تا چه سنی می‌توان بیمه تامین‌ اجتماعی شد؟

ایسنا نوشت: قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سن بازنشستگی در ایران ۵۰ سال تعریف شده و ورود به تامین اجتماعی بعد از ۵۰ سالگی برای اولین بار با محدودیت‌هایی در برخی مدل‌های بیمه‌ای همراه است، گفت: اما در بیمه اجباری مشکلی نداریم و بعد از ۵۰ سالگی هم می‌توان بیمه شد.

محمدحسن‌ زدا در پاسخ به این که افراد تا چه سنی امکان پرداخت حق بیمه دارند و آیا شرط سنی برای ورود به بیمه وجود دارد، گفت: در قانون تامین اجتماعی هیچ محدودیتی وجود ندارد و یک شخص می‌تواند در ۸۰ و ۹۰ سالگی هم بیمه شود. اما سال ورود به بیمه برای ما مهم است. چون سن بازنشستگی در ایران ۵۰ سال تعریف شده و ورود به تامین اجتماعی بعد از ۵۰ سالگی برای اولین بار، با محدودیت‌هایی در برخی بیمه‌ها همراه است.

قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در بیمه اجباری مشکلی نداریم و بعد از ۵۰ سالگی هم می‌توان بیمه شد، اما فرد باید معاینات کامل را انجام داده و از نظر جسمی و روحی توان انجام کار را داشته باشد.

به استناد قانون بیمه افراد شاغل اجباری است. با توجه به قانون کار که سن شروع کار را از ۱۵ سال اعلام کرده سازمان تامین اجتماعی هم از این سن به بعد را مشمول قرار می‌دهد و محدودیتی برای شروع بیمه پردازی اجباری به شرط صحت جسمی و روحی ندارد.

۲۳۴۷۴۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =