حسن روشن باز جنجال ساخت: برانکو هم مربی نبود/بخشی از پول قرارداد شفر به دلال‌ها رسید

حسن روشن با حضور در برنامه سلام، صبح بخیر شبکه سوم سیما دوباره حرف‌های آتشین به زبان آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او در ابتدا به مشکلی که در زانویش دارد و باید مفصل آن را تعویض کند، اشاره کرد و درباره گزارش مردمی که در این برنامه پخش شد گفت:«دیدم جوانی دارد می گوید باید از جوانان استفاده کنیم، دیگری داشت به دلال ها اشاره می کرد. بنابراین مردم از واقعیت خبر دارند. حالا من نمی دانم باید راستش را بگویم یا طوری حرف بزنم که عده ای راضی باشند.نمی شود به جوانانی که اینقدر آگاهی دارند دروغ گفت و مسئولان را راضی کرد. اکنون مردم چه پرسپولیسی چه استقلالی از وضعیت راضی نیستند. ما جلسه ای با وزیر ورزش داشتیم که مدیرعامل پرسپولیس و استقلال بودند. یک عمر است با آقای فتحی رفیقم اما نمی شود چون او دوست من است حقیقت را نگویم. به او اشتباهات را گفتیم، گفتیم یک تیم نمی خواهیم، یک باشگاه می خواهیم که تیم هم داشته باشد.»

مهاجم اسبق استقلال درباره مصاحبه شفر علیه ایران گفت:«شفر به واسطه دلال های دبی به ایران آمد. اگر خاطرتان باشد تیمی به نام ستارگان دنیا دو سه سال پیش به ایران آمد و با هنرمندان برنامه ای داشت که فیگو هم در آن بود. مربیان بازنشسته در اختیار شرکتهای انگلیسی، آمریکایی دلال هستند که برای تبلیغات پول سالانه می گیرند و به جاهای مختلف می روند.  شفر در الاهلی نه کنار خط سوت می زد و نه از این حرکتها می کرد، بلکه خیلی سنگین بود و جوانگرایی کرد و تیم نتیجه گرفت اما پیر بود و عذرش را خواستند. آن دلالها شفر را به ایران آوردند.»

این بازیکن سابق تیم ملی تاکید کرد:«زمان ما اگر پرسپولیس را برده بودیم یا به او باخته بودیم سالی یک بار مدیرعامل را می دیدیم که از ما تشکر کند یا به ما تشر بزند. اینطور نبود که مدیرعامل بازیکن بیاورد. مشکلی که ما در ایران داریم به 40 سال قبل برمی‌گردد.
روشن ادامه داد: زمانی که الاهلی من را از استقلال خرید چمن باشگاه آنها مصنوعی بود و من اصلا به آن زمین عادت نداشتم. هفته اولی که تمرین کردم مفصلهایم کوبیده شد. از روسای باشگاه خواهش کردم یکی دو هفته استراحت کنم اما گفتند نمی شود. قانونی که داشتند این بود حتما بازیکنی که می‌آورند همان موقع در تیم ملی بازی کند و اگر به بازیکن خارجی پول می دهند حتما باید در زمین بازی کند.»

او ادامه داد:«اما اینجا مدیرعامل ما می گوید بازیکن نداریم، دلال را صدا می زند و می خواهد ببیند آوردن کدام بازیکن نفع دارد، البته نفع باشگاه را که در نظر نمی گیرند .من مدت‌ها است الان اصلا فوتبال نگاه نمی کنم چون باید از فوتبال نگاه کردن لذت ببری نه اینکه اذیت شوی.»

روشن با بیان اینکه شفر اصلا مشتری نداشت که به ایران آمد، تصریح کرد:«این بخش کار به کمیته فنی برمی گردد. اگر باشگاه های ما کمیته فنی واقعی نه صوری داشته باشند این مشکلات به وجود نمی‌آید. کمیته ای که با حکم نیاید، بلکه با قرارداد بیاید و حق افراد را بدهد.همانطور که پرسپولیس برای برانکو سکو شد، استقلال هم برای شفر همینطور شد در حالی که هیچکس او را نمی خواست. باید قراردادها را طوری ببندند که ما هم امکان شکایت داشته باشیم. اما همیشه قراردادها به نحوی است که همه از ما شکایت می کنند. دست وزیر هم درد نکند که شهامت داشت و گفت فوتبال ما دست دلال ها است. قرارداد شفر را نمی دانم اما قطعا آن چیزی که در قرارداد او نوشته شده را نگرفته است. اگر پولش را گرفته بود که حرف نمی زد.برانکو هم وقتی آمد پرسپولیس چهاردهم بود و به او فرصت دادند چون او دکتر روانشناس بود و خوب هم کار کرد اما او مربی نبود. برای همین وقتی به عربستان رفت دیگر عاطفه کارساز نبود چون آنها هوادارانی مثل ایران نداشتند، عربها هم به مربی زیاد فرصت نمی دهند.»

این کارشناس فوتبال با تایید این مطلب که بخشی از قرارداد شفر به دلالها رسیده است، اذعان کرد:«ما تا حرفی می زنیم می روند شکایت می کنند و شجاعت ندارند صحبت کنند. به یکی از کسانی که عامل آوردن شفر بود گفتم تو حتی اسم او را نمی توانی بنویسی و همین حرف باعث شد دو سه سال مشغول رفت و آمد به دادگاه باشم. در ایران نمی شود حرف زد  البته من می زنم!»
این بازیکن اسبق استقلال درباره شکایت شفر و اینکه آیا ایران نمی تواند بعد از حرفهای شفر از او شکایت کند، گفت:«متاسفانه قراردادها طوری بسته می شود که فقط به نفع مربیان است. ساشا پسر او چه‌کاره  بود که قرارداد ببندد و 100 هزار دلار بگیرد؟ اما فقط به شفرمی گفتند تو بیا، هرطوری شده فقط بیا. منصوریان هم در همان ابتدا گول کی‌روش را بابت بدنسازی خورده بود و دیدید تیم او با شفر سوم لیگ و قهرمان حذفی شد و نتیجه گرفت.

1414

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1314941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    2 2
    فقط تو مربی هستی
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    3 0
    حاشیه ساز
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    2 2
    شلاقشو بخوره درست می شه
  • هادی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    2 1
    آقای روشن سالی چقدر بهت پول بدند که تو هم شفاف سازی نکنی .چرا هروقت سمت داری ساکتی و هر وقت نداری مصاحبه گر میشوی هرچی گفتی از سالها قبل همه را میدونستند چیز جدیدی نگفتی
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    6 1
    اگر برانکو مربی نیست پس حسن روشن مربی است به حسن روشن بگید کارنامه ای از مربی گری خودش را رونمای کند تا بیشتر شناخته شود