آیا ترامپ یک قهرمان است؟

رئیس جمهور آمریکا همان طور که وعده داده بود بالاخره خبر مهم خود را با ذوق و شعف بسیار اما با کمی استرس عنوان کرد.او گفت ما قهرمانیم!

زهره نوروزپور: ترامپ گفت: او را مثل سگ کشتیم! روسیه نیز هیچ واکنشی نداشته است اما به گفته ترامپ در این عملیات دخیل بوده است. ترکیه می گوید من هم شریک بودم و عراق نیز می گوید اطلاعات داده است. در نهایت ترامپ تشکر می کند!

رئیس جمهور آمریکا بالاخره وعده توئیتری خود را عملی کرد و طی یک سخنرانی که مانند همیشه نبود خبر خوب خود را که کشتن البغدادی بود عنوان کرد. صدای ترامپ انقدر هیجان زده بود که گویی از چیزی ترسیده است! او مانند همیشه سخنرانی کرد بلکه زبان بدن او و صدایش با استرس و ترس همراه بود.

ترامپ گفت: من عملیاتی را انجام دادم که تاکنون کسی انجام نداده بود. یک سری از همراهان تروریست البغدادی هم کشته شدند. مردم منطقه و کودکان آنجا قبلا خارج شده بودند. جسد البغدادی تکه تکه شده اما اطمینان حاصل کردیم که این جسد متعلق به اوست. البغدادی در یک تونل بسته کشته شد او خود را با کمربند انتحاری به همراه کودکانش کشت.

ترامپ در حالی ژست رئیس جمهوران قهرمان را گرفته است که در ایمیل های هیلاری کلینتون زمانی که افشا شد او به صراحت عنوان کرده بود که ما داعش را به وجود آورده ایم.  رئیس جمهور ایالات متحده مفتخر کشتن جنایتکاری است که طی هشت سال گذشته بدترین جنایت ها را علیه مردم خاورمیانه روا داشت در صورتی که حتی یک گلوله در این چند سال به سمت نیروهای آمریکایی و اسرائیلی شلیک نشده است.

او می گوید ما البغدادی را مانند سگ کشته ایم و مدعی شد که تست دی ان ای نیز مطابقت داشته است! ترامپ نگفت که ایالات متحده نمونه دی ان ای او را چگونه از قبل داشته است؟ آیا این گواه بر این نیست که ابوبکر البغدادی در زندان بوکا که خلفای داعشی و القاعده در آنجا از سوی سیا سازماندهی و تربیت شده اند با آمریکایی ها مرتبط بوده؟ روزنامه گاردین در سال 2014 در مصاحبه با ابواحمد هم بند ابوبکر البغدادی تشریح می کند که به چه نحوی از سوی آمریکا تربیت شده اند.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: ماه گذشته مرگ حمزه بن لادن،‌پسر بن لادن رهبر القاعده را اعلام کردیم که این تاکیدی بر عزم ما در مبارزه با تروریسم است.   ما 100 درصد حکومت داعش را نابود کردیم. ما به پیگرد تروریست‌ها ادامه می‌دهیم. داعش از بدترین گروه های تروریستی در تاریخ جهان است.

ترامپ بار دیگر گفت: او مرده است و این برای ما یک افتخار و موفقیت بزرگ است. هیچ نیروی آمریکایی در این عملیات کشته نشد، من از نیروهای سوریه دموکراتیک به خاطر حمایتهاشان تشکر میکنم، این عملیات بسیار سختی بود. همچنین از همکاری‌های اطلاعاتی موفق تشکر می‌کنم، دوست دارم از تفنگداران دریایی که در این عملیات شبانه کمک کردند و از ژنرال مارک میلی نیز تشکر کنم. دیشب شبی مهم برای آمریکا بود. البغدادی مثل یک ترسو کشته شد او فرار می‌کرد و گریه می‌کرد، البغدادی مثل یک سگ و یک ترسو کشته شد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی این اظهارات را با غرور خاصی مطرح می کند و مدعی افتخار و پیروزی می شود که خاورمیانه برای آنها میلیاردها میلیارددلار تا کنون سود تسلیحاتی داشته است. پس از سال 2011 که بن لادن کشته شد. بهانه واشنگتن تنها 11 سپتامبر بود. حادثه شوم سال 2001 اگر بنا بود تمام شود در همان سال 2011تمام می شد اما امریکا دست پروده های خود را از پادش جنگ در عراق و افغانستان را برای روزی گذاشت که دیگر بهانه ای با نام 11 سپتامبر به تاریخ پیوسته بود.

بنابراین در سال 2006 ان روز هایی که کسی نامی از داعش را نشنیده بود این گروه اعلام موجودیت کرد اما سرکرده معروفی نداشت، پس از انکه در سال 2011 رقه را پایتخت اعلام شد و پس از آن در سال 2014 موصل نیز پایتخت اصلی ، آن روز بود که ابوبکر البغدادی از خودش رونمایی کرد و در مسجد النور موصل خلافت خود را اعلام کرد.

با اغاز بحران سوریه کردهای عراق و سوریه بنای خودمختاری گذاشتند. در عراق بارزانی کوتاه امد اما در سوریه نیروهای ی پ گ، به جنگ علیه بشار اسد و داعش و نیروهای ترکیه ادامه دادند. این جنگ ها گواه بر همان سود تسلیحاتی آمریکا در منطقه است.

آمریکایی ها زایش می کنند تربیت می کنند و از ان سود می برند و زمانی که به اهدافشان می رسند سر افعی را می برند.

وی افزود یک تا یک و نیم سال قبل از حادثه یازده سپتامبر من درباره خطر اسامه بن‌لادن صحبت می‌کردم و می‌گفتم که باید او را بگیرند اما کسی گوش نمی‌کرد. آن موقع کسی چیز زیادی در مورد بن‌لادن نمی‌دانست.

ترامپ روز یک‌شنبه در حالی با افتخار از کشتن البغدادی سخن گفت که در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 خود اذعان کرده بود مقامات وقت آمریکا بنیان‌گذاران گروه تروریستی داعش بوده‌اند.

البغدادی تنها یک قربانی بود. قربانی که اهداف امریکا را در منطقه اجرا کرد و خاورمیانه را به خاک و خون کشید. هدف بزرگ آنها این بود که کشورهای منطقه را به جان یکدیگر بیندازند و بار دیگر مسلمانان گرفتار جنگ جمل شوند. آمریکایی ها تنها تاریخ را برای مسلمانان اجرا کردند از ان سود بردند. گواه تاریخ بر آن است که با تفرقه جمل به پا شد و با تفرقه ای دیگر صفین را علم کردند.

کشورهای مسلمان منطقه باید امروز از حرف های ترامپ به خود بلرزند. با اتمام سناریوی 11 سپتامبر که به زعم عوام تمام شده بود سناریوی دهشتبارتری نصیب مردم منطقه شد. با پایان سناریوی البغدادی قرار آمریکا دیگر چه بهانه ای را برای پیشبرد این اهداف کثیف الم خواهد کرد؟

ترامپ امروز ادعای قهرمانی می کند. شاید بتوان گفت آنها قهرمان هستند اما در کشتن جعبه های سیاه! انها تبحر دارند که مهره های سوخته خود را قبل از اینکه دست رقبا به آنها برسد قلع و قمع کنند.

این تحولات و کشتن او تنها یک پیام داشت ابوبکر البغدادی معامله ای بود میان پوتین، اردوغان و ترامپ، این معامله تنها با این هدف انجام شد که البغدادی به دست محور مقاومت نیفتد. ترامپ از همین حالا از استیضاح جان سالم به در برد، پوتین نیز موقعیت خود را در سوریه تقویت کرد و حال هم شرق را دارد هم غرب را، اردوغان نیز به حملات ادامه می دهد و تحریم هم نخواهد شد.

اظهارات ترامپ مشخص کرد که چرا در این چند سال اخیر حتی روس ها نیز به بشار اسد اجازه حمله و ورود به ادلب را ندادند.

در اردیبهشت ماه سال جاری زمانی که البغدادی پس از 5 سال بار دیگر ظاهر شد، در ان تصاویر اهدافی افشا شد که او را تبدیل به یک مهره سوخته کرد. تصاویری که حاوی پرونده های بعدی (شما بخوانید سناریوهای آمریکا) این گروه تروریستی بودند. نام کشورهایی که در آن پرونده ها بود الان در اشوب و نا امنی است؛ لبنان، عراق، مصر، الجزایر، لیبی و مراکش، کشورهایی که از همین حالا استارت بلوا در آن زده شده است. آمریکا حتی به ابوبکر البغدادی هم رکب زد!

آیا ترامپ یک قهرمان است؟

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    72 12
    منظور هیلاری کلینتون از اینکه ما داعش رو بوجود آوردیم حمله بدون مطالعه به عراق بود که باعث شد هسته های گروه های سلفی فعال بشن . اگرچه نابودی صدام و پسرانش لازم بود اما کشورهای منطقه اجازه ندادن عراق با حالی خوش از دوران صدام گذار کنه . اینکه دی ان اِی الغدادی رو داشتن به خاطر اینه که چندین بار محل اختفای اون و وسایلی که داشته رو پیدا کردن و یا اینکه در همون زمان زندانی شدن ازش دی ان اِی گرفته بودن .
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      24 64
      اکثر این لیسانسه های سوخته ی بیکار علوم سیاسی و اقتصاد و این چیزا که میان شبا اینجا کامنت میذارن روزا از زور بیکاری تو مترو اسکاچ و باتری قلمی و آدامس میفروشن !
    • NL ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      62 8
      ترامپ قهرمان مردم کشورش است.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      32 4
      فشار لیسانسیه ها رو امثال تو زیاده بااین بی تربیتی تو بی فرهنگ
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      1 0
      کشورهای منطقه فقط؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      5 1
      در جواب پاسخ اول این کامنت : شما اسلامگرا که تفکرات تروریستی آدمهای معلوم الحالی مثل سید قطب و به سینه میزنین منطقه رو به گند کشیدین . اسلامگراها برای اینکه افکار عمومی رو از تفکرات جهادی و سلفی سید قطب دور کنن همه چیز رو به گردن آمریکا میندازن تا با این فرافکنی اشتباهات خودشون رو بپوشونن . کافیه در اینترنت سید قطب و تفکراتش رو جستجو کنین تا منبع مشکلات منطقه رو پیدا کنین .
  • نیلوفر IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    30 21
    واقعا امریکایی ادم های باهوش و فرصت طلبی هستن خودشون طبق حرفهای خود ترامپ در انتخابات و تمام اسناد دیگه داعش رو به وجود اوردن و حالا که این گروه تقریبا نابود شده بغدادی رو کشتن و خودشون رو قهرمان نشون دادن بغدادی هم دیگه براشون ارزشی نداشت فقط اینجا مردم بدبخت خاورمیانه ضررکردن و میلیون ها کشته دادن...ایکاش یه روز دنیایی بدون خشونت ببینیم هرچند محاله
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    25 17
    سال دیگه هم انتخابات است باز هم می کشنش!!! همانطور که بن لادن را کشتند
  • US ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    14 9
    تا اونجایی که من میدونم یه سگ امریکایی تو این عملیات مجروح شده و‌بعیده یه امریکایی کسی رو مث سگ بکشه!! چون عاشق سگ هستن
  • محمد حسین IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    25 71
    واقا آدم شگفت زده میشه. یعنی واقا یک نفر تو آمریکا نیست که به اینا بگه مگه داعش رو خودتون به وجود نیاوردید؟
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      48 5
      طوری حرف می زنی که انگار خودت شاهد عینی همه وقایع هستی!!!!
  • DE ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    92 7
    آری برای مردم آمریکا قهرمان است چون با حماقت کشورهای خاورمیانه برای آمریکا ثروت به ارمغان آورد و تولید و اقتصاد آمریکا را رونق داد
  • امیر IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    89 8
    بله که قهرمان هست‌ ،‌امریکا فعلا شیر این جنگل هست، بهترین عملیات ها مختص بهترین هاست
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      1 6
      این شیری که می فرمایید تو جریان ساقط کردن پهباد بیشتر شبیه موش بود.
  • احمد US ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    12 45
    اگر روحانی رو قهرمان بدونید ترامپ هم قهرمان است
  • حسین IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    3 52
    ما که اونجا نبودیم که گریه هایش را ببینیم یا کشته شدنش را نظاره گر باشیم ولی ترس ترامپ از ایران است ؟
    • کیوان IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      29 3
      در دنیای مدرن امروزه نیاز نیست شما در محل باشید خود شما هم میدانید .اما نمی خواهید قبول کنید .در خصوص ایران هم این فکر توهم است باید قبول کرد سالهاست در اثر سیاستهای غلط ما آمریکا زیانهای سنگینی بر ما وارد کرده ومیکند ونیازی نیست از ما بترسدوما فقط شعار میدهیم .واقعیت این است آمریکا از این وضعیت دارد سود میبرد .
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    25 3
    داعش مثل یه شیرینی خوشمزه س که تمام تروریستها مثل مگس به اون چسبیدن بعد با یه پشه کش همشون کشته شدن ، به همین سادگی !
  • کیوان IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    43 3
    سلام .بله بنظر من یک قهرمان .رهبران آمریکا باسیاستهای مناسب بخش عمده اقتصاد کشورشان را اداره میکنند.با تداوم جنگها به شیوهای مختلف وبجان هم انداختن ملتهای بیچاره خاور میانه وپیروی کردن رهبران منطقه از همین سیاستها اقتصادشان روز به روز شکوفا می شود .چه اشکالی دارد ملتهای ما یا آواره شوند ویا سرگردان ویا کشته شوند .مهم این است که آنها نشان دادند برای جان مردمشان ارزش قایل هستند حتی تاسف زخمی شدن سگشان هم میخورند .حال ما ملتهای منطقه بزنیم توی سر خودمان بله ما همین هستیم .
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    61 5
    بله قهرمان ملت خودشه.بیکاری رو از بین برده.اقتدار اول جهان از نظر اقتصادی و نظامیست.آزادی مدنی اول دنیاست.دیگه چی میخوان
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      9 21
      نظرسنجی ها که کاملا خلاف اینه و به شدت نامحبوبه،دوستان طوطی کپی پیستر جوری از بیکاری از بین بردن حرف میزنند که انگار 70 درصد امریکایی ها بیکار بودند ترامپ اومد ی شبه کرد 3 درصد! نخیر بیسوادان نامحترم اواخر بوش و اوایل اوباما در نتیجه بحران اقتصادی نرخ بیکاری امریکا به 10 درصد رسیده بود و این اوباما بود که به 4 درصد رسوندش و در ادامه اون شیب نزولی ترامپ به 3 درصد رسوندش،ترامپ تنها 40 درصد مقبولیت داره تو امریکا اونم بر اساس نظرسنجی ها خودشون نه دوزاری های منوتویی توییتری.اینکه دوست دارید ترامپ رو ی چیزه اینکه اون توی امریکا محبوبه ی چیز دیگه(که ابدا محبوب نیست)
  • رویا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    35 4
    کافیه وعده های انتخاباتیشو مرور کنید و کارهایی که کرده رو بعد میبینید که از نظر مردمش قهرمانه. حالا شما هی بشنینید مسخره ش کنید
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    3 22
    یه عده بدون اینکه توجه کنن چی نوشته شده سوال رو دیدن جو گیر شدن نوشتن قهرمانه قهرمانه، خدای این مملکت رو اگاه کن کمی
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      2 0
      عزیز من واضحه که ترامپ تحریم ها رو داده چرا بیخودی طرفداری میکنی؟ اصلا بقیه هرکاری میخوان بکنند اونی که امضا کرد و تحریم ها اجرایی شد ترامپ بود حالا به هر بهانه درست و نادرستی
  • مجید IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    13 52
    کامنت ها رو میخونم واقعا متاسف میشم که چه اتفاقی افتاده که مردم کشورمون انقدر نااگاه و ناشیانه کامنت میدن؟! بابا ببخونید متن رو را انقد جوگیر هستید؟ ترامپ چز تحریم چی بهتون داده که انقد عاشقش هستید؟ چه قهرمانی؟ این متن پاردوکس داره یعنی با تناقض داره میگه با جنایت هایی که در خاورمیانه انجام دادن قهرمان نیستند بلکه قهرمان لجن کاری و جنایت هستند انقد سخته که با این کامنت هاتون فقط وقت ملت رو میگیرد؟
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
      48 28
      علت تحريم چي بوده ! ترامپ تحريم ها رو نداده بلکه کاسبان تحريم باعثش شدن ..پس اينقدر مردم رو به نااگاهي متهم نکن .