توضیح کاربران خبرآنلاین درباره دلیل عدم استفاده از کارت سوخت شخصی/ تنبلی می‌کنیم

برخی کاربران خبرآنلاین درباره دلیل عدم استفاده از کارت سوخت شخصی عنوان می‌کنند: «درخواست کارت به پلیس + ۱۰ داده‌ایم، ولی هنوز کارتمان صادر نشده است. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد نزدیک به ۱۵ درصد خریداران بنزین از کارت شخصی خود استفاده می‌کنند.

این در حالی است که اواخر مرداد الزام سوخت‌گیری با استفاده از کارت‌های سوخت ابلاغ شده است. کاهش سقف سوخت‌گیری با استفاده از کارت جایگاه‌ها سبب کندی فرآیند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها شده است.

اما مهم‌ترین دلیل عدم استفاده شهروندان از کارت سوخت شخصی چیست؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه‌های جالبی دارند. یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «دلشون نمی‌خواد؛ چرا قیمت بنزین با سایر کشورها قیاس می‌کنید، ولی سطح دستمزد و قیمت اتومبیل نسبت به سطح دستمزد مقایسه نمی‌کنید؟ »

کاربری عنوان کرد: «این کار ارتباطی به قیمت سوخت نداره و صرفا جمع‌آوری داده‌هایی برای تولید اطلاعات تصمیم‌ساز هست. »

کاربر دیگری تصریح کرد: «به‌خاطر تنبلی. »

یکی از کاربران متذکر شد: «بعضی از جایگاه‌ها محل قرارگیری کارت آن طرف هست و احتمال دزدیده شدن یا فراموشی برداشتن کارت وجود دارد. »

کاربری نوشت: «فکر می‌کنند که سهمیه بنزین روی این کارت‌هاشون قرار داره و می‌خوان اون رو برای روز مبادا پس‌انداز کنند. مثل پولی که پشت یک کارت بانکی قرار داره؟ اصولا در همه موارد گیج می‌زنیم. »

«ایرانی» کاربر خبرآنلاین تصریح کرد: «به دلیل این‌که مردم راحت‌طلب هستند؛ در حد یک کارت از کیف درآوردن و رمز زدن هم براشون سخته وقتی کارت جایگاه آماده رو دستگاه هست. همین راحت‌طلبی هم کشور را عقب انداخته. »

«فرشید» کاربری نوشت: «وقتی جایگاه کارت داره، راحت‌تر اینه که از کارت جایگاه استفاده شود. کارت جایگاه باید به مرور زمان از دسترس عموم خارج بشه. همون کاری که الان داره اتفاق می‌افته. »

کاربری یادآور شد: «من الان سه ماهه درخواست کارت دادم به پلیس + ۱۰ هنوز کارتم صادر نشده است. »

کاربری تاکید کرد: «اصلا نیازی به کارت سوخت و این همه هزینه برای آن نیست و از طریق خوانش پلاک ماشین همه چیز را می‌توان کنترل کرد و در صورت مصرف زیاد ازش علت را بپرسید و در صورت تخلف بنزین آزاد بهش بدهید. آن وقت کسی جرات ندارد بنزین‌فروشی کند، چون با یک خطا، بنزین را باید آزاد بزند. »

«داود» کاربر خبرآنلاین نوشت: «من می‌ترسم در جایگاه کارت سوخت را جا بگذارم. »

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =