نظرات کاربران خبرآنلاین در مورد اظهارات وزیر صنایع و معادن

در حالی که برخی مسوولان و فعالان بازار خودرو از تاخیر وزارت صنایع در اعلام فهرست خودروهای مجاز وارداتی انتقاد می کنند؛  وزیر صنایع و معادن اعلام کرد:" واردات خودرو با رعایت ضوابط آزاد بوده است و طی 9 ماهه امسالنسبت به مدت مشابه سال قبل، 20 درصد هم رشد داشته است." علی اکبر محرابیان همچنین از وجود امضای طلایی در حوزه تجارت خارجی به ویژه واردات خودرو اظهار بی اطلاعی کرد.

انتشار این خبر در میان کاربران خبرآنلاین واکنش های متفاوتی را برانگیخت. به طوری که کاربری بدون ذکر نام نوشته است:" ظاهرا نظارت بر واردات فقط بر خودروهای آلمانی و ژاپنی اعمال می شود والا خودروهای بی کیفیت چینی یا قطعات به راحتی وارد می شوند و به عنوان خودروی فوق استاندارد تر از بنز تایید می شوند."

همچنین کاربری دیگری این نظر را منتشر کرده است:" لطفا یک سری به سایت ثبت سفارش بزنید، لیست خودروهای وارداتی خالی هست. پس برخی شرکت ها از کجا خودروهای 2011 وارد می کنند؟"

کاربر دیگری در پاسخ نوشته است:" جوابیه:دوست عزیز! همیشه مرسوم بوده خودروسازان دنیا از نیمه سال یعنی اواخر تابستان تولیدات را با مدل سال بعد به بازار های هدف برسانند و همین موضوع هم در مورد بازار ایران صادق است. از اوایل پاییز مدل های 2011 وارد می شوند در هرصورت وزارات صنایع، واردات را به نوعی دیگر و با عناوین مختلف مطرح می کنند."

اما کاربری باز هم بودن ذکر نام گمانه جدیدی را مطرح کرده است:" پرواضح هست که اینها لابی خودرسازهاست وگرنه بهانه هایی که می آورند. تنها 1.5 درصد مجموع واردات کشور مربوط به خودروسازهاست. گذشته از این ضوابط کیفیت بنز از 405 یا پراید استانداردتر نیست؟"

در نظری متفاوت تر هم کاربری بدون نام نوشته است:"بار یک عمر بی کیفیت سازی و عدم پیشرفت نباید به زور تعرفه و به قیمت ظلم به مصرف کننده ایرانی، بر روی دوش مردم باشد. آلمان این طور در صنعت خودرو دنیا پیشرفت کرد؟ ژاپن یا کره چند سال حمایت تعرفه ای شدند؟ حمایت تعرفه ای کافیست. نوبتی هم که شده، نوبت حمایت از مصرف کننده است. تعرفه را به حداقل برسانید."

/32

کد خبر 131413

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    امیدواریم مسئولین از جمله کمیسیون صنایع و وزیر صنایع صدای مردم را بشنوند وبداند مردم دراین ازاد سازی قیمت ها خواهان داشتن بازار ازاد با قیمت های واقعی هستند وهرکس بر اساس تشخیص خود داخلی یا وارداتی باقیمت واقعی بخرد وهرکس هم مخالف واردات است این تعیین تکلیف را متوجه خودش کند نه مردم چون گوش ملت از این حرفهای تکراری وقدیمی ,از مدافتاده این خودرسازا پرشده است دیگر خریدار ندارد حالا دیگر نوبت به شماست که حقوق مردم را جانب داری می کنید یا ذینفعان بی کیفیت ساز ملت قضاوت خواهند کرد
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    ایا کسی می پذیره بزور تعرفه و لابی و نفوذ این ابر مافیای خودروساز چرا چون وقتی قانون مصوب دولت و مججلس و برنامه بودجه و برنامه توسعه به خاطر اینها عوض میشه خوب معنیه دیگه جز مافیا داره؟پول+قدرت+بی کیفیت ساز (چون لازمه بقای خود رو بی کیفیت سازی می دونند)
  • بدون نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    هر موقع صحبت کاهش از تعرفه میشه میگن نه افراد شاغل در صنعت خودرو اسیب میبینند. میخوام بینم آیا باید به 75 میلیون نفر اجحاف بشه که 100-200 هزار نفر شاغل در صنعت خودرو یه موقع اوف نشن؟ باب این تعرفه ها رو کاهش بدید تا رقابت ایجاد بشه بلکه این خودرو سازهای داخلی به فکر کیفیت و کاهش قیمت بیفتند بیفتن.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    سوال:چه کسی مجوز ورود یا شماره گذاری بجز وزارت صنایع می دهد که می گویند با قانون جدید از ورود خودروهايی که از شبکه خدمات پس از فروش در کشور برخوردار نیستند، جلوگیری کند؟؟ بعدم برادر بگین واردات با مجموع عوارض 120 % رو بستین دیگه چرا خجالت می کشین؟!یه سوال دیگه بدون در نظر گرفتن محدوده قیمتی تویوتا یا هیوندایی خودریی در قیمت پایین تولید می کنند ایا از نظر کیفیت در حد پراید یا 405 دارند یا تفاوت فقط بر سر امکاننات و ... اینهاست؟
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    بازار خودر باید ازاد بشه هرکسم مخالف بود نخره بره 405 بخره وبعدم قمار کنه رو زندگیش وبره تو صف تعمیرگاها برای رفع ایراد خودری صفر واگرم تونست بره سرو صدای در دیوار وستونهای ماشیناشو بگیره وخود قطعه ساز سوار این محصولات میشن ؟یابهتر می دوننچه قطعه بیکیفیتی ساختن چی میشن؟؟بعدم اگرم کسی غر میزنه به خاطر نرخ ارز دست مزد ها مانند نرخ بنزین زیاد نشد واگرم می گین نرخ ارز خوب حقوقوا هم متناسب بااین نرخ ارزه واین اشتغال کاذب واین روند هدر رفتن منابع ودر راستای بیکیفیت سازی به هیچ جا مارو نمی رسونه
  • فرهاد IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    آقا بخدا دیگه جونمون به لب رسید از دست این مافیای خودروساز آخر این چه حمایت از تولیدی است که پدر مصرف کننده را درآورده آخر این بچه لوس وننر 40 ساله تا کی انتظار دارد دولت اقتصاد یک کشور را فدای او کند
  • علی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
    0 0
    دولت آمریکا وقتی جنرال موتورز یعنی یکی از مظاهر آمریکا در حال ورشکستگی بود ورود خودرو را ممنوع نکرد یا تعرفه را بالا نبرد. امروز و خیلی زودتر از پیش بینی ها این شرکت دوباره سرپا شد وام دولت را با سودش پس داد و قویتر از قبل برگشت.این است رمز زاده شدن از دل رقابت مقایسه کنید با خودروسازان پر مدعای داخلی
  • بدون نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
    0 0
    خيلي جالب در تمام زمينه ها دولت بالاخره يه تكوني به خودش ميده ولي تو زمينه خودرو با اينكه ميدونه خودرو سازان داخلي چي به خورد مردم بيچاره ميدن حتي حاضر نيست يه اقدامي صورت بده و تعرفه رو پايين بياره تامبادا خودرو ساز داخلي ضرر كنه. ببين وضع توليد داخلي چقدر خرابه كه به خاطر 20% كاهش تعرفه اون همه الم شنگه براه افتاد واقعا براي خودروسازان بايد تاسف خورد
  • بدون نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۱
    0 0
    اگه ايران خودرو مدتها پيش به جاي پر كردن جيبش با توليد پيكان مثل الان به فكر پيشرفت و ارتقاي كيفيت بود حال و روز محصولاتش اين نبود حالا زماني به فكر افتاد كه ارتقاي فناوري در دنيا سالهاست كه رقم خورده و اين حركت لاكپشتي ايران خودرو نميتونه محصولاتش رو به اونا برسونه ديگه ماهي رو هر وقت از اب بگيري تازه نيست اگه ايران خودرو و سايپا ميخواستن ميتو نستن نه اينكه بعد اين همه سال تيباي مسخره رو طراحي كنن
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
    0 0
    مقاومت قطعه ساز وخودرساز ودر نتیجه مسئولین در برابر کاهش چه 20 چه حذف تعرفه نشان ازیک چیز است که خود اینها می دانند چه فجایعی دارند تولید ومی کنند.چرا:چون هنگامی که موقع تعریف وتمجدید ادم تصور می کنه دیگه تویوتا باید در کارخونشو ببنده ولی موقع تعرفه اقا تروخدا ما هنوز نوپاییم ما نمی دونم پیشرویم ما در اثرانحصار و گرون فروشی بخش اعظم در امد مردم رو غبضه کردیم جونه مادرتون ما از سود می افتیم؟!!بی خیال 74 میلیون
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
    0 0
    خودوساز میبینه بازار در اختیارشه مسئولین حمایت یک طرفه می کنند از انهاو چماشونم می بندن روی غفلت وزیان های خودرساز و سودش تضمینیه چرا پیشرفت کنه
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
    0 0
    تویوتا هم اگه بجای ایران خودرو بود و در بازارانحصاری باحمایتهای بی دریق و ناعادلانه رو داشت الان اینجا نبود.کسی بخواد پیشرفت کنه یا هدفش پیشرفت باشه راهشو پیدا می کنه نه در جا بزنه بره عقب بسوی چین!بعداز 20 سال ساختن 405 و...داخلی سازی این خودری بیکیفیت حالا دوباره خارجی شده قطعاتش انم از نوع چینیش!بعدم نه از خودروهای بروز درخط تولیدشان استفاده نکرد مانند سوزوکی و بنزوماکسیماو(سایپا)و...هیچ بهره ای نبرده تازه بسمت ماشین های چینی دارند میرونداینم نتایج حمایت های جانانه از خودرسازی
  • پاشا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
    0 0
    خواسته به حق مردم این است که دولتی که بعد از 30 سال قیمت بنزین را آزاد کرده است دست از واردات موردی خودرو بردارد و از حقوق گمرکی 90 درصدی و همینطور عوارض و مالیات اسقاط 30 درصدی (جمعاً 120 درصد) که هزینه هر خودرو وارداتی را به 2 تا 2.5 برابر افزایش می دهد، دست بردارد تا عدالت رعایت شود.
  • پاشا IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۲
    0 0
    مشکلات خودروسازان کوچکترین ربطی به مردم ندارد و توقعات آنها نقض اصل 44 قانون اساسی است که بر خصوصی سازی تاکید دارد. در این راه نمایندگان مجلس باید اشتباه پارسال خود که تعرفه را از 70 به 90 رساندند جبران کرده و با طرحی ضربتی (به همان ضربت هدفمندی یارانه ها) تعرفه واردات خودرو و عوارض جانبی را به صفر درصد کاهش دهند
  • بدبخت CA ۰۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
    0 0
    کارگر کره ای می امد تو ایران خودرو کار می کرد .الان چون شرکت های خودرو سازشون لابی نکردند تونستند با تلاش و از همه مهمتر رقابت اونها شدند خودرو ساز مطرح و بازار ماتشنه خودرو های اونها شده . همون کار گران ایران خودرو

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین