پوران درخشنده در گفتو گو با خبرآنلاین در ارزیابی این دوره از جشنواره اظهار داشت: «بعد از پایان کار داوری بخش بینالملل جشنواره فجر به دلیل کاری که داشتم فرصت حضور در سینماها و تماشای دوباره فیلمها را به دست نیاوردم، اما تا جایی که اطلاع دارم استقبال خوبی از جشنواره صورت گرفته است.»
او با اشاره به تازهترین ساخته داودنژاد گفت: «فیلم مورد علاقه من در جشنواره «مرهم» بود و برای حضور آن در بخش مسابقه پافشاری کردم. به اعتقاد من این فیلم بعد از «نیاز» بهترین فیلم داودنژاد است و کارگردان اثر در دورهای خاص کاملاً متعهد و هنرمندانه قدم برداشته است. لزوم ارتباط میان نسل جدید و قدیم در این فیلم به خوبی تصویر شده است و همه اینها ارزش کار را بالا میبرد.»
کارگردان «خوابهای دنبالهدار» گفت: «حضور نسلهای مختلف در این دوره از جشنواره امتیازی بود که به گرم شدن جشنواره کمک میکرد. حضور نسل جدید و قدیم و میانی موجب پرشورتر شدن جشنواره شد و من به عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب از دیدن فیلمهایی که برای نمایش در جشنواره ارائه شده بود به وجود آمدم.»
او اظهار داشت: «ما فیلم خوب کم نداریم و اگر این فلیمها به خوبی اکران شوند وضعیت استقبال مخاطبان نیز از سینما بهتر میشود.»
درخشنده به فیلم رامبد جوان اشاره کرد و گفت: «فیلم «ورود آقایان ممنوع» نوعی از کمدی بود که به طنز نزدیک شده بود و کیفیت آن تا حدی بود که به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کند. این فیلم ساخت و پرداخت هنرمندانه داشت و خوشحالم بازی متفاوت ویشکا آسایش در این فیلم مورد توجه هیئت داوران قرار گرفت.»
او در مورد دستهبندیهایی که در مورد اعضای هیئت انتخاب و داوری جشنواره صورت میگرفت، گفت: «هر هیئت انتخاب و داوری نظر و دیدگاه خاص خود را دارد و در این شرایط نمیتوان خطکشی کرد و گروهی را این طرفی دانست و گروهی را آن طرفی. همه ما برای سینما و مردم زحمت میکشیم و نگاه از بالا به پایین را نسبت به آدمها تایید نمیکنم و نمیپسندم.»
او ادامه داد: «نظر نهایی در مورد فیلمهای سینمای ایران از سوی مردم بیان میشود و ما باید نگاه مردم را به سمت آثار فرهنگی معطوف کنیم. من سینمای ایران را همانند خانواده خود میدانم و دوست ندارم در این خانواده ناراحتی و دلخوری وجود داشته باشد. باید دلخوریها بزرگوارانه حل شوند . نباید اجازه دهیم مسائل داخلی سینما به خارج از آن کشیده شود.»
این کارگردان سینمای ایران همچنین در مورد نتیجه داوریهای این دوره از جشنواره گفت: «فیلم مازیار میری را بسیار دوست داشتم. این فیلم نقد پنهانکاری بود و از سه منظر به این مسئله میپرداخت. «سعادتآباد» فیلم نجیبی است و مطمئنم در ارتباط با مخاطب بسیار خوب عمل خواهد کرد.»
او همچنین با بیان اینکه فیلمنامه «ورود آقایان ممنوع» را پسندیده است، گفت: «میتوانست فیلمنامه «ورود آقایان ممنوع» هم در جشنواره مورد توجه واقع شود و همچنین بازی فرامرز صدیقی در «خاک و آتش» به کارگردانی مهدی صباغزاده بسیار قابل قبول دیدم.»
54143
نظر شما