واکنش آمریکا به انتقادها از پوشش مغرضانه حوادث عراق توسط شبکه «الحرّه»

فارس نوشت: سفارت آمریکا در بغداد از عملکرد یک شبکه وابسته به واشنگتن که به دلیل پوشش مغرضانه حوادث عراق مورد انتقاد قرار گرفته دفاع کرد.

 سفارت آمریکا در بغداد از عملکرد شبکه الحُرّه این کشور در پوشش اخبار تظاهرات اخیر عراق دفاع کرد. این در حالی است که شبکه الحره به دلیل پوشش مغرضانه حوادث مزبور مورد انتقاد قرار گرفته است. 

سفارت‌خانه آمریکا در شهر بغداد امروز (دوم آبان) در بیانیه‌ای با بیان این ادعا که دولت آمریکا حق «سانسور» محتوای برنامه‌های شبکه الحره را ندارد، تلاش کرد از عملکرد این شبکه دفاع کند. این ادعای سفارت آمریکا در حالی مطرح شده که جریان‌های سیاسی در عراق پیش از این از «الحره» به دلیل سانسور اخبار برخی جریان‌ها و رویدادها در عراق هم گلایه کرده‌اند.

شبکه الحره عراق وابسته به دولت آمریکا است و دفتر مرکزی آن در واشنگتن است. این شبکه به صورت ویژه، بر پوشش اخبار عراق تمرکز دارد. نحوه پوشش تظاهرات اخیر عراق از سوی این شبکه آمریکایی اعتراض مقامات و برخی از احزاب و جریان‌های عراقی را در پی داشته است.

سفارت آمریکا در بغداد مدعی شد است که دولت این کشور همواره از امنیت و ثبات و حاکمیت عراق حمایت کرده و شبکه الحره، رسانه‌ای مستقل در آمریکا است که از سوی کنگره این کشور مورد حمایت مالی می‌شود.

برخی از مقامات عراقی از دولت عراق خواسته‌اند فعالیت‌های شبکه الحره را به دلیل برنامه‌ها و پوشش مغرضانه در عراق ممنوع کند (+).

شبکه الحره وابسته به آمریکا اخیرا برنامه‌ای تحت عنوان «تحقیق» درباره نهادهای دینی عراق با عنوان «فساد دینی در عراق»  منتشر کرد. در این گزارش، شخصیت‌های دینی اهل تسنن و تشیع عراق هدف قرار گرفتند. الحره ادعا کرد که این روحانی‌ها، در مسائل فساد مالی و اداری دست دارند و هیچکس نمی‌تواند آنان را بازخواست کند.

این گزارش واکنش‌های منفی و محکومیت‌های احزاب و سیاستمداران عراقی را به همراه داشت و بیشتر آنان، خواستار پیگیری این تجاوز هدفمند شدند.

در همین ارتباط، سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی عراق) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از چند ماه پیش، گفتمان خصمانه شبکه‌های داخلی و جهانی را که ملت، حکومت و اعتقادات ملت عراق را هدف قرار داده، دنبال می‌کند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =