آزادسازی  حدود پنج هزار متر مربع زمین در ساوجبلاغ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان البرز اعلام کرد که حدود پنج هزار متر مربع زمین دولتی و ملی از دست متصرفان غیرقانونی در شهرستان ساوجبلاغ آزاد سازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین البرز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ، سرهنگ کورش چهری اظهار داشت : این اراضی در منطقه «ازنق» از توابع شهرستان ساوجبلاغ رفع تصرف و به اموال دولت باز گردانده شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان البرز گفت:  اشخاصی در زمین های مورد نظر اقدام به گودبرداری و دپوی مصالح کرده بودند که پس از گزارش واحد گشت یگان حفاظت و صدور حکم مراجع قضایی ، کارشناسان و عوامل این یگان اقدام به رفع تصرف اراضی مورد نظر کردند.

وی ارزش تقریبی این اراضی را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد .

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان البرز از دست متصرفان غیر قانونی آزاد سازی شده است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی دارد.

افزایش قیمت اراضی و مهاجرت های بی رویه سبب ازدیاد  ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی ملی ، کشاورزی و باغی این استان شده است.

شهرستان ۲۵۰ هزارنفری ساوجبلاغ  واقع در غرب کرج مرکز استان البرز، اراضی ملی  و کشاورزی این شهرستان در سال های اخیر آماج ساخت وسازهای غیرمجاز قرار گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1309757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =