قوانین بانکی هم بستر پیشرفت هم پسرفت است

دادستان عمومی و انقلاب سنندج گفت: قوانین و مقررات بانکی هم بستر پیشبرد است و هم بستر پسرفت که این امر بستگی به نوع تفسیر کارشناسان از مواد قانونی و میزان رغبت به حمایت از تولید و سرمایه گذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد جباری در جلسه ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی کردستان، با اشاره به اهمیت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در روند توسعه اظهار داشت: در شرایط حاضر دنیای استبداد و استعمار بر علیه نظام مقدس اسلامی بسیج شده و از هیچ تلاشی برای به بن بست کشاندن کشور دریغ نمی کنند اما تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری تمام نقشه های آنان را خنثی نمود.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج افزود: بزرگترین حرکت تمام ارگانها و مدیران در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری این است که تولید را حمایت کنیم.

وی نقش بانکها در حمایت از تولید و سرمایه گذاری را کلیدی دانست و تصریح کرد: قوانین و مقررات بانکی هم بستر پیشبرد است و هم بستر پسرفت که این امر بستگی به نوع تفسیر کارشناسان از مواد قانونی و میزان رغبت به حمایت از تولید و سرمایه گذاری دارد.

جباری گفت: همه باید تلاش کنیم از انعطاف قانون استفاده کنیم و مرتب دنبال راهکار باشیم و من به عنوان مدعی العموم پشتیبان تمام حامیان تولید و سرمایه گذاری هستم و کل مصوبات ستاد پیگیری اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی کردستان را حمایت می نماییم.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام کردستان در ادامه جلسه خبر از آمادگی این نهاد برای حضور در توسعه استان داد و تاکید کرد: ستاد اجرایی حضرت امام و بنیاد برکت همواره حاضر به حضور در توسعه کردستان بوده و تا کنون در ۱۹ طرح بزرگ مشارکت نموده است.

محمد مهدی طالبی افزود: ستاد اجرایی و بنیاد برکت در قالب مدل های گوناگون در روند شکوفایی اقتصادی مشارکت می کنند که شامل « اشتغال بنگاه محور » ، « اشتغال روستا محور » و « تولید زنجیرهای » است.

وی تصریح کرد: در الگوی اشتغال روستا محور تمام طرح هایی که موجب ایجاد کار گردد مورد حمایت قرار می گیرد تا هم جلو مهاجرت از روستا را بگیریم و هم بانی ایجاد مهاجرت معکوس باشیم.

طالبی اعلام کرد: بر  اساس برنامه ریزی های انجام شده ۱۵۰۰ بنگاه در استان ایجاد و حمایت می شود.

در این نشست پرونده یک واحد تولید بستنی در سنندج، یک واحد گاوداری در سنندج و یک واحد سرمایه گذاری تفریحی در بانه مطرح و تصمیمات لازم برای حل مشکل آنها اخذ و مصوب گردید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =