۱ نفر
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
۱۰ ایموجی محبوب و پرمصرف کدامند؟

ایموجی‌های «اشک شوق یا قهقهه» و «قلب قرمز» محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین ایموجی‌ها بین کاربران محسوب می‌شوند.

زومیت نوشت: کنسرسیوم یونیکد، این هفته فهرستی از ۱۰ ایموجی پرمصرف‌ و محبوب را منتشر کرد. این نهاد، مسئول حفظ یونیکد استاندارد، اجماع گسترده‌ای در صنعت برای رمزگذاری و نمایش دیجیتالی متن، نمادها و (در سال‌های اخیر) ایموجی‌ها است. کنسرسیوم یونیکد یک گروه غیرانتفاعی است که تصمیم می‌گیرد چه زمانی و چه ایموجی‌هایی به مجموعه‌ی ایموجی‌های موجود اضافه یا از آن حذف شوند. یونیکد تاکنون بیش از ۲۶۶۶ اموجی را تأیید کرده است و در سال جاری میلادی به‌تنهایی ۵۶ اموجی جدید معرفی شده‌اند. کنسرسیوم یونیکد، وظیفه‌ی کنترل و نظارت بر ایموجی‌ها را بر عهده دارد. کنسرسیوم یونیکد در سال ۱۹۸۸ میلادی برای تعیین یک استاندارد بین‌المللی واحد در حوزه‌ی اطلاعات و نرم‌افزار ایجاد شد. کمیته‌ی ایموجی که زیرمجموعه‌ای از کنسرسیوم یونیکد محسوب می‌شود، اصلی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در مورد اضافه‌شدن اموجی‌ها جدید با بهره‌گیری از قواعدی است که در تمام پلتفرم‌ها قابل استفاده باشد. هرچند همه‌ی افراد می‌توانند پیشنهاد اضافه کردن یک اموجی جدید را به یونیکد ارائه کنند؛ اما فرایند تأیید آن به زمانی حداقل یک‌ساله نیاز دارد.

ten most popular emoji

این اولین باری است که این سازمان، داده‌های داخلی خود را در مورد استفاده از ایموجی‌های مختلف منتشر می‌کند؛ آماری که ادعا می‌کند اهمیت زیادی در تصمیمات آینده‌ی این سازمان برای پذیرش ایموجی‌های جدید به حالت استاندارد خواهد داشت. ایموجی‌های «اشک شوق یا قهقهه» و «قلب قرمز که نشانه‌ی عشق است» محبوب‌ترین این دسته‌بندی هستند و به‌ترتیب نزدیک به ۱۰ و ۷ درصد از پرمصرف‌ترین ایموجی‌ها را تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه نزدیک به یک میلیارد ایموجی هر روز فقط در فیسبوک ارسال می‌شود، این تعداد قابل‌توجه است.

فهرست کاملی از ۱۰ ایموجی محبوب و پرطرفدار، با تغییرات بین رنگ پوست، جنسیت و غیره که در هم ادغام شده‌اند، به شرح زیر است: رتبه‌ی اول، ایموجی اشک شوق یا قهقهه (Face with tears of joy)؛ دوم، ایموجی قلب قرمز (Red heart)؛ سوم، ایموجی صورت متبسم با چشمانی که قلب جای آن‌ نشسته است (Smiling face with heart-eyes)؛ چهارم، قهقهه زدن درحالی که روی زمین غلت می‌خورید (Rolling on the floor laughing)؛ پنجم، چشمان و لبانی خندان (Smiling face with smiling eyes)؛ ششم، دستان تاشده به نشانه‌ی تشکر (Folded hands)؛ هفتم، دو قلب تپنده (Two hearts)؛ هشتم، گریه باصدای بلند (Loudly crying face)؛ نهم، چهره‌ای که درحال فرستادن بوسه است (Face blowing a kiss)؛ و دهم، انگشت شست به نشانه‌ی تأیید (Thumbs up).

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =