پلوسی به کشته شدن سرکرده داعش واکنش نشان داد

فارس نوشت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که دولت این کشور باید عملیات علیه سرکرده داعش در سوریه را به اطلاع مجلس نمایندگان می‌رساند.

به‌نظر می‌رسد ترامپ قصد دارد پیروزی در آنچه عملیات کشتن سرکرده داعش خوانده را وسیله‌ای برای بهبود وضعیت خود در افکار عمومی آمریکا قرار دهد اما چنین می‌نماید که همین اقدام او نیز موجی از انتقاد را متوجه او کرده است.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در عدم مطلع کردن مجلس نمایندگان از عملیات کشتن «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش انتقاد کرد.

وی گفت: «باید به مجلس نمایندگان آمریکا درباره این حمله اطلاع رسانی می‌شد. روس‌ها و نه سران برجسته کنگره پیش از این عملیات از آن مطلع شده بودند.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: «این ماه، مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه مشترکی را با اکثریت آرا تصویب کرد که طی آن چراغ سبز ترامپ به حمله ترکیه در سوریه و علیه متحدان کُردمان را رد کرده بود.»

رسانه‌های آمریکایی بامداد روز یکشنبه از کشته شدن البغدادی در عملیات ویژه ارتش آمریکا در ادلب سوریه خبر دادند و ترامپ نیز عصر همین روز در کنفرانس خبری در کاخ سفید به طور رسمی کشته شدن سرکرده داعش را اعلام کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدای این نشست خبری مدعی شد که آمریکا توانست ابوبکر البغدادی  را از بین ببرد و مدعی شد که از طریق آزمایش DNA، هویت البغدادی تائید شده است.

وی اضافه کرد:  البغدادی «مانند یک سگ کشته شد، او اصلا مرگی قهرمانانه نداشت و مثل یک بزدل کشته شد و موقع کشته شدن، گریه می‌کرد و زار می‌زد».

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    5 1
    مطمئن باش که خود ترامپ هم خبر نداشت
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    3 1
    همانطور که دموکراتها از مواردی چون برجام برای انتخابات سوء استفاده میکنند مطمئن باشید ترامپ هم برنامه هایی مثل همین قضیه کشتن البغدادی دارد که به مرور برای استفاده در انتخابات آشکار میشوند.