تصاویر خبرگزاری رویترز خودروهای زرهی آمریکا را در حال انتقال نظامیان این کشور به داخل خاک عراق نشان می دهد. یک مقام امنیتی اقلیم کردستان عراق عبور نظامیان آمریکایی به همراه خودروهای زرهی خود از گذرگاه سحیلا را تائید کرد.

تصویربردار رویترز گزارش کرده که بیش از ۱۰۰ خودرو را در حال عبور از مرز دیده است. یک منبع امنیتی در اقلیم کردستان عراق نیز تائید کرده است که نظامیان آمریکایی وارد این منطقه شده اند. یک مقام امنیتی دیگر نیز عبور نظامیان آمریکایی به همراه خودروهای زرهی خود از گذرگاه سحیلا را تائید کرد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه گفته بود که تقریبا تمامی نزدیک به هزار نظامی این کشور پس از خروج از سوریه به غرب عراق خواهند رفت. به گفته وی هدف از حضور این نظامیان در غرب عراق ادامه «مبارزه با گروه داعش» و «دفاع از عراق» خواهد بود. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز پنجشنبه گذشته به دنبال مذاکره با مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا با توقفی پنج روزه در عملیات ارتش کشورش در شمال سوریه موافقت کرده بود.

هدف از این آتش بس موقت فراهم کردن زمان مناسب برای نیروهای کرد در راستای عقب نشینی از نزدیکی مرز ترکیه عنوان شده بود. آنکارا به دنبال ایجاد منطقه ای امن در شمال سوریه و در نزدیکی مرز خود است. تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه انتقادهای زیادی را در واشنگتن و دیگر پایتخت های جهان برانگیخت. بسیاری از منتقدان دونالد ترامپ پیامد این تصمیم را تضعیف نیروهای کرد در سوریه دانستند. نیروهای کرد سوریه از متحدان آمریکا در نبرد علیه گروه داعش بودند.

61264

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =