انتقاد  رییس شورای هماهنگی بانکهای لرستان از عملکرد  برخی مدیران بانکی

رییس شورای هماهنگی بانکهای استان لرستان از عملکرد برخی مدیران غیربومی بانکها در استان انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، بیژن مقدم بیرانوند به خبرنگار خبرآنلاین در خرم آباد گفت: در کشاورزی رقم اعتبارات تسهیلات ابلاغی ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان آن پرداخت شده است و در  اعتبارات سیل بانک ملی ۱۹ درصد، ملت ۱۳ درصد، تجارت ۱۴ درصد، صادرات ۱۳ درصد و بانک توسعه تعاون ۶ درصد را به خود اختصاص دادند.

مقدم بیرانوند با بیان اینکه  اعتبارات بخش ازدواج از تسهیلاتی است که تماما در جای خود هزینه می‌شود، گفت: اعتبار تسهیلات ازدواج استان لرستان در بانک‌های دولتی و خصوصی ۸۷۰ میلیارد تومان بوده که ۸۵۰ میلیارد آن سهم بانک‌های دولتی و مابقی سهم بانک‌های خصوصی است.

اعتبار مصرفی در بخش ازدواج را ۴۸۰ میلیارد تومان است

رییس شورای هماهنگی بنکهای لرستان ادامه داد:  اعتبار مصرفی در بخش ازدواج را ۴۸۰ میلیارد تومان است که هم اکنون ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در صف وام ازدواج هستند.

مدیر شعب بانک ملی لرستان سهم بانک ملی از اعتبارات وام ازدواج در لرستان را ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج معادل ۸۸ درصد اعتبار از سوی بانک ملی پرداخت شده است‌.

بیژن مقدم در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مدیران غیربومی بانکهای استان افزود: تاکنون در بانک ملی در راستای کمک به واحدهای تولیدی استان بیش از ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به نساجی بروجرد، ۸۰ میلیارد ریال به پتروشیمی خرم‌آباد و ۵۰ میلیارد ریال به شرکت اکسیر پرداخت نمودیم و اعتقاد داریم با استفاده از راهکارهای قانونی بایستی بدنبال حل مشکلات مردم و واحدهای تولیدی رفت.

وی گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای است که عملکرد برخی مدیران غیربومی بانکهای استان موجب نارضایتی مردم و واحدهای تولیدی شده و آنگونه که باید به مردم خدمات  ارائه نمی کنند.

انتقاد از عملکرد مدیران غیربومی بانکهای استان

رییس شورای هماهنگی بانکهای استان اظهار کرد: با صراحت اعلام می کنم برخی از مدیران غیربومی بانکی در استان با عملکردی که دارند باوری به توسعه و حل مشکل صنایع استان ندارند و این مورد را بارها متذکر شدیم .

وی بیان کرد: مشتریانی که به بانکها جهت دریافت تسهیلات مراجعه می کنند قطعا بدنبال حل مشکلی از زندگی خود هستند و ما مدیران موظفیم راهکار قانونی را برای حل مشکلات مردم پیدا کنیم اما برخی از مدیران نه تنها بدنبال تسهیل تسهیلات نمی روند بلکه شرایط سختی را برای پرداخت تسهیلات اعمال می کنند که عملاً متقاضی از دریافت تسهیلات ناامید می گردد.

نظارتی بر عملکرد بانکهای خصوصی در استان نیست

رییس شورای هماهنگی بانکهای لرستان با بیان اینکه نظارتی بر عملکرد بانکهای خصوصی در استان نمی شود اظهار داشت: بیشتر سپرده های مردم بعلت سود بالای سپرده ها در بانکهای خصوصی تجمیع می شود و طبیعتاً جذب منابع یانکهای خصوصی به مراتب بیشتر از دولتی هاست.

وی افزود: ۷ هزار میلیارد تومان سپرده های مردم در بانکهای خصوصی در لرستان موجود می باشد که البته باتوجه به اینکه در این خصوص نظارتی نمی شود بیشتر منابع جذب شده در بانکهای خصوصی لرستان را در خارج از استان مصرف می کنند در صورتیکه منابع جذب شده می بایست در داخل استان مصرف گردد.!!

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =