۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰

الجزیره: بر اثر انفجار خودرو در شمال بغداد دهها نفر کشته و زخمی شدند.

بر اثر انفجار خودرو در شهرک مقدادیه در شمال بغداد دهها نفر کشته و زخمی شدند. الجزیره در خبری فوری اعلام کرد در انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقدادیه در شمال بغداد سیزده نفر کشته و سی و سه نفر زخمی شدند.

 

مرگ زوج سالخورده اصفهانی براثر گازگرفتگی

2 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در اصفهان جان باختند. بنابر اعلام روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی استان اصفهان زن و شوهری سالخورده به علت رعایت نکردن نکات ایمنی و استفاده از آبگرمکن بدون دودکش در آشپزخانه، دچار مسمویت شدندو قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کردند.

12 شورشی طالبان در افغانستان کشته شدند

مقامات خارجی و افغان روز پنجشنبه از کشته شدن دوازده شورشی طالبان در افغانستان خبر دادند. عبدالعزیز غیرت رئیس پلیس استان جوزجان اعلام کرد نه جنگجوی طالبان چهارشنبه شب در درگیری با نیروهای افغان با پشتیبانی نظامیان ایساف در این استان واقع در شمال افغانستان، کشته و دوازده نفر دیگر نیز زخمی شدند. وی افزود هیچ یک از نظامیان خارجی و افغان در این عملیات در منطقه خوش تپه، آسیبی ندیدند. به گزارش خبرگزاری آلمان از کابل، نیروی بین المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان (ایساف) نیز اعلام کرد در استان خوست در جنوب شرقی این کشور، یکی از سرکردگان شورشیان و دو تن از دستیاران وی روز چهارشنبه در حمله هوایی نیروهای خارجی در منطقه ترایزای، کشته شدند.

 

یک استرالیایی در حمله کوسه ها کشته شد

نیروهای پلیس استرالیا روز پنجشنبه از کشته شدن یک نفر در حمله کوسه ها در سواحل جنوبی این کشور خبر دادند.بر اساس این گزارش، این فرد زمانی که در نزدیکی بندر لینکلن در ایالت ساوث استرالیا در حال موج سواری بود، هدف حمله دو کوسه بزرگ سفید قرار گرفت.بر اساس این گزارش، جستجوها برای پیدا کردن بقایای جسد این فرد ادامه دارد.به گزارش آسوشیتدپرس از سیدنی، هر ساله چندین نفر قربانی حملات کوسه ها در سواحل استرالیا می شوند.

 

سه نفر در انفجار گاز در ترکیه کشته شدند

وقوع انفجار در سایت اکتشاف گاز در منطقه ای در جنوب شرق ترکیه سه نفر را به کام مرگ فرستاد.مقامات دولتی ترکیه اعلام کردند این انفجار که گاز تحت فشار عامل ایجاد آن بود، در سایت اکتشاف گاز شرکت نفت ترکیه در نزدیکی شهر باتمان روی داد.
آتش نشانان با استقرار در محل وقوع انفجار، شعله های آتش را مهار کردند.این چهارمین انفجار در یک ماه اخیر در ترکیه است که به سبب کافی نبودن اقدامات ایمنی کار صورت می گیرد.هفته گذشته انفجار در تانکرهای گاز مایع شده در منطقه ای صنعتی در نزدیکی آنکارا باعث کشته شدن بیست نفر شد.به گزارش آسوشیتدپرس از آنکارا، همچنین هفته گذشته رانش زمین در معدن زغال سنگ در استان جنوبی کاهرامان ماراش باعث کشته شدن ده نفر شد.هنوز اجساد نه نفر از این قربانیان پیدا نشده است.

 

مسکو دومین شهر گران جهان از نظر اجاره بهای مسکن است

نتایج تحقیقی نشان می دهد مسکو در سال دو هزار و ده از نظر اجاره بهای مسکن دومین شهر گران در جهان است . یکی از دلایل گران شدن کرایه خانه در مسکو این است که روس های مقیم خارج از کشور با از سرگیری رشد اقتصادی در کشورشان ، به سوی مسکو پایتخت کشورشان هجوم آورده اند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، بر اساس تحقیقی که شرکت یی سی ای اینترنشنالECA International انگلیس در بیش از صد وبیست شهر بزرگ جهان انجام داده است از نظر کرایه خانه توکیو در مقام نخست ، مسکو در رتبه دوم ، هنگ کنگ و لندن به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار می گیرند.در سال دو هزار و نه ، به علت بحران مالی و خروج تعداد زیادی از اتباع روسی مقیم خارج از کشور از پایتخت کشورشان ، کرایه خانه حدود بیست و پنج درصد کاهش یافت.این حالت در سال دو هزار و ده با افزایش سی درصدی اجاره بهای مسکن برعکس شد.به طوری که کرایه یک خانه سه اتاقه غیر مبله به دو هزار و هفتصد و چهل یورو در هر ماه رسید.تجار و سرمایه داران خارجی نقش مهمی در افزایش اجاره بهای مسکن در مسکو دارند.همه اکنون در خانه های مجلل و با کیفت بالا در مسکو تا هفتاد درصد تجار وسرمایه داران خارجی اقامت دارند.کارشناسان املاک و مستغلات می گویند بهبود وضع کار و اشتغال، افزایش حقوق و دستمزدها و بازگشت سرمایه گذاران خارجی به روسیه و افزایش تقاضا نسبت به عرضه در افزایش اجاره بهای مسکن در مسکو نقش اصلی را داشته است.

 

سیصد و پنجاه تن از مخالفان فعالیت هسته ای در آلمان دستگیر شدند

پلیس آلمان سیصد و پنجاه تن از مخالفان فعالیت هسته ای در این کشور را دستگیر کرد. به گزارش شبکه خبری یورونیوز، فعالان مخالف فعالیتهای هسته ای تلاش کردند مانع از به مقصد رسیدن یک قطار حاوی زباله های هسته ای به مقصد شوند. درگیری میان این افراد و نیروهای پلیس منجر به زخمی شدن عده ای از آنان شد.هفت هزار پلیس جابجایی قطار زباله های هسته ای را کنترل می کنند. زباله های هسته ای شامل شصت تن اورانیوم و پلوتونیوم ذوب شده بود که از جنوب غربی آلمان به پایگاه هسته ای لوگمین در شمال شرقی آلمان انتقال داده می شد.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =