وزیر آموزش و پرورش: دانش آموزان یک سوم کشور در مدارس ناایمن درس می‌خوانند

مهر نوشت: وزیر آموزش و پرورش با بیان این که ۳۰ درصد مدارس کشور ناایمن است، گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مقاوم سازی مدارس کشور در نظر گرفته شده است.

محسن حاجی میرزایی صبح پنجشنبه در آیین بهره برداری از مدارس آسیب دیده از سیل گلستان اظهارکرد: واقعیت ناایمن بودن برخی از مدارس را قبول داریم و باید با سرعت به وسیله اعتبارات دولتی و خیران آن ها را مناسب سازی کنیم.

وی افزود: ۴۵۴ مدرسه در سیل آسیب دید که ۵۴ مدرسه نیاز به احداث مجدد داشت و عملیات احداث ۲۰ واحد آغاز شده است.

حاجی میرزایی گفت: هدف مشترک جوامع این است که چه به صورت فردی و چه گروهی به پیشرفت و توسعه دست یابیم.

وی بیان کرد: تنها چیزی که محل اختلاف بوده این است که پیشرفت چگونه حاصل می شود ولی تجربیات جهانی و داخلی نشان می دهد که اصلی ترین عامل پیشرفت در تطهیر انسان ها است.

حاجی میرزایی با بیان این که آموزش و پرورش خود را مسئول می داند که افراد را برای حضور موثر در جامعه و کشور آماده کند، گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت پیوند بزند.

وی با تاکید بر اینکه این هدف با جدیت دنبال می شود، افزود: در این راه پرمخاطره معلمان اصلی ترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشته های ما هستند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر خواسته ای که داشته باشیم به وسیله معلمان باکیفیت جبران می شود، اظهارکرد: در صورتی کشور می تواند روی پای خود بایستد که مردم آن روی پای خود بایستد.

وی گفت: ایمن سازی مدارس یکی از اهداف ما است و طی سال های گذشته اقدامات موثری انجام و بیش از ۷۰ درصد مدارس در کشور واجد استانداردهای لازم هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به این که ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم است، اضافه کرد: این کار بزرگ جز با مشارکت عمومی میسر نمی شود و ما باید دایره خیران را گسترش دهیم.

وی گفت: در جلسه روز گذشته،  خیران پنج هزار میلیارد تومان تعهد کردند و به همین میزان هم از اعتبارات دولتی استفاده می کنیم تا مدارس را مقاوم سازی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که همچنان که امروز شاهد برچیده شدن کلاس های خشتی و گلی هستیم روزی مقاوم سازی کل مدارس را جشن بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مجتمع سازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط سیاست ما است زیرا این موارد در کیفیت آموزشی تاثیرگذار است.

۲۳۵۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1311554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =