ده‌ها قاضی مصری با تجمع در برابر شورای عالی نیروهای مسلح این کشور خواستار برکناری دولت جدید به ریاست احمد شفیق شدند که اعضای آن توسط دیکتاتور پیشین این کشور انتخاب شده بودند.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، ‌ده‌ها قاضی مصری دیروز با برگزاری تجمع اعتراض آمیز در برابر شورای عالی نیروهای مسلح که در حال حاضر قدرت را در مصر در اختیار دارد،‌ ضمن درخواست برکناری دولت کنونی که اعضای آن توسط دیکتاتور پیشین این کشور انتخاب شده بودند و عناصری از دولت پیشین مصر در آن همچنان مشغول بکار هستند، بر سرعت بیشتر بخشیدن به روند انتقال قدرت از دولت نظامی به دولت مدنی و غیر نظامی تاکید کردند.

این قضات با انتشار بیانیه‌ای از شورای عالی نیروهای مسلح مصر خواستند، هرچه سریع‌تر به خواسته‌های آنها در تشکیل دولتی شایسته سالار متشکل از شخصیت‌های مستقل مصری تاکید کردند.

این قضات خواستار تشکیل چنین دولتی ظرف چند روز آینده شده و تاکید نمودند، نمی‌توانند بپذیرند که عناصر دولت پیشین همچنان در راس امور و در دولت انتقالی باشند و آنها زمینه‌های برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری و همه پرسی قانون اساسی را فراهم نمایند.
از دیگر درخواست‌های این قضات معترض لغو فوری حالت فوق العاده و آزادی تمام زندانیان حوادث اخیر بود.

آنها همچنین خواستار عدم دادن هرگونه پست به وزیر دادگستری کنونی مصر در دولت آینده شده و تاکید کردند، وی هنگام تصدی این پست با زیر پاگذاشتن قوانین و عدم تمکین به قانون اساسی مصر در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی اخیر این کشور مرتکب اقدامات آشکار و مستند غیر قانونی شده است. 16346

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 131556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =