آخرین خبرها از لبنان و بازگشت نسبی آرامش به بیروت

ایرنا نوشت: بیروت پایتخت لبنان امروز پنجشنبه همزمان با هشتمین روز از آغاز تظاهرات اعتراض آمیز از آرامش نسبی برخوردار است و رفت و آمد در بسیاری از خیابان ها به شکل عادی در جریان است.

پس از اینکه «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان روز گذشته (چهارشنبه)  نیروهای ارتش را به تامین امنیت و سلامت تظاهرکنندگان و بازکردن راههای ارتباطی فراخواند، امروز روند زندگی عادی به میزان قابل ملاحظه ای به پایتخت بازگشته است.

این در حالی است که تا دو روز پیش بسیاری از خیابان های بیروت و نیز برخی شهرهای دیگر از جمله طرابلس و صیدا به دلیل تجمع تظاهرکنندگان و به آتش کشیدن لاستیک ها و سطل های زباله مسدود شده بود.

در عین حال امروز بسیاری از فروشگاه های بزرگ بیروت فقط مغازه های مواد غذایی به روی مشتریان باز است  و سایر مغازه ها و مراکز تجاری اغلب همچنان بسته است.

رفت و آمد خودروها به شکل عادی در جریان است و البته میدان ها و خیابان هایی که تا پیش از تظاهرات همواره با ترافیک همراه بود، اکنون خلوت است.

بانک ها و دانشگاه ها در بیروت همچنان تعطیل است اما برخی فعالیت های تجاری و مالی کم و بیش در جریان بوده از جمله اینکه فعالیت صرافی ها به شکل معمول در جریان است.

این در حالی است که  میدان «ریاض الصلح»  و «الشهداء» و خیابان «الحمراء» که از آغاز ناآرامی ها، محل تجمع معترضان بوده است، در چند روز اخیر بیشتر از ساعت ۴ بعداز ظهر به بعد شاهد تجمع گسترده معترضان بوده است و در ساعت های صبح اغلب چندان شلوغ نیست.

تظاهرات اعتراض آمیز در بیروت و بسیاری از شهرهای لبنان از شامگاه پنجشنبه گذشته آغاز شد و سپس با شدت بیشتری ادامه یافت، شدت این تظاهرات در سه روز اخیر در بیروت  کاسته شده و تجمع  معترضان بیشتر به برخی خیابان ها و میدان هایی که در بالا به آن اشاره شده است ، محدود مانده است .

دولت لبنان به تازگی طرح اصلاحات اقتصادی را تصویب کرد که بیشتر شامل کاهش مالیات ها و کوچک سازی نهادهای دولتی است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =