ریزش قیمت‌ها ادامه دارد/سد مقاومتی دلار تغییر کرد

در حالی که صرافی های بانکی قیمت هر دلار را برابر با ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام کرده اند، صرافان عادی و دلالان نرخ خرید دلار را به یازده هزار تومان اعلام می کنند.  

 به گزارش خبرآنلاین، نرخ اعلامی صرافان عادی و دلالان برای خرید دلار نیز کمتر از نرخ اعلامی صرافان بانکی است چرا که برای خرید قیمت ۱۰ هزار و ۹۰۰ تا ۱۱ هزار تومان را پیشنهاد می دهند.  

 گزارش میدانی از فردوسی و سبزه میدان نشان می دهد خرید و فروش ارز به رغم ریزش قیمت‌ها در بازار به کف رسیده است و در این میان برخی احتمال کاهش بیشتر قیمت و برخی دیگر نیز تعطیلات پیش رو را عامل مهم این وضعیت می دانند.  

 قیمت دلار در اولین روزهای آبان کاهشی سیصد تومانی را نسبت به آخرین روزهای مهر ماه نشان می دهد.  

 قیمت دلار در مهر ماه از محدوده ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان رسیده است. به عبارت دیگر سد مقاومتی دلار که مدتهای طولانی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان بود ، شکسته است و حالا صرافان می گویند سد مقاومتی دوم ۱۱ هزار تومان است. اگر دلار بتواند از این سد عبور کند، ماندگاری اش در کانال ۱۰ هزار تومان تثبیت خواهد شد.  

 بررسی وضعیت قیمت ها در بازار ارز نشان می دهد قیمت دلار در قیاس با چهارم خرداد ماه بازار امسال کاهشی نزدیک به ۳ هزار تومان را نشان می دهد. قیمت دلار در اولین روزهای خرداد ماه برابر با ۱۴ هزار و 150 تومان بود.  

دلار

خریدار کم است 

 یکی از صرافان در پاسخ به این سئوال که آیا ریزش قیمت ها مشتریان دلار را افزایش داده است یا خیر می گوید: از آنجا که از ابتدای امسال قیمت‌ها ریزشی است، کسی دیگر رغبت نمی کند در این بازار سرمایه گذاری کند، از سوی دیگر نیز برخی معتقدند که ممکن است قیمت‌ها از این بیشتر کاهش یابد یا در نیمه کانال ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان تثبیت شود که هر دو به معنای آن است که دلار دیگر محل مناسبی برای سرمایه گذاری نیست. به این ترتیب تعداد خریداران به شدت کم است اما پیش بینی می شود تعداد فروشندگان در روزهای آتی، خصوصا روزهای پس از تعطیلات، در صورت عدم تغییر شرایط افزایش یابد.  

 برخی محاسبات نشان می دهد بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارز خانگی در ایران نگهداری می‌شود که ورود این ارزها به بازار در تسریع روند ریزش موثر خواهد بود.  

 دلیل کاهش قیمت چیست؟

علی اصغر سمیعی، رییس اسبق کانون صرافان نیز در پاسخ به این سئوال که مهمترین دلیل ریزش قیمت ها در بازار چیست به کنترل تقاضا در عین تداوم عرضه اشاره کرد و گفت: باید به این نکته توجه داشت که ممکن است برخی با اهداف توطئه آمیز و خبیثانه در صدد کاهش قیمت ارز در بازار باشند، از این رو توجه به تمامی جوانب موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.  

 برخی دیگر از صرافان بازگشایی صرافی های فعال در دوبی را از یک سو و آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران در امارات را از سوی دیگر عامل ریزش قیمت ها می دانند و معتقدند تحت تاثیر این سیاست فعلا نوسان جزئی ادامه دارد تا دلار در محدوده ۱۰ هزار و ۹۰۰ تا ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود.  

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =