مذاکره با عربستان؛ آری یا خیر؟ کاربران خبرآنلاین پاسخ دادند

تهران و ریاض در چند قدمی مذاکره قرار گرفته اند؛ نگاه شما به این اتفاق تاریخی چیست و چه سرنوشتی را برای این اتفاق مهم پیش بینی می کنید؟ این سوال را کاربران خبرآنلاین پاسخ داده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز یکشنبه 21 مهرماه، عمران خان نخست وزیر پاکستان به دیدار مقام معظم رهبری و رئیس جمهور رفت. در خبرها آمده بود که او قصد میانجیگری میان تهران و ریاض را دارد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در رابطه با این فرضیه مطرح شده در رسانه های خبری عنوان کرد که ما چه با میانجی چه بدون میانجی آماده گفتگو با عربستان هستیم.

همچنین حضرت ایت الله خامنه ای در دیدار با عمران خان فرمودند که جمهوری اسلامی زمانی با عربستان گفتگو می کند که راه حل چهار مرحله ای یمن را بپذیرند.

خبرگزاری خبرآنلاین در یک نظرخواهی از کاربران خود خواست که ارزیابی خودشان را درباره این مساله بیان کنند که در ادامه برخی از نظرات را می خوانیم:

عمده مخاطبان خواستار راه حل گفتگوی برابر میان تهران و ریاض بودند، برخی نیز مستقیم به مساله یمن اشاره کرده و نوشته اند تا وضعیت یمن مشخص نشود با سعودی مذاکره نخواهیم کرد، چرا که عربستان دستش به خون کودکان آلوده است.

کاربری نوشته است: فکر می کنم باید امیدوار بود قبول دارم که اختلافات بسیار عمیق و تاریخی و عقیدتی هست ولی به هرحال مذاکره و صحبت برای پیشگیری از درگیری بیشتر و پیدا کردن راهی برای تحمل یکدیگر باید در نظر گرفته بشه

مخاطب دیگری نوشت: امیدوارم با هوشیاری مسئولان ما و کشورهای منطقه و همکاری تمامی طرفین، صلح پایدار همراه با دوستی و برابری و برادری بزودی حاصل بشه و جنگ و خونریزی متوقف بشه و اگر همگی مراقب توطئه های بیگانگان باشند، این هدف حتما قابل دستیابی است

کاربر دیگری نوشت: به نظرم با توجه به کینه ال سعود از فرزندان ایران اسلامی پایانی برای این نوع پیامهای فریبکارانه نیست اگر قبول ندارید بنشینید و روزگار را تماشا کنید

مخاطب دیگری نوشت: اگر مذاکره فقط برای مذاکره باشد کمترین نفع را دارد که شروع روابط است . ولی چنانچه ادامه دار بوده و منتج به مفاهمه شود که آغازی است برای منطقه ای رو به توسعه پایدار.

کاربر دیگری به اعزام نظامیان آمریکایی به عربستان اشاره کرده و می نویسد: این چه مذاکره ایه که عربستان اون همه نیروی آمریکایی تو خاکش مستقر کرده؟! مثلا چه پیامی می خواد بده؟ میخواد بگه من دست بالا رو دارم یا ضعیفم نمیتونم امنیت کشور رو تامین کنم؟

مخاطب دیگری عنوان کرد: دوست عزیز این مذاکره احتمالی قرار نیست اوضاع کشور را سر و سامان بدهد هر دو طرف ماجرا تحت فشارند و میخواهند اندکی فشار رو کم کنن فشار روی ایران که اظهر من الشمسه عربستان هم تحت فشاره چون هیچ کاری برای حفظ منافعش از دست خودش بر نمیاد و ترامپ و متحدینشش هم تا امروز هیچ قدم عملی برنداشته و فقط به حرفهای دل خوش کنک بسنده کردند.

مشروح کامنت ها را اینجا بخوانید.

23/ 310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1310722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    22 2
    بله
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    14 1
    صد در صد با همه دنیا باید تعامل داشت
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    11 0
    اقا مذاكره كنيد دشمن كجا بود با همه دوست باشيم
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    11 2
    آری
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    8 1
    آری
  • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    18 1
    وقت تعامل با دنیا رفا ه و اسایش بیشتر برای مردم به ارمغان می اورد و موجب رشد اقتصادی می شود ارزش پولمان بالا می رود فقر ریشه کن می کنه برای جوانان اشتغال ایجاد می کنه باعث سرمایه گذاری در کشورمان میشه از تکنولوژی کشور های دیگر استفاده می توانیم بکنیم چرا نباید این کار را بکنیم
  • رضا IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    4 1
    مذاکره کنیم ولی با عزت و شرافت
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    1 0
    سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس گفت: قطعاً مخالفان مذاکره با عربستان دست اندرکار حمله به نفتکش ایرانی بوده‌اند. آقای نقوی: برای پیشگیری از چنین اعمالی لازم است به حق مخالفان احترام گذاشت و با آنان بحث و مناظره و گفتگو نمود. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    1 3
    نه به هیچ وجه. عربستان با این هیئت حاکمه ؛ نه
  • رشیدی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    0 1
    اگرمذاکره ازروی صداقت باشدایرادی نداردچون دشمنی برای هیچ کس فایده نداشته امااگر بااین شگرد دنبال سوراخ جدیدی بگردندماضررمی کنیم چون دشمن به قول قدیمی هابه نوک ناودان رسیده وچاره ای جز تغییرسیاست ندارد.
  • داوود US ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    2 1
    وقتی پیغمبر اسلام (ص) با همه من جمله دشمنان قسم خورده اش مکاتبه و مباحثه و مذاکره میکرد ما که به طریق اولی در دنیایی که ارتباطات نقش تعیین کننده و حیاتی در حفظ، بقا و پیشرفت و آبادانی کشور و نظام داره، با همه دنیا (من جمله اسراییل - همانطور که شیخ نشین های خلیج فارس شروع به رابطه با اسراییل کرده اند) رابطه و مذاکره داشته باشیم. عربستان که وزنه قابل توجهی در خاورمیانه و جهان اسلام هست
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    0 0
    متاسفانه عربها متمدن نیستند اما برای در امان ماندن از شرشان بهتر است ارتباط داشته باشیم. عربستان یکی از حامیان . تشویق کنندگان صدام برای جنگ علیه ایران بود. عربساات جز اولین کشورهایی بود که به آمریکا برای تحریم ایران و حتی تشویق برای حمله نظامی به ایران اقدام کرد و ... دهها مورد دیگر. نباید تاریخ را از یاد برد باید به یاد داشته باشیم.