغییرات قیمت که بعضا به صورت  روزانه روند افزایشی دارد، هستیم. از این رو برنامه‌ریزی در خصوص املاک و دارایی شخصی بسیار مهم است. این امر در کشور ما اهمیت دوچندان دارد، چرا که مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود و بسیاری از مردم برای افزایش سرمایه خود اقدام به خرید و فروش املاک خود می­‌کنند.

باز هم شرایط اقتصادی و نرخ بالای تورم این مبحث را مهم‌تر کرده است. چرا که در حال حاضر برای خرید آپارتمان در جنت‌آباد باید به طور میانگین 1 میلیارد و 500 هزار تومان برای یک خانه صد متری در نظر بگیرید، و پرداخت این مبالغ نیاز به تحقیق بسیار برای تصمیمی صحیح دارد.

یکی دیگر از دلایل مطلع بودن از قیمت روز مسکن تفاوت نرخ‌ها در یک محله است. به طور مثال یا قیمت خرید آپارتمان در بلوار فردوس از میانگین متری 11 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و نمی‌توان با در نظر گرفتن نرخ محله ارزش دارایی خود را محاسبه کرد.

 البته گفتنی است مصرف کننده‌ها که همان مردم عادی هستند هم، باید از آخرین تغییرات قیمت ملک خود و نوسانات قیمتی خانه‌ها در محله های دیگر باخبر باشند. چرا که پیدا کردن یک خانه در محله‌ای بهتر یا متراژ بزرگتر، که قیمتی همتراز قیمت مسکن موجود شخص باشد، ارزش افزوده‌های فراوانی به همراه دارد که همه بدان آگاه هستند.

این تغییرات قیمت و ناهمگون بودن مسکن تخمین قیمت را با بهره‌گیری از نیروی انسانی دشوار می‌کند و می‌توان گفت تخمین قیمت تمام خانه‌ها امری ناممکن است. از طرفی دریافت و بررسی تمام مشخصات یک خانه برای نیروی انسانی میسر نیست. در نتیجه باید به سراغ تکنولوژی‌های روز و راهکارهایی که کشورهای توسعه‌یافته به کار گرفته‌اند برویم.

«کیلید» سامانه‌ای است که با بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی و تیمی کارآمد توانسته این مهم را برآورده سازد و تمام نیازهای مسکنی شما را در یک پلتفرم ارائه دهد. کیلید علاوه بر ارائه فایل‌های مختلف خرید و فروش و اجاره، به پردازش اطلاعات پرداخته و تخمینی از آخرین قیمت مسکن در مناطق مختلف را همراه با شاخص‌های گوناگون ارائه می­دهد.

تخمین قیمت کیلید با استفاده از هوش مصنوعی رخ می‌دهد و تمام اطلاعاتی که کیلید برای پردازش دریافت می‌کند در سامانه ثبت معاملات املاک تهران قابل مشاهده است. کیلید همان‌کاری که نیروی انسانی برای تخمین قیمت یک ملک در نظر می‌گیرد را در فضایی دادهمحور محاسبه و با توجه به نیاز کاربر ارائه می‌دهد.

برای خرید یک واحد مسکونی باید شاخصه هایی همچون محله، متراژ، سال ساخت، تعداد اتاق‌ها، نوع ساخت و میانگین قیمت معاملات رخ داده در مجاورت ساختمان را در نظر داشته باشید. کیلید هم با بهره‌گیری از اطلاعاتی که از سامانه سابا که مشاورین املاک اطلاعات فوق را با استفاده از کد رهگیری در آن معامله کرده‌اند، در نظر گرفته و به کاربر ارائه می‌دهد.

اما لازم نیست برای اینکه تخمین قیمت ملک خود را مشاهده کنید، اطلاعاتی همچون آدرس ارائه دهید. کافی است با وارد کردن کدپستی ده رقمی خود به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

از این رو می‌توان کیلید را مرجعی برای جستجوی ملک، ارزیابی ارزش ملک و آگاهی از قیمت یک واحد عنوان کرد. زیرا علاوه بر ابزارهای فوق کیلید، به ارزیابی بازار مسکن نیز می‌پردازد و در بخش اطلاعات بازار مسکن تمام آمارهای فوق را در قالب نمودار و به تفکیک مناطق مختلف، در بازه‌های زمانی مورد نیاز کاربر ارائه می‌دهد و دید بازی از روند ارزش معاملات در منطقه ارائه می‌دهد. علاوه بر این می­توانید برای آگاهی از مشخصات جزئی محلات به مجله خبری کیلید رفته و با جستجوی محله مورد نظر از وضعیت این محلات از نظر اجتماعی، حمل­ونقل و قیمت‌ها مطلع شوید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309737