عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر «مرهم» ساخته علیرضا داودنژاد را فیلمی مهم می‌داند که در جشنواره امسال مورد بی‌مهری قرار گرفت.

پوران درخشنده در گفت‌و گو با خبرآنلاین در ارزیابی این دوره از جشنواره اظهار داشت: «بعد از پایان کار داوری بخش بین‌الملل جشنواره فجر به دلیل کاری که داشتم فرصت حضور در سینماها و تماشای دوباره فیلم‌ها را به دست نیاوردم، اما تا جایی که اطلاع دارم استقبال خوبی از جشنواره صورت گرفته است.» 

او با اشاره به تازه‌ترین ساخته داودنژاد گفت: «فیلم مورد علاقه من در جشنواره «مرهم» بود و برای حضور آن در بخش مسابقه پافشاری کردم. به اعتقاد من این فیلم بعد از «نیاز» بهترین فیلم داودنژاد است و کارگردان اثر در دوره‌ای خاص کاملاً متعهد و هنرمندانه قدم برداشته است. لزوم ارتباط میان نسل جدید و قدیم در این فیلم به خوبی تصویر شده است و همه این‌ها ارزش کار را بالا می‌برد.» 

کارگردان «خواب‌های دنباله‌دار» گفت: «حضور نسل‌های مختلف در این دوره از جشنواره امتیازی بود که به گرم شدن جشنواره کمک می‌کرد. حضور نسل جدید و قدیم و میانی موجب پرشورتر شدن جشنواره شد و من به عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب از دیدن فیلم‌هایی که برای نمایش در جشنواره ارائه شده بود به وجود آمدم.» 

او اظهار داشت: «ما فیلم خوب کم نداریم و اگر این فلیم‌ها به خوبی اکران شوند وضعیت استقبال مخاطبان نیز از سینما بهتر می‌شود.» 

درخشنده به فیلم رامبد جوان اشاره کرد و گفت: «فیلم «ورود آقایان ممنوع» نوعی از کمدی بود که به طنز نزدیک شده بود و کیفیت آن تا حدی بود که به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کند. این فیلم ساخت و پرداخت هنرمندانه داشت و خوشحالم بازی متفاوت ویشکا آسایش در این فیلم مورد توجه هیئت داوران قرار گرفت.» 

او در مورد دسته‌بندی‌هایی که در مورد اعضای هیئت انتخاب و داوری جشنواره صورت می‌گرفت، گفت:‌ «هر هیئت انتخاب و داوری نظر و دیدگاه خاص خود را دارد و در این شرایط نمی‌توان خط‌کشی کرد و گروهی را این طرفی دانست و گروهی را آن طرفی. همه ما برای سینما و مردم زحمت می‌کشیم و نگاه از بالا به پایین را نسبت به آدم‌ها تایید نمی‌کنم و نمی‌پسندم.» 

او ادامه داد: «نظر نهایی در مورد فیلم‌های سینمای ایران از سوی مردم بیان می‌شود و ما باید نگاه مردم را به سمت آثار فرهنگی معطوف کنیم. من سینمای ایران را همانند خانواده خود می‌دانم و دوست ندارم در این خانواده ناراحتی و دلخوری وجود داشته باشد. باید دلخوری‌ها بزرگوارانه حل شوند . نباید اجازه دهیم مسائل داخلی سینما به خارج از آن کشیده شود.» 

این کارگردان سینمای ایران همچنین در مورد نتیجه داوری‌های این دوره از جشنواره گفت: «فیلم مازیار میری را بسیار دوست داشتم. این فیلم نقد پنهان‌کاری بود و از سه منظر به این مسئله می‌پرداخت. «سعادت‌آباد» فیلم نجیبی است و مطمئنم در ارتباط با مخاطب بسیار خوب عمل خواهد کرد.» 

او همچنین با بیان اینکه فیلمنامه «ورود آقایان ممنوع» را پسندیده است، گفت: «می‌توانست فیلمنامه «ورود آقایان ممنوع» هم در جشنواره مورد توجه واقع شود و همچنین بازی فرامرز صدیقی در «خاک و آتش»‌ به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده بسیار قابل قبول دیدم.» 

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =