۰ نفر
۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
اردبیل صاحب نخستین شهرک معدن می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: نخستین شهرک تخصصی معدنی در استان اردبیل احداث می‌شود همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌ها کارخانه تولید کنستانتره مس و مس کاتدی نیز در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، رامین صادقی اظهار داشت: شهرک تخصصی معدنی در استان اردبیل برای نخستین بار احداث می‌شود و در فاز اول این پروژه یکصد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال‌زایی یکصد نفر نیز در این کارخانجات فراهم می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های سطح استان اردبیل کارخانه تولید کنستانتره مس و مس کاتدی نیز در استان اردبیل راه‌اندازی و ایجاد می‌شود.

صادقی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اهداف احداث این کارخانجات را تقویت زیرساخت‌های صنایع استان اردبیل دانست و تصریح کرد: بخش معدن در استان اردبیل با راه‌اندازی صنایع تبدیلی قدرت و قوت گرفته و زمینه اشتغال در این بخش بیش از گذشته فراهم می‌آید.

معدن فرصت اشتغال‌زایی را افزایش می دهد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه بخش‌های اشتغالزایی استان اردبیل در این زمینه‌ها نیاز مبرمی به این صنایع دارد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این صنایع می‌توانیم چرخش ارزش افزوده در اقتصاد و صنعت استان اردبیل را به طور ویژه‌ای تقویت کنیم و اگر هرچه زودتر در این راستا اقدامات عملیاتی انجام نشود آسیب‌های چشمگیری به وجود خواهد آمد و از نظر اقتصادی هم سودهای چند برابری و فرصت‌های اشتغال‌زایی بسیاری نیز از دست رفته است.

وی وجود این گونه صنایع را در استان اردبیل بسیار ارزشمند عنوان و بیان کرد: وجود این گونه صنایع را در استان اردبیل بسیار ارزشمند چراکه تاکنون بسیاری از مواد حاصل از معادن استان اردبیل بعد از از استخراج از معادن به صورت خام صادر می‌شوند.

46
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =