ارائه خدمات درمانی به بیش از شش هزار زائر اربعین حسینی(ع) در مرز شلمچه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال بختیاری گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان طی ۱۵ روز به ۶۱۰۰ زائر اربعین حسینی(ع) خدمات امدادی و سلامت ارائه نمودند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استان چهارمحال وبختیاری ،دکتر مجید شیرانی افزود: این مرکز به منظور پوشش امداد سلامت مراسم اربعین اباعبدالله الحسین (ع) ۵ دستگاه خودروی آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بیمارستان ۳۶ تختخوابی به همراه ۲۵ نفر پرسنل را به مرز شلمچه اعزام نمود.
به گفته وی، نیروهای اورژانس چهارمحال و بختیاری در مدت استقرار در مرز با رشد ۶۰۰ درصدی در ارائه خدمات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نسبت به اعزام ۳۷نفر به بیمارستان و ۱۳۰ نفر را به درمانگاه مرزی و ارائه خدمت به پنج هزار و ۹۳۳ نفر به صورت سرپایی در محل اقدام نموده اند.
سر پرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: از مجموع ماموریت‌های انجام شده در این مدت، پنج هزار و ۸۸۰ مورد مربوط به مشکلات سرما خوردگی، سردرد و آلرژی، ۷۰مورد مربوط به مشکلات قلبی، ۲۵مورد بیماری های تنفسی، ۴۰مورد مشکل ترومایی و ۸۵مورد مشکلات داخلی بوده است.
دکتر شیرانی خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری نیز در طول این مدت در منطقه صفر مرزی برپا و با تمامی امکانات به زائران اربعین حسینی(ع) خدمات سلامت ارائه نمود.
وی گفت: آمبولانس‌ها و پرسنل اعزامی از استان چهارمحال و بختیاری از تاریخ۱۷ مهر لغایت اول آبان بصورت شبانه روزی در نقطه صفر مرزی شلمچه مستقر بوده و به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی نمودند.
وی در پایان اظهار داشت: همچنین پرسنل خدوم اورژانس استان علاوه بر ارائه خدمت به مراجعه کنندگان، از زائرین محترم استقبال کرده و علائم حیاتی ازجمله فشار خون و قند خون عزیزان متقاضی را اندازه گیری نمودند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =