تلاش کوشنر برای اخراج سرپرست ستاد کارکنان کاخ سفید

ایرنا نوشت: یک رسانه آمریکایی فاش کرد «مایک مولوانی» سرپرست ستاد کارکنان کاخ سفید با تلاش هایی از داخل و از جمله از سوی «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» برای اخراج از کاخ سفید مواجه بوده است.

شبکه خبری سی ان ان روز یکشنبه به نقل از منابع مختلفی گزارش داد: مشاوران ارشد ترامپ از جمله داماد او اندکی قبل از اعلام تحقیقات استیضاح از سوی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تلاش می کردند درباره یافتن گزینه جایگزین مولوانی توافق کنند.

هر چند این تلاش ها بی نتیجه ماند اما این امر بر موضع ضعیف مالوانی اشاره دارد.

یکی از افرادی که از نزدیک با دیدگاه های مولوانی آشنا است، در این زمینه گفت تلاش ها در این زمینه در حالی آغاز شده که مولوانی  خود بعد از ۱۰ ماه خدمت به دنبال ترک کاخ سفید است. با این حال برخی دیگر از افرادنزدیک با مولوانی این تصمیم او را تکذیب کرده اند.

ریاست ستاد کارکنان کاخ سفید از لحاظ سنتی شغل بسیاری مهمی در دولت آمریکا است و دوران ریاست جمهور ترامپ پست دشواری بوده است. هر سه رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید ترامپ سبک های مدیریتی مختلفی را پیاده کرده اند اما نتیجه آن همواره یکسان بوده است: رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گیرنده نهایی است و اغلب تصمیمات معاون ارشد خود را نادیده می گیرد.

مولوانی  قبل از این که به عنوان جانشین «جان کِلی» ژنرال اسبق نیروی دریایی آمریکا انتخاب شود رئیس اداره مدیریت و بودجه در ستاد کارکنان کاخ سفید بوده است. تلاش ها برای یافتن جایگزینی برای او از سوی کاخ سفید ظاهرا بعد از بروز رسوایی اوکراین متوقف شد.

یک مقام مطلع از راهبردها و تحرکات کاخ سفید به سی ان ان گفته است که رئیس جمهور آمریکا نگران خروج چهار نفر از روسای ستاد کارکنان کاخ سفید ظرف ۳ سال است.

کاخ سفید در بیانیه ای تایید کرده که تغییری در پست مولوانی ایجاد نشده است.

هفته  گذشته مولوانی اظهاراتی را درباره توقف بسته کمک رسانی آمریکا به اوکراین به ازای تحقیقات درباره نقش احتمالی این کشور در هک کردن ایمیل های حزب دموکرات در سال ۲۰۱۶ مطرح اما بالافاصله آن را تکذیب کرد؛  اظهاراتی که این مقام آمریکایی را در معرض تحقیقاتی جدید قرار داد.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت مولوانی  در جلسه گزارش دهی در خصوص تصمیم رئیس جمهور درباره استفاده از ملک شخصی اش برای برگزاری اجلاس گروه ۷، آمادگی پاسخگویی به پرسش هایی درباره اوکراین را نداشت.

یک مقام آگاه به سی ان ان گفته که  ترامپ بعد از مشاهده کنفرانس خبری روز پنجشنبه مولوانی و عملکرد او به شکل فزاینده ای از توانایی او برای ارتباط مناسب با راهبرد استیضاح کاخ سفید ناامید شده است.

مولوانی نقش کلیدی را واکنش کاخ سفید به تحقیقات استیضاح ایفا میکند. وی در خصوص تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین به چالش کشیده نشده اما تصدیق کرده که از تلاش رئیس جمهور برای انجام تحقیقاتی با خبر داده که بر نقش اوکراین، و نه رسویه، در دخالت انتخاباتی تاکید دارد.

«تام بوسرت» مشاور سابق امنیت داخلی ترامپ چنین ادعایی را نادرست توصیف کرده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1312899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =