توضیح یک نماینده مجلس درباره حذف زبان انگلیسی از مدارس

فارس نوشت: عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: حذف زبان انگلیسی از مدارس یک فاجعه به لحاظ علمی است ولی با برنامه‌ریزی می‌توان انحصارطلبی این زبان را حذف کرد.

کارن خانلری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره طرح انحصارطلبی از زبان انگلیسی که در مجلس مطرح شده است، اظهار کرد: موضوع حذف زبان انگلیسی از مدارس یک فاجعه به لحاظ علمی است ولی بنده با حذف انحصارطلبی زبان انگلیسی در مدارس موافق هستم و باید بتوانیم زیرساخت‌هایی را مهیا کنیم که آموزش و پرروش بتواند در کنار زبان انگلیسی، دیگر زبان‌های رایج دنیا از جمله روسی، آلمانی، چینی و فرانسوی را آموزش دهد.

وی گفت: در این طرح، نتیجه نباید حذف زبان انگلیسی از مدارس و آموزش و پرورش باشد و آموزش و پرورش موظف است برای پیشرفت دانش‌آموزان این زبان را با توجه به اینکه بین‌المللی است، ارائه دهد.

خانلری یادآور شد: از دیدگاه عدالت آموزشی، حذف زبان انگلیسی مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد و ما باید در کنار این زبان بین‌المللی بتوانیم آموزش‌های دیگر نیز داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آیا در این طرح معلمان زبان انگلیسی نیز مدنظر قرار گرفته‌اند، چرا که همه آنها نمی‌توانند در مؤسسات مختلف زبان جذب شوند؛ زیرساخت‌های متناسب با این طرح هم باید ایجاد شود و اینکه آن را حذف کنیم، درست نیست.

خانلری گفت: اینکه بعضی از دانش‌آموزان علاقه‌ای به این زبان ندارند، بحث درستی نیست چرا که خیلی از آنها نیز درس ریاضی را نمی‌پسندند پس نمی‌شود که بگوییم این دروس حذف شود، اگر این طور پیش برویم فقط زنگ ورزش در مدارس می‌ماند.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ نباید انحصار زبان انگلیسی در مدارس باشد بلکه باید برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان حق انتخاب داشته باشند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =