پاسخ‌های ربیعی به سوالاتی درباره بازداشت روح‌الله زم، طرح فرابرجام فرانسه و پشت پرده حمله به نفتکش ایرانی

سخنگوی دولت گفت: من هیچ اعتقادی به این ندارم که آمدنیوز یک رسانه بود، ساحت رسانه را از باج نیوزهای تروریست‌ها باید جدا کرد. او کسی بود که در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می کرد و خود اسراییلی‌ها هم به این اذعان داشتند.

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات و مصوبات جلسه امروز هیأت وزیران، گفت: یکی از مصوبات امروز لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی تا دو هزار هکتار بود.

وی افزود: از دیگر لوایح که امروز به دولت آمد لایحه حمایت از سهامدار خرد بود. تحریم موجب این شده که بازار را بیشتر کنترل کنیم این باعث شده برخی شاخص‌های خارجی را دستخوش تغییر کند اما برای کنترل داخلی مورد اهمیت بود.

اهم اظهارات وی را به نقل از فارس بخوانید؛

*{ در خصوص دستگیری روح الله زم سرشبکه رسانه معاند آمدنیوز}: من هیچ اعتقادی به این ندارم که آمدنیوز یک رسانه بود، ساحت رسانه را از باج نیوزهای تروریست‌ باید جدا کرد. او کسی بود که در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می کرد و خود اسراییلی‌ها هم به این اذعان داشتند.

* حیثیت افراد را بردند و ۹۰ درصد دروغ گفتند، راست و دروغ را با هم می‌نوشت، بزرگترین خیانت آمد نیوز خیانت به کلمات بود. نباید دستگیری مدیر کانال آمدنیوز مورد قضاوت و موجب اتهام زنی شود، من از اطلاعات سپاه بابت دستگیری این فرد تشکر می‌کنم.

* ما برای مخالفان خود که آرمان گرایی دارند احترام قائلیم، آمد نیوز را نباید در ردیف این رسانه‌ها قرار داد. اقدام آمد نیوز برای فروپاشی ذهنی جامعه بود. از این جهت حتما کسانی که به آزادی و شرافت قلم می‌زنند خوشحالند.

* موضوع دستگیری این فرد نباید زمینه اتهام زنی جدیدی را فراهم کند که البته در چند روز گذشته برای چند نفر این اقدام رخ داد. ما باید از قضاوت‌های تند پرهیز کنیم و اجازه دهیم اطلاعات سپاه موضوع را دنبال کند.باز هم تاکید می‌کنم باید از اتهام زنی و گمانه زنی خودداری شود. دستگیری این فرد موجب شد که ساحت پاک اصحاب رسانه از وجود تروریست‌های آبرو پاک شود. 

*در این کانال آموزش ساخت کوکتل مولوتوف و آموزش‌های تروریستی داده می‌شد. این کانال اساس کار خود را بر افشاگری‌های دروغ گذاشته بود.

*{ در پاسخ به سوالی درخصوص اختلاف نظر دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد الحاق به کنوانسیون پالرمو}: رئیس جمهور پس از اخذ مکاتبات و تصمیمات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم می‌گیرد.

*{ در مورد حمله به نفت‌کش ایرانی و پاسخ ما به آنها}: این حدس حداقل بین در مورد دو دولت زده می‌شود و یک رژیم و یک دولت نیست اما باید اطمینان حاصل کنیم. ما به امنیت منطقه تمایل داشتیم اما قطعا اجازه نخواهیم داد کسی احساس کند لطمه‌ای به ما زده است.

*{ این شلیک‌ها از روی شناورها هم می‌توانسته صورت بگیرد، اما قطعا اعمال تروریستی فردی یا گروهی نیست}: حتما دولتی پشت موضوع بوده و ما می‌خواهیم آن را با دقت بررسی کنیم؛ باید کشتی برسد، فعلا عکس‌هایی از قطعات کشتی وجود دارد اما باید خود قطعات بیاید و کارشناسان نظامی ما آن را بررسی کنند.

* به موقع حاصل بررسی‌ها را اعلام خواهیم کرد و قطعا حمله‌کننده پاسخ مناسب را خواهد گرفت.

*{ در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد هدفگذاری دولت در بازار کسب و کار}: از زمانی که تحریم‌ها آغاز شد، جهت‌گیری تولید و اشتغال به سمت خدمات مولد و صنایعی که به دلیل تحریم، واردات کمتری از کالاهای آنها صورت می‌گیرد، سوق پیدا کرد که این امر اشتغال مناسبی را ایجاد کرد و اشتغال روستاییان افزایش یافت. سیاست‌های اشتغال در دوران تحریم دنبال می‌شود. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت و بانک مرکزی هم در مناطقی که ممکن است مشکلی پیدا کنند را زیر نظر دارند.

*{ در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اهداف کارگروه‌های مبارزه با پولشویی}: این کارگروه دستگاه‌های متولی هستند که در این حوزه نظارت دارند؛ شامل بانکداری، اوراق بهادار، بیمه، مؤسسات مالی و اعتباری و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی.

* کشور ما قربانی تروریسم است، کارگروه‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده است، وظیفه دارند که تمام راه‌ها، منفذها و بخشنامه‌های داخلی دستگاه‌ها را کنترل کنند تا پولشویی به طور کامل از بین برود.

*{ در پاسخ به سؤال دیگری در مورد طرح «فرا برجام» فرانسه}: اسم این طرح «فرا برجام» یا هر چیز دیگری باشد، باید بر اساس شرایط ایران سنجیده شود. ما هیچ صحبتی تحت تحریم با ایالات متحده آمریکا نداریم و تحت تحریم، گفت‌وگو نمی‌کنیم ولی اگر هر آنچه که برای ما تصویب شده و اجرا شود، مشکلی برای مذاکره نداریم؛ حتی با اینکه کشورهای دیگری اضافه شوند، مشکلی نداریم.

* روح موضوع، تضامینی است که مد نظر ایران است. ایران باید بتواند آزادانه نفت خود را بفروشد و پول آن را به کشور بازگرداند. باید تحریم از سر ملت مظلوم ایران برداشته شود. در مورد این طرح باید وزارت امور خارجه توضیح دهد.

*{ در پاسخ به سؤال دیگری درباره حمله ملخ‌ها به ایران در سه ماه آینده}: پیش از این نیز ایران در مبارزه با ملخ‌ها موفق عمل کرد، ملخ‌ها پدیده برون‌مرزی بودند و بر اساس تجربه قبلی، با آنها مبارزه خواهیم کرد.

* تحریم موجب شده است صادرات و وارداتمان را بیشتر کنترل کنیم. هر کشوری در شرایط تحریم‌ها ناچار است که قیمت‌ها را کنترل کند؛ این امر برخی شاخص‌های کشور در بازارهای بین‌المللی را دچار تغییر کرده است اما تصویب و اجرای این لایحه موجب خواهد شد شاخص‌های ایران بهبود یابد.

* علاوه بر این، موجب حرکت نقدینگی از سمت طلا و ارز به سمت سرمایه‌گذاری در بازار سهام‌های خرد خواهد شد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =